Niet werkende Epson printer kopen

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik ga morgen bij iemand kijken die een grootformaat printer heeft van Epson (A0). De printer heeft alleen een hele lange tijd stilgestaan en print alleen nog maar blauw. Er is al een aantal keer een printhead cleaning uitgevoerd met het resultaat dat ie nog steeds niet print.
Zijn de printkoppen van deze printer gewoon gaar, of heeft de printhead cleaning door de printer geen effect meer omdat de printer al lange tijd heeft stilgestaan.

Op zich is het een hele goede koop als ik de printer weer aan de praat krijg. Als ik echter nieuwe printkoppen moet gaan plaatsen (6x) wordt het voor mij een te dure grap.
Misschien dat iemand met kennins van printers me advies kan geven :)

Alvast bedankt!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 14:27
Hoe veel inkt zitten er nog in de cassetes? als die op zijn behalve blauw is het een moeilijk probleem. Bij de meeste inktjet's zitten de koppen op de cassetes en worden dus meestal zo meteen mee vervangen. Ik weet niet of dat hier ook zo is. Meestal zit er ook een houdbaarheidsdatum op de inkt voordat deze kwalitatief minder wordt en kan gaan opdrogen. Hoe veel prints heb je gemaakt? dan wordt de printer echt aan het werk gezet en niet alleen even schoonmaken.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Sebastiaan_2005
5mebibyte schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:45:
Hoe veel inkt zitten er nog in de cassetes? als die op zijn behalve blauw is het een moeilijk probleem. Bij de meeste inktjet's zitten de koppen op de cassetes en worden dus meestal zo meteen mee vervangen. Ik weet niet of dat hier ook zo is. Meestal zit er ook een houdbaarheidsdatum op de inkt voordat deze kwalitatief minder wordt en kan gaan opdrogen. Hoe veel prints heb je gemaakt? dan wordt de printer echt aan het werk gezet en niet alleen even schoonmaken.
Ik ga morgen kijken dus ik heb nog geen prints gemaakt. Ik weet ook niet hoeveel inkt er nog in de cartridges zit, alleen dat de printkoppen apart in de printer zitten en dus niet op de cartridges ziten. Als het goed is zit er in allemaal nog wel wat inkt en zijn ze dus niet leeg.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

breinonline

Are you afraid to be known?

Klopt, bij Epson en Canon zitten de koppen in de printer, niet aan de cartridge. Bij Canon zijn de printkoppen ook los te koop, bij Epson wellicht ook. Als je een typenummer kan vinden op de printer dan kan je wellicht op internet op zoek of ze te koop zijn en hoe duur ze dan zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

googled niemand meer voor te vragen?

http://homepage.ntlworld.com/wilf.james/cartclen.htm

zoektermen "printhead cleaning".

subtitle "for use in desparate circumstances only...."

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Sebastiaan_2005
Probleem al opgelost, ik heb een mooie Designjet 3500cp aangeschaf. Kan A0 printen in de breedte >:)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 14:27
Sebastiaan_2005 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:33:
Probleem al opgelost, ik heb een mooie Designjet 3500cp aangeschaf. Kan A0 printen in de breedte >:)
Al een idee wat je gaat printen? of moet je eerst opzoek naar afbeeldingen met de juiste resolutie >:)

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

voor technische tekeningen kan dat handig zijn hoor, de eerste A3 printer die ik tegenkom onder de 125€ (student) heb ik ook zo mee...
Pagina: 1