Toon posts:

2e netwerk kaart in 486?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg met geen mogelijkheid een 2e netwerk kaart in een oude 486 met win95

In m'n gewone compie lukt het wel, maar stop ik deze 3com netwerkkaart in de 486 herkent ie em niet, dus ook niet wanneer je met "nieuwe hardware" gaat zoeken. Die andere kaart is overigens exact dezelfde maar daar zal het niet aan liggen.

Weet iemand hoe dit zit :? :? :?

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 09:17
Okay
Netwerk probleem.

Welke netwerkkaarten heb je ?? 3c509b??
Er is een stukje software te krijgen waar mee je 3com kaarten kunt configureren. Erg makkelijk als ze misschien op de zelfde irq staan enzo?

Paul
Ik wil graag helpen als je hulp wil mail me dan maar ff P_9@Hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Bptje,

ik heb inderdaad de 3c509b. Maar wanneer windows de kaart niet herkent kun je em ook niet configureren. Okee, je kunt windows forcen door de kaart toch te installeren met de drivers, maar windows kan em dan echt nog niet vinden.

Maare bedankt dat je wilde helpen

*D

Weet iemand of het wel op elke 486 mogelijk is om een 2e netwerk kaart te installeren???

Verwijderd

Tuurlijk gewoon drivers installen: eeen bij jou vermoedelijke ISA kaart is niet Plug and play

Verwijderd

als het isa is moet je dat ook in de bios instellen...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
sommige 509's kon je geloof ik ook op de kaart zelf instellen. Probeer eens de andere kaart eruit, drivers weg, nieuwe kaart erin ...
Als ie het dan wel doet is het duidelijk een IRQ probleem. Het tooltje dat Bpje bedoeld is (volgens mij) een DOS tooltje wat naar de kaart zoekt zonder drivers; dan kan je hem toch configureren.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Nighty
  • Laatst online: 21-05 14:01
Sommige 509's hebben moeite met PnP. Op de driverdisks (disk 2) staat een batch bestandje (iets van disablepnp.bat) wat de pnp functionaliteit uitschakeld. Je kunt dan met andere software die op die disks staat de IRQ, etc instellen.

Suc6 :)

Verwijderd

Als je een bootrom (>v 1.60) hebt dan kun je ze ook configureren tijdens het opstarten.

Maar aangezien het geen PNP kaartjes zijn zou ik ze idd met de hand installeren. Ik heb het ook ooit gedaan met 509's - en die werkten wel onder windows.

• Bpje
  • Laatst online: 11-08 09:17
Ja idd Chemist

Het is een dos tool.

Je moet ook ff kijken of er in de bios genoeg irq zaijn gereserfeerd voor isa (soms staat er maar 1)

Hebben de kaartjes witte of gele opdruk geel is namelijk wel lekker dat zijn pnp kaarten (Ja dat weet ik 99 % zeker)

je moet echt ff die dos tool dl.
gewoon bij 3com ff kijken.

Voor de rest maak niet de fout die ik ooit heb begaan een isa kaart die in Eisa mode staat te proberen te instaleren DAT WIL NIET!
(alleen als je een eisa mobo hebt dan weer wel)
Okay als je er als nog niet uit komt gewoon weer posten.

Paul

laat je niets wijs maken dat het slechte kaarten zijn ik heb er nu +/- 40 van die dingen geinstaleerd en bij geen 1 kreeg ik het niet voor elkaar. (In allemaal verschillende systemen)

Verwijderd

Kijk een onder veilige modus. Het kan zijn dat daar nog verkeerd geinstalleerde kaarten staan die nog IRQ's in gebruik nemen/houden.
Verwijder eens alle netwerkkaarten uit de software. Reboot het systeem en installeer ze op nieuw. Hij zal vragen naar de drivers geef het juiste path aan waar de drivers staan. Dan zul je zien dat als het beide dezelfde kaarten zijn ze allebei erbij komen staan. Zoniet dan kun je ze fisiek verwijderen een aantal keren rebooten waardoor hij zijn kaarten kwijt is. Wel even kijken onder de veilige modus eventueel hier ook de kaarten verwijderen.

Suk6

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal. Ik heb de kaart inmiddels aan de praat gekregen. Er waren inderdaad apparaten die onnodig IRQ's gebruikten. Windows gaf op de een of andere manier niet aan dat er te weinig IRQ's waren.
Pagina: 1