Voor mijn scriptie heb ik dagelijkse data van de afgelopen 5 jaar nodig. Deze is gewoon te downloaden van een website. Het probleem is echter dat dit per dag moet gebeuren. Aangezien ik weinig zin heb om 365 * 5=1825 keer het datum veldje te veranderen en op download te drukken vroeg ik me af of iemand hier misschien een oplossing voor weet. Ik heb de eigenaar van de website al gemaild met het verzoek om de data te sturen, alleen is deze helaas niet zo behulpzaam.
Ik heb wel al gezien dat de link maar 1 cijfertje veranderd bij ieder excell bestand dat je download.
www2.standardandpoors.com/spf/xls/index/500_20060525_S.xls is bijvoorbeeld de link voor 25-05-06
www2.standardandpoors.com/spf/xls/index/500_20060524_S.xls is bijvoorbeeld de link voor 24-05-06
Misschien dat iemand ervaring heeft met een programma, welke dit automatisch kan doen?? Ik moet erbij zeggen dat ik helaas totaal geen ervaring heb met programmeren, etc.
Ik heb wel al gezien dat de link maar 1 cijfertje veranderd bij ieder excell bestand dat je download.
www2.standardandpoors.com/spf/xls/index/500_20060525_S.xls is bijvoorbeeld de link voor 25-05-06
www2.standardandpoors.com/spf/xls/index/500_20060524_S.xls is bijvoorbeeld de link voor 24-05-06
Misschien dat iemand ervaring heeft met een programma, welke dit automatisch kan doen?? Ik moet erbij zeggen dat ik helaas totaal geen ervaring heb met programmeren, etc.