Pci kaart aansluiten op usb poort?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al wat rondgezocht op internet sites (en GoT natuurlijk) die vanalles en nogwat aan gadgets hebben waardoor je vanalles aan de USB poort kunt hangen (IDE, SATA etc)...maar nu vroeg ik me af, bestaat er ook een tooltje om een PCI kaart aan de USB poort te hangen :)? Of is dit technisch onmogelijk?

Ik heb nl. een laptop en een pci tv-kaart uit mn oude pc...en die twee wil ik graag samen gebruiken ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 28-05-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:08

SA007

Moderator Tweaking
USB is te traag voor PCI, wat je wel kan doen (die zijn er wel) is een PCMCIA -> PCI ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 22:40
je kan natuurlijk ook een ubs tv kaart halen. Ik heb ze gezien ter grote van een aansteker en niet eens zo gek duur (90 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:43

Nakebod

Nope.

Of gewoon een USB tv kaart :P

Maar ik heb het vroeger ook wel eens gedacht. Veel is op USB te doen, tegenwoordig ook firewire, maar PCI sloten extern heb ik nog nooit gezien.
En SA007, ik vraag me af of usb wel te traag zou zijn daarvoor? USB 2.0 dan iig.
PCI is als ik mij niet vergis 133 MB/s, USB 2.0 480 Mbit, zo een 60 MB/s. Daar kan je volgens mij genoeg mee doen, gezien je wel USB netwerk, tv en geluidskaarten kan kopen. Dus theoretisch zou het misschien wel kunnen, maar goed, waarom dan niet gelijk de USB variant kopen :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-04 13:19
Nakebod schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:29:
Of gewoon een USB tv kaart :P

Maar ik heb het vroeger ook wel eens gedacht. Veel is op USB te doen, tegenwoordig ook firewire, maar PCI sloten extern heb ik nog nooit gezien.
En SA007, ik vraag me af of usb wel te traag zou zijn daarvoor? USB 2.0 dan iig.
PCI is als ik mij niet vergis 133 MB/s, USB 2.0 480 Mbit, zo een 60 MB/s. Daar kan je volgens mij genoeg mee doen, gezien je wel USB netwerk, tv en geluidskaarten kan kopen. Dus theoretisch zou het misschien wel kunnen, maar goed, waarom dan niet gelijk de USB variant kopen :P
En in de praktijk haal je ipv 60 nooit hoger als 35MB/s met USB harde schijven dus ook niet met een TV-kaart. Ook al zou dat nogsteeds genoeg moeten zijn om wat beeldjes door te sturen ;)
Maar nee, ik heb dat ook nog nooit gezien, maar zo duur zijn die USB dingen trouwens ook niet volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacites :).

En wat moet een PCMCIA -> PCI ding ongeveer kosten? Want 90 euro is toch aardig wat voor een arme student ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 22:40
klik er zijn al usb kaarten vanaf 45 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Sommige docking stations kunnen dit, blijkbaar. Hier dezelfde vraag op Slashdot.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jozy schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:48:
klik er zijn al usb kaarten vanaf 45 euro?
Hmm, als er geen goedkopere andere oplossing is lijkt me dit de beste keuze ja...

Al lijkt me dit niet zo'n handige oplossing voor een laptop:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/multimedia_img/vox.jpg

Zo'n coax kabel is vrij stug, en die gaat dan niet meer passen volgens mij...daarnaast is dit ook een speciale met zon heel dun pinnetje.

Maar ik kijk wel even verder in de pricewatch :).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 28-05-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:11
je kan toch een usb verleng kabeltje er aan hangen

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat kost weer meer geld ;). En dan moet ik ook nog eens zon aparte coax kabel kopen, want die heb ik ook niet liggen volgens mij...

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 28-05-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 19:13
Die USB verlengkabel krijg je er gewoon bij. En die coax kabel volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey dat is handig, zover kwam ik niet met lezen :).
Zal eens kijken of ik wat geld over houd deze vakantie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien voor de volgende keer handig om eens een paar belangrijke gegevens over de bussen die je noemt (in dit geval PCI en USB) van tevoren op te zoeken. Dan kun je gelijk al een schatting doen naar hoe waarschijnlijk het is dat wat je vraagt kan.

In dit geval kun je de maximale bandbreedte nagaan:

PCI (32b, 33MHz): 133MB/s
USB (2.0): 480Mb=60MB/s

Als je dan ook nog bedenkt dat (met name oudere) TV kaarten de PCI bus volledig vol wisten te gooien, zou je kunnen bedenken dat ook al zou zo'n apparaat bestaan, de performance onvoldoende zou zijn voor wat je ermee wilt doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, maar dat leek mij niet relevant. Aangezien ik op USBGeek.com een IDE > usb kabeltje heb gekocht...en de IDE bus is ook 133 MB/s volgens google.

En dat een TV kaart de bus helemaal vol gooit wist ik ook niet ;). Toch vreemd, een resolutie < 800*600, 24 fps en een beetje geluid dat de hele bus vol zou gooien?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 02-06-2006 14:06 ]

Pagina: 1