XP op RAID0 benaderbaar?

Pagina: 1
Acties:

• sventagon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 22:27
Goede dag mensen,

Voor de volledigheid op voorhand mijn config:

MB: Asus A7N8X-E DeLuxe rev 2.0 met Uber BIOS Release: 1013E
Athlon XP 2500+
1024MB TwinMos DDR400 intern
Sil 3112A RAID onboard controller met 2x Maxtor DiamondMax 9 120 GB in RAID-0
Adaptec 1210SA (PCI sata RAID controller) met 2x Maxtor DiamondMax 10 200 GB in RAID-0
1x DiamondMax 160.0Gb ATA (IDE)
Compro TV Gold 2 TV kaart
Asus Wireless wifi-b onboard plug-in card
3D lab Gforce 6200

Mijn probleem is het volgende. Nadat ik vreemde meldingen kreeg in windows dat hij bepaalde programma's niet meer terug kon vinden, starte ik Win Xp opnieuw op. Het OS blijft echter steken na een paar seconden dat het bootscherm van XP verschijnt. Wat ik ook doe om Win XP te herstellen, b.v. win XP cd of via allerlij mogelijkheden via F8, etc, etc. het OS blijft steken tijdens het bootscherm en start opnieuw op.
Nu staat XP op mijn eerste Raid0 en vroeg ik mij af of het mogelijk is om XP opnieuw te installeren op een IDE HD waarvan de pc dan boot en dat ik zo de 2 raid0 's kan benaderen om nog enige data te redden?

Alvast bedankt...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat kan. Maar trek de hdds van je raid wel even los bij het installeren, dan weet je zeker dat je bootsector weggeschreven wordt.

• sventagon
Thanx. Als ik het dan goed begrijp laadt XP op mijn IDE schijf gewoon de raid drivers die nodig zijn om de 2 raids te herkennen en te benaderen.

Ik denk dat de crash of voortkomt uit een virus of een schijf in eerste raid heeft kuren gekregen. Win Xp start wel gedeeltelijk op, dus daaruit hoop ik af te leiden dat de RAID nog intact is, maar dat er mogelijk wel data beschadigd is :-(...?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

sventagon schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:55:
Thanx. Als ik het dan goed begrijp laadt XP op mijn IDE schijf gewoon de raid drivers die nodig zijn om de 2 raids te herkennen en te benaderen.

Ik denk dat de crash of voortkomt uit een virus of een schijf in eerste raid heeft kuren gekregen. Win Xp start wel gedeeltelijk op, dus daaruit hoop ik af te leiden dat de RAID nog intact is, maar dat er mogelijk wel data beschadigd is :-(...?
Je zult natuurlijk wel de raiddrivers moeten installeren. dat zal je OS niet standaard doen waarschijnlijk.

• sventagon
Dat vraag ik mij dus af. Ik heb ze wel voor beide controllers. Ik kan dus tijdens de installatie van XP F6-en ze installeren, maar dat is volgens mij alleen relevant als je de disks wil formateren en daar XP direct wil op installeren. Want dan kan je ze direct benaderen om XP te installeren. Anyway kan ook als XP geinstalleerd is.... :-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

sventagon schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:37:
Dat vraag ik mij dus af. Ik heb ze wel voor beide controllers. Ik kan dus tijdens de installatie van XP F6-en ze installeren, maar dat is volgens mij alleen relevant als je de disks wil formateren en daar XP direct wil op installeren. Want dan kan je ze direct benaderen om XP te installeren. Anyway kan ook als XP geinstalleerd is.... :-)
Je hoeft ze dus niet direct vanaf de setup te installeren, dat is alleen nodig als je ook wil booten van die hdds, maar die drivers moet je dus wel installeren nadat je windows erop hebt staan.

• sventagon
Ok, gaan we eerst maar eens een IDE HD op de kop tikken om te kijken of het experiment gaat lukken :-). I.i.g. bedankt!

• sventagon
Op dit moment Xp aan het installeren. Onboard raid controller met jumper uit gezet. So far so good....

• sventagon
OK, gelukt! Niet alles kunnen recoveren :-(. Met Powermax van Maxtor de twee HD gescand en eentje is er kapot.

Nieuwe aanschaffen dus en dat zal dit keer toch een Seagate of Samsung worden i.p.v. Maxtor...

[ Voor 7% gewijzigd door sventagon op 31-05-2006 14:26 ]

Pagina: 1