Toon posts:

[Flash/XML] Account creation advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een Flash pagina die het account creation gedeelte moet gaan verzorgen van een simpele (XML) userdatabase.

Voorheen had ik hier een HTML pagina voor die de forms stuurde naar een nogal brakke serverscript die vervolgens de info wegschreef naar XML. Maar hier wil ik vanaf omdat HTML Forms bijzonder makkelijk te manipuleren zijn. Ik wil nu dus dat wanneer aan alle voorwaarden voldaan wordt (ik heb een paar simpele voorwaarden in de Flash verwerkt) de gegevens direct worden ge-injecteerd in de XML file.

Het probleem is nu echter dat de accounts niet gebruikt worden via de webserver waar de flash interface op gehost wordt (Apache) maar door een aparte server die toegang heeft tot deze XML file. Ik wil dus WEL dat mensen via de webserver hun gegevens kunnen geven en die laten verwerken naar de XML... maar NIET dat dit bestand open en bloot ligt waar mensen gewoon de hele userdatabase kunnen downloaden.
Ik wil nog steeds dat de XML alleen toegankelijk is vanaf de server die hem nodig heeft.

Dit alles klinkt dus misschien nogal verwarrend en dat is het ook...
Als iemand enig idee heeft hoe je zoiets het beste aan kan pakken dan hoor ik het graag.

p.s. mocht het belangrijk zijn... zo ziet de XML file eruit.

<accounts version="0">
<account name="UserName1" pass="PassWord1">
</account>
<account name="James" pass="Bond">
</account>
<account name="Hans" pass="Klok" plevel="0">
</account>
</accounts>

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Een Flash movie is niet veiliger dan een HTML form. Beide zijn clientside en dus ook clientside aan te passen. Je serverside script moet ervoor zorgen dat de invoer die binnenkomt ook daadwerkelijk juist is door middel van validatie.

Flash kan (gelukkig) niet naar een file schrijven op de webserver. Dat moet je danook met een serverside script doen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm daar was ik al bang voor inderdaad,

oke nou in ieder geval bedankt... dan gaan we nu maar eens bedenken hoe we dit gaan implementeren