Toon posts:

[Vista-Beta2] Loopt vast na +-3 min

Pagina: 1
Acties:
  • 1.526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb nu op een aparte harde schijf Windows Vista erop staan (de 32-bit versie maar, ik wilde nog ff kijken hoe games erop draaiden zonder dat ik deze moet gaan emuleren ed), alleen heb ik een probleempje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ermee:

Elke keer wanneer ik Windows Vista opstart bevriest hij na +-3 minuten, als in gewoon "freeze". Muis cursor kan niet worden bewogen en lichtjes v.h. toetsenbord lichten niet op wanneer de numlock/capslock wordt ingedrukt.

Echter, wanneer ik Windows Vista in safe-mode opstart lijk ik dit probleem niet te hebben. Geluidskaart is uitgeschakeld in de device manager omdat Vista de helft van de kaart niet detecteerd (game poort, firewire poort, etc) en er nog geen degelijke drivers beschikbaar zijn voor de Beta 2 versie (Beta 1 drivers werken niet goed).

De andere hardware werkt wel goed (Vista heeft er zelf gewoon drivers voor geinstalleerd), videokaart is goed geinstalleerd d.m.v. officiele Ati Beta2 drivers.

Also, wanneer ik Windows in Safe mode met Netwerkmogelijkheden opstart heb ik dit probleem weer wél.

Hulp wordt zeer op prijs gesteld :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Even een vraagje, je zegt dat vista bevriest bij opstart. Is dit een clean install van vista of heb je ondertussen al een hoop geinstalleerd? Want was het voor de installatie van drivers/progs ook het geval dat je een freeze kreeg?

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat je het vraagt, het installeren van Vista zelf liep ook vast, namelijk bij het invoeren van de laatste data voordat je Vista voor het eerst op start; de gebruikersnaam, wachtwoord, logo en achtergrond. Eerst reageerde mijn toetsenbord niet meer en vervolgens liep de muis ook vast waarna ik moest rebooten.

Kan het zijn dat mijn (draadloze) toetsenbord + muis hier de zwakke schakel is, misschien? De set is wel van Microsoft zelf dus eigelijk betwijfel ik het en de hele computer loopt vast, niet alleen de muis + tobo (klokje stopt met tikken, etc).

Op een andere PC met ietwat oudere hardware (Intel P4 computer met ook een Asus moederbord, 2 gig geheugen en een 9600 videokaart van Ati. Wel met een normaal toetsenbord + muis.) werkt Vista wél naar behoren met uitzondering van de Windows Media Player die geen nummers wilt afspelen terwijl iTunes dit wel doet (softwarematig geval dus).

Voor het gemak zal ik mijn huidige specs even geven:

Moederbord: Asus A8N-SLI Premium
CPU: AMD Athlon 64 bit 3800+
Geheugen: 2x 512 MB Corsair geheugen
Videokaart: Sapphire Ati Radeon X850 XT
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Toetsenbord + Muis: Microsoft Wireless Multimedia keyboard and mouse

Ik weet zeker dat het moederbord in orde is, die is gloednieuw. Net zoals de processor, videokaart en het geheugen. Daar kan het zeker _niet_ aan liggen.

Het enige wat ik kan bedenken is dus het toetsenbord + muis (driver issue) of de geluidskaart. Het softwarematig uitschakelen van de geluidskaart heeft geen effect, misschien als ik tijdelijk overschakel naar de onboard sound van mijn moederbord?

Mensen die Vista wél werkend hebben: Kunnen jullie a.u.b. misschien even toelichten of jullie een geluidskaart gebruiken of een onboard?

Edit: Het verwijderen van de geluidskaart lost het probleem niet op :'(

What the hell kan dit toch zijn :| Straks komt Vista uit en dan kan ik em niet draaien door een of ander vaag probleem :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 22:21 ]

Verwijderd

Goed ik heb dus hetzelfde probleem...

Echter nu met de final versie van Vista...
Ik heb het idee dat het aan de videokaart ligt. Ik heb dezelfde probleem alleen met een Radeon 9600 kaart.

In safe kan ik blijven werken maar in normal mode lukt dat voor een paar minuten...
Mijn geheugen is goed, proc ook...

Zowel de drivers van windows als de nieuwste ATI drivers leveren dit probleem op.
Ik las in een forum ergens dat ik iets met de AGP snelheid ofzo naar 4x ipv 8x moet zetten maar kan die optie niet vinden in safe mode...

Iemand suggesties?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:39:
Ik las in een forum ergens dat ik iets met de AGP snelheid ofzo naar 4x ipv 8x moet zetten maar kan die optie niet vinden in safe mode...

Iemand suggesties?
Die optie zit ook niet in Windows maar in je bios... Kijk ook even waar je capturesize van je AGP kaart op staat en probeer eens andere waarden (32/64/128/256/512)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.