Toon posts:

win98 op Athlon 64 machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik alle huidige spellen kunnen laten functioneren op een AMD Athlon 3700+ met Geforce 7900. Welke problemen zou ik tegenkomen. Maar volgens mij zou ik primair veel snelheid erbij winnen. Of denk ik nu fout en vergeet ik iets.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Waarschijnlijk gaat dat niet werken, althans bij mijn nForce 3 (s939) board staat in de handleiding dat Win98 en WinME niet supported zijn.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je vergeet de stabieliteit van win 98 ;) Je kan denk ik beter XP strippen met Nlite of win 2000 installeren/ Windows 98 wil ik zelfs niet eens meer installeren. Heb ik gewoon teveel problemen mee gehad

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-03 10:48

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Behalve dan dat het langzamer gaat zijn door het brakkere geheugenmanagement van Windows 98, gaat Windows 98 ook onderuit als je 512 MB of meer geheugen hebt. Als je toch een redelijk snel OS wilt, zou je ook Windows 2000 kunnen overwegen. Dat werkt wel goed met je hardware en vreet ook een stuk minder geheugen dan bijvoorbeeld Windows XP.

En kan Windows 98 uberhaupt wel NTFS aan?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De nForce 3 en hoger ondersteunen 9x niet meer geloof ik. Toch niet officieel. De VIA chipsets doen dit dan weer wel en de ATi chipsets niet.

Trouwens, als ik me bedenk hoevaak mijn systeem vastliep tijdens het Windows 9x tijdperk...

Verwijderd

Topicstarter
98 kan geen NTFS aan, dat weet ik wel. win95 heb ik af moeten zweren ivm geen USB en AGP ondersteuning.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

touchdomex schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:55:
Je vergeet de stabieliteit van win 98 ;) Je kan denk ik beter XP strippen met Nlite of win 2000 installeren/ Windows 98 wil ik zelfs niet eens meer installeren. Heb ik gewoon teveel problemen mee gehad
Windows 98 is zo stabiel als een huis mits je het een beetje goed installeert.
Zorg dat je de juiste drivers hebt en het moet lukken. Dus als overal drivers voor te vinden zijn dan is 98 een prima mogelijkheid.
Houdt alleen wel rekening met het feit dat bijvoorbeeld USB2 vaak niet werkt (dus enkel als USB1 fungeert).
Paddixx schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:57:
Behalve dan dat het langzamer gaat zijn door het brakkere geheugenmanagement van Windows 98, gaat Windows 98 ook onderuit als je 512 MB of meer geheugen hebt. Als je toch een redelijk snel OS wilt, zou je ook Windows 2000 kunnen overwegen. Dat werkt wel goed met je hardware en vreet ook een stuk minder geheugen dan bijvoorbeeld Windows XP.

En kan Windows 98 uberhaupt wel NTFS aan?
Win98 kan niet overweg met NTFS, tenzij je er een aparte driver voor installeert (maar dat blijkt lang niet altijd stabiel te draaien).

Daarnaast is het zo dat win98 prima draait met meer dan 512MB geheugen, maar hij maakt er simpelweg geen gebruik van. Daarom kun je het beste het geheugen limiteren in Windows op 512MB, dan weet je zeker dat het goed werkt.

Verder denk ik niet dat je met win98 echt veel snelheid zal winnen. Een recente DX is er niet echt meer voor 98SE (ik meen dat 7 de laatste al weer was), dus verwacht geen bruut grafisch geweld
Ricardo87 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:54:
Waarschijnlijk gaat dat niet werken, althans bij mijn nForce 3 (s939) board staat in de handleiding dat Win98 en WinME niet supported zijn.
Maar er is wel meer niet supported terwijl het prima draait... daar zijn we toch tweakers voor :)

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Dus je zou Win98 willen installeren, puur om meer snelheid te hebben? Dat feestje zal helaas niet door kunnen gaan.

De nieuwste drivers zijn geoptimaliseerd voor WinXp, directx 9.0 etc bestaan zelfs niet voor Win98 dacht ik.

Gewoon Xp blijven gebruiken dus.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, je kunt natuurlijk ook overwegen om lekker (al dan niet 64 bit) XP te draaien op die machine, en je oude spellen lekker in een VMware install laten draaien. Dan weet je zeker dat je niet tegen compatibiliteitsproblemen aanloopt - VM ondersteunt imho ook gewoon de hogere resoluties. Alleen de 3D zal wel softwarematig moeten, maar dan ligt het er ook maar aan wat je precies wilt draaien of dat echt nodig is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-03 10:48

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Waarom wil je eigenlijk Windows 98 installeren? Aan je hardware te zien wordt het een gamebak. Het performanceverschil van Windows 98 zal nihiel zijn en als het er is, is het in het voordeel van Windows 2000/XP.

Volgens mij draaien de huidige spellen ook niet meer onder Windows 98. Om maar te zwijgen over de instabiliteitsproblemen en driverissues die je gaat krijgen met Windows 98.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
Waarom ben je met zo'n systeem nog bang dat je performance verliest door het OS? Ook denk ik dat win98 niet gaat werken, dat leert mijn ervaring mij in ieder geval wel. Win2000 weet ik niet zeker, maar volgens mij wil dat nog wel. Maar zoals ik zei, zou ik zelf niet zo bang zijn voor slechte performance.
Pagina: 1