Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Proces neemt 100% van processor

Pagina: 1
Acties:
  • 5.275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:25
Gegroet GoTters!

Ik heb de laatste tijd een vreemd, maar wel bekend probleem. Helpsvc.exe neemt om de zoveel tijd (meestal als ik een tijdje niks doe) 100% van mijn processor. Hierdoor loopt alles behoorlijk traag en dat is natuurlijk niet leuk..

Ik heb ook google helpsvc.exe ingetikt en kwam tot de conclusie dat dit verholpen kan worden door de laatste service pack van Windows te dowloaden. Alleen... dat wil ik helemaal niet, ik heb namelijk al eerder service pack 2 gedownload (ik neem aan dat dat de laatste is) en toen kregen we alleen maar problemen, zoals vastlopende programma's en een trage Windows.

Als oplossing beëindig ik meestal het proces of wacht ik gewoon totdat hij stopt met 100% innemen.

Weet iemand mss een betere oplossing?? Alvast bedankt!

P.s. ik wist niet in welk topic dit moest, dus heb ik het maar hier gepleurt.. :X

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Scan het bestand eens op Jotti's online malware scan. Als het malware gerelateerd is kan je met 1 van de virusscanners die het bestand herkent het beste even een volledige virusscan uitvoeren. :)
P.s. ik wist niet in welk topic dit moest, dus heb ik het maar hier gepleurt.. :X
Als je twijfelt kan je altijd even in de policy van het betreffende subforum kijken of met de mods van het forum mailen. ;)

Signature

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je weet dat SP2 echt een heel groot aantal security fixes en beveiligingsverbeteringen bevat? Indien SP2 zorgt voor veel problemen op je PC zou ik toch de PC eens na gaan kijken.

Heb je ook al met google gezocht? Het intypen van helpsvc.exe levert namelijk al soortgelijke problemen op als jij omschrijft + mogelijke oplossingen. Zie bijvoorbeeld de volgende topics:

http://blogs.msdn.com/cyrusn/archive/2004/05/31/145044.aspx
http://support.microsoft.com/?kbid=839017

[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 28-05-2006 15:16 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:15:
Je weet dat SP2 echt een heel groot aantal security fixes en beveiligingsverbeteringen bevat? Indien SP2 zorgt voor veel problemen op je PC zou ik toch de PC eens na gaan kijken.
Of misschien een verse install proberen als een upgrade problemen geeft.

Welke XP versie/sp heb je nu ?

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 06:38

hellfire_ultd

Effe checke!

Mocht het proces geen malware zijn of zo, dan kan je eventueel het enthousiasme van het proces beperken door de prioriteit te verlagen.

Hoe? Start het Taakbeheer (Task Manager), open het tabblad "Processen", klik met de rechtermuisknop op het betreffende proces en kies "Lager dan normaal" of "Laag" uit het submenu "Prioriteit Instellen". Je zult dan minder last van het proces hebben, omdat deze geen processor tijd meer krijgt toegewezen als een ander proces van de processor gebruik wil maken.

Dit is uiteraard geen oplossing, maar het maakt de symptomen van het probleem minder erg.

Verwijderd

Ik heb dit ook sinds een aantal dagen!
Iemand die inmiddels al meer weet? Is het proces alleen nodig voor de helpfunctie in windows misschien? Zou het te verhelpen kunnen zijn via opnieuw installeren of verwijderen van het help-stukje voor zover dit mogelijk is of een bepaalde service op disabled te zetten?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Waar je bij het updaten naar SP 2 voor dient te zorgen is dat je systeem goed spyware vrij is. Het is bekend dat er bepaalde spyware is die de upgrade behoorlijk in de war kan schoppen. Het spreekt voor zich dat het ook raadzaam is vrij te zijn van virussen.

Als je een Pentium 4 processor hebt even bij je moederbordmaker kijken of er een specifieke BIOS update is i.v.m. SP2. Bepaalde P 4 types gaven hierbij problemen.
Pagina: 1