Toon posts:

USB Printer kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP Officejet R45 printer. Het probleem is alleen dat ik een nieuwe laptop heb gekocht zonder poort voor de printer met de gedachte: ik koop wel een usb printkabel.
Alleen elke winkel waar ik ben geweest zegt dit niet te hebben

zo ziet mijn print kabel eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelenwinkel.com/images/9110232_small.jpg

en ik moet dus een kabel hebben met zo'n zelfde plug als die linker, en moet die rechter USB zijn

weet iemand hoe zo'n kabel heet en waar ik die kan vinden?

alvast bedankt!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een kabel die van USB naar centronics gaat bestaat niet, daar zul je minstens een converter tussen moeten zetten.

[edit]Dat was lastig, zoeken bij Google op converter+usb+centronics eerste hit.

[ Voor 80% gewijzigd door Maasluip op 28-05-2006 18:38 ]

Signatures zijn voor boomers.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan heb je een verloopje nodig, waarbij je je huidige kabel op een usb-aansluiting kunt zetten. Da's overigens niet alleen een verloopje, maar ook een stukje electronica, dat het USB-signaal in een parallel signaal omzet. Moet je ff in de pricewatch kijken :)
Overigens zou het me niks verbazen als die printer van jou ook via USB aangestuurd kan worden ?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Zo een kabel kun je wel vinden bij de meeste computerwinkels hoor, ff verder zoeken. Het is echter geen triviaal kabeltje, er zit echt een stukje electronica in. Daarom zijn ze niet goedkoop ~30 euro. Voor dat geld kun je ook kijken of je een printserver kan vinden met een paralelle aansluiting, kan je hem in een netwerk hangen en vanaf meerdere pc's printen zonder dat er een andere hoeft aan te staan. That is, als je vanaf meerdere pc's wil kunnen printen natuurlijk.