Toon posts:

Speeding up Ati's Catalyst Control Center

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaak hoor je de klacht dat het CCC traag opent. Als je hier
last van hebt probeer dan het volgende;

- Onder "display options", selecteer "use manual only".
- Onder "3D", zet de 3D previewer uit.
- Als het je niet interesseert hoe het CCC er uit ziet selecteer dan "system skin" onder
"preferences" > "skins".

Hopelijk heeft iemand van jullie wat aan deze tips. :)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
titel mag in het nederlands ;)
maar bedankt, het helpt wel een beetje :P

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Moning2 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:22:
titel mag in het nederlands ;)
maar bedankt, het helpt wel een beetje :P
Nah vond het wel grappig.

Het help idd wel maar het opstaten duurt nog steeds even. Goed topic want deze vraag/klacht is al vaak voorbij gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 28-05-2006 18:28 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Wat ook nog helpt:
Onder Preferences:
- Hide Splash Screen (aan)
- Enable System Tray Menu (uit)

Juist

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 21:21
Allemaal placebos... het blijft loom er traag :(

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 19:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Frash schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:41:
Inderdaad. Deze heel bekende tweaks geven eigenlijk bijna geen winst op een normale / moderne PC.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De Omega Catalyst heeft nog gewoon het oude, vertrouwde control panel ingebouwd.
Naast het voordeel van de snelheid, vind ik ook de menu's daar gewoon overzichtelijker.

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik gebruik op mijn laptop (Acer aspire 1692, met een Radeon x700 Mobility) Catalyst 5.9 mobility, in combinatie met het control panel. Ik heb alleen de catalyst driver geïnstalleerd, en het control panel heb ik van een oudere driver geïnstalleerd. Zelfs de Powerplay instellingen werken daarmee (energiebeheer dat de x700 kan terugklokken), en met de tv-out heb ik ook nog nooit problemen gehad. Alle belangrijke functies werken dus tot nu toe perfect.

Ik heb de catalyst versie nog niet geupdate, omdat daarmee wat (bekende) bugs zijn met Autocad, en die bugs ben ik dus voorlopig liever kwijt dan rijk.

Anyway, waar ik dus heen wilde: Je zou kunnen proberen het Control Center te verwijderen (driver uiteraard laten staan!), en daarna van een oudere driverversie het Control Panel te installeren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Frash schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:41:
Wat is in jouw ogen traag? Normaliter (met een redelijk snelle pc en de tweaks toegepast) zou het CCC zich na een reboot in 4-5 seconden moeten openen. Als je het CCC voor de 2e keer opent in een Windows sessie opent het vrijwel instant.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 19:29 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ATiTrayTools gebruiken, dan heb je nergens meer last van :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
FnF schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:44:
ATiTrayTools gebruiken, dan heb je nergens meer last van :)
Alleen mis je dan optie's als Avivo (oa "digital vibrance") en Overdrive bij de X1K kaarten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 19:56 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
DrivinUCrazy schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:52:
Ik gebruik op mijn laptop (Acer aspire 1692, met een Radeon x700 Mobility) Catalyst 5.9 mobility, in combinatie met het control panel. Ik heb alleen de catalyst driver geïnstalleerd, en het control panel heb ik van een oudere driver geïnstalleerd. Zelfs de Powerplay instellingen werken daarmee (energiebeheer dat de x700 kan terugklokken), en met de tv-out heb ik ook nog nooit problemen gehad. Alle belangrijke functies werken dus tot nu toe perfect.

Ik heb de catalyst versie nog niet geupdate, omdat daarmee wat (bekende) bugs zijn met Autocad, en die bugs ben ik dus voorlopig liever kwijt dan rijk.

Anyway, waar ik dus heen wilde: Je zou kunnen proberen het Control Center te verwijderen (driver uiteraard laten staan!), en daarna van een oudere driverversie het Control Panel te installeren.
ik gebruik gewoon 6.5 op dezelfde laptop, nergens problemen mee :)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:53:
[...]

Alleen mis je dan optie's als Avivo (oa "digital vibrance") en Overdrive bij de X1K kaarten.
Niet te vergeten:

-Crossfire
-HQ AF
-AAA
-Supper AA Dus van 8 tot 14x aa

Maar bij mij start i niet instant maar dat kan komen omdat ik }:O aan heb staan. Maar Ik moet zeggen dat andere progs wel instant starten en heb ook een dual core dus dat mag geen probleem zijn om iets tegelijk te doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1