Toon posts:

vraag met domein windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb bij een maatje van me bij netwerkidentificatie "lid van" veranderd van domein naar werkgroep. Nu kan hij niet meer inloggen op zijn pc. Zn wachtwoord werkt niet meer en krijgt de melding combinatie inlognaam en domein verkeerd bij het inlogscherm.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen ??

groeten Nico de Vries

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Waarom heb je dat gedaan dan?
Waarschijnlijk logde hij eerst in op een domein (is er een server?) en nu probeert hij lokaal in te loggen. Lokaal bestaan de gebruikersnaam en wachtwoord niet, want die stonden op de server.

Oh ja, welkom op GoT. :) Maar wij groeten hier elkaar altijd, dus dat hoef je niet meer te doen. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette)

[ Voor 33% gewijzigd door blizt op 28-05-2006 14:43 ]

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Je account die hij gebruikte op het domein is als het goed is ook lokaal weggeschreven. Mocht dat niet het geval zijn, laat hem inloggen als Administrator. Als je geewn wachtwoord daar opgegeven hebt, laat je dat leeg.

Zodra je dan in windows zit ga je rechtermuis deze computer > beheren.

Ga naar user accounts en daar zie je welke users lokaal zijn aangemaakt. Eventueel maak je een nieuwe account aan als er geen account staat. Als het goed is staat daar zowieso Administrator en Gast/Guest.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:01
Lokale account gebruiken om in te loggen (Administrator) en vervolgens voor hem een locale account aanmaken.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:43
Heeft hij een server met AD draaien dan ofzo?
Echter als je van domein naar werkgroep veranderd haal je je zelf uit je domein. Dan moet je gewoon met je normale gebruikersnaam+wachtwoord inloggen. Desnoods even onder administrator.

Verwijderd

Topicstarter
okee super hier kan ik wel wat mee =)

bedankt voor de reacties, en je sorry dat ik vergeten ben te groeten, ik was hier wel vaker maar heb een nieuwe email adres vandaar dat ik nieuw profiel heb.

Thanx Nico

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:56:
en je sorry dat ik vergeten ben te groeten
8)7

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruik toch voortaan maar weer je oude account dan bollejoker, zoals je in Registratievoorwaarden en faq kan lezen is hier rondsurfen met meer dan één account niet toegestaan. Verder had je dit natuurlijk zo kunnen vinden door even onze zoekmachine te gebruiken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.