Toon posts:

"invalid partition table"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder wou linux van de pc boven (die waar zij voor haar werk op werkt en de emails opstaan enzo)

dus ik doe eerst effe fixmbr \device\harddisk0\partition1 om terug de bootloader van windows erop te krijgen met volgend resultaat,...

grub start nog altijd, en als ik XP kies zegt hij "invalid partition table"
(linux werkt nog)

dit is een zwaar probleem omdat deze pc redelijk cruciaal is voor haar.

met het tooltje active partition recovery zegt hij dat er iets mis is met de boot sector en vraagt of hij de partitie info uit de bootsector of uit de partitie tabel moet halen.

-boot sector: kan de c schijf niet lezen
-partitie tabel: geeft hij de data weer die ik kwijt ben (dus ik denk dat die nog wel heel is)

weet iemand soms raad voor dit probleem, heb ondertussen al een paar tooltjes geprobeerd (uneraser, partition manager,...)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

fdisk /mbr?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, en nu is grub eraf ( _/-\o_ ) ... maar als hij nu windows probeert te starten zegt hij weer

"invalid partition table" :'(

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 16:31
Hier Hiren's bootcd downloaden branden op cd en kijken welke tool helpt bij jou probleem :

http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/bootcd.html

Verwijderd

Topicstarter
Yes :*)

testdisk heeft een nieuwe mbr gemaakt, en hij werkt blijkbaar, kan terug aan de bestanden onder knoppix enzo.

zou het nu ok zijn om gewoon de windows cd erin te steken en FIXBOOT te doen?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:58

lordsnow

I know nothing

S.Death schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:41:
Hier Hiren's bootcd downloaden branden op cd en kijken welke tool helpt bij jou probleem :

http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/bootcd.html
Er staan 1001 links op die pagina.. op welke moet je klikken om Hiren's Boot CD te downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
werkt weer nu, na fixboot
:) oef.
lordsnow schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:59:
[...]
Er staan 1001 links op die pagina.. op welke moet je klikken om Hiren's Boot CD te downloaden?
ik heb het me ook al afgevraagd :?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

lordsnow schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:59:
[...]

Je kunt hem daar niet downloaden omdat er copyrighted materiaal op staat (geen freeware) :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1