Toon posts:

[FEAR] Hangmomenten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet tweakers, ik heb een probleem met het spel FEAR.
Ik speel dat spel op de maximale settings en dat gaat ook perfect.
Alleen gaat hij echt vaak dingen wegschrijven op mijn hd en dan bevriestie even.
Dit is het enige spel waar hij dat mee doet, hl2, q4, nfs most wanted bijvoorbeeld werken perfect.

Specs:
AMD Athlon 64 3500+
Asus 7600GS (256mb)(pci-e)
1Gig Kingston DDR 400 (2x 512 in dual channel)
Asus A8N-E mobo.

Ikzelf denk dat ik niet genoeg geheugen heb, echter voor ik 100 euro ga lappen voor een extra gigje wil ik wel wat ervaringen horen hiermee en evt suggesties :).

BvD
McKillem

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:35:
Gegroet tweakers, ik heb een probleem met het spel FEAR.
Ik speel dat spel op de maximale settings en dat gaat ook perfect.
Alleen gaat hij echt vaak dingen wegschrijven op mijn hd en dan bevriestie even.
Dit is het enige spel waar hij dat mee doet, hl2, q4, nfs most wanted bijvoorbeeld werken perfect.

Specs:
AMD Athlon 64 3500+
Asus 7600GS (256mb)(pci-e)
1Gig Kingston DDR 400 (2x 512 in dual channel)
Asus A8N-E mobo.

Ikzelf denk dat ik niet genoeg geheugen heb, echter voor ik 100 euro ga lappen voor een extra gigje wil ik wel wat ervaringen horen hiermee en evt suggesties :).

BvD
McKillem
Kunnen meedere dingen zijn, welke resolutie gebruik je? Wat voor harde schijf heb je? Als je die dingen kan zeggen, kan ik je waarschijnlijk wel helpen.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Lijkt me zoals je al zegt : teweinig geheugen.

Ook is het mss handig om te vermelden welke HDD je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel hem op 1024x768 momenteel, normaal heb ik 1280x1024.
Ik heb een Seagate Barracuda 7200Rpm 120gig op IDE.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:40:
Ik speel hem op 1024x768 momenteel, normaal heb ik 1280x1024.
Ik heb een Seagate Barracuda 7200Rpm 120gig op IDE.
Heb je sinds het begin dit probleem? Of is dat zo opeens gekomen?

Je videokaart is eigenlijk ook niet gemaakt om optimaal te werken in fear.

F.E.A.R.
F.E.A.R. - 1280x800 - 4x AA 24,0 fps
F.E.A.R. - 1680x1050 - No AA 16,0 fps
F.E.A.R. - 1680x1050 - 4x AA 8,0 fps

Zoals je ziet haal je ongeveer 20-28 fps op je geselecteerde resolutie. Geheugen kan je upgraden, alleen denk ik zelf dat de videokaart meer nut zal hebben.

Je harde schijf en processor zijn zeker geen bottleneck!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idd sinds de installatie al. Is niet opeens zo gekomen.
Ook heb ik windows al eens een re-install gegeven, de windowsinstallatie waar ik dit nu op typ is een krappe 2 dagen oud :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:43:
[...]

Heb je sinds het begin dit probleem? Of is dat zo opeens gekomen?

Je videokaart is eigenlijk ook niet gemaakt om optimaal te werken in fear.

F.E.A.R.
F.E.A.R. - 1280x800 - 4x AA 24,0 fps
F.E.A.R. - 1680x1050 - No AA 16,0 fps
F.E.A.R. - 1680x1050 - 4x AA 8,0 fps

Zoals je ziet haal je ongeveer 20-28 fps op je geselecteerde resolutie. Geheugen kan je upgraden, alleen denk ik zelf dat de videokaart meer nut zal hebben.

Je harde schijf en processor zijn zeker geen bottleneck!
Ah dat is boudt, mjah ik ben nou ook weer niet zown harde gamer dat ik maar even 400 euro ga lappen voor een kaart :P
Dan schroef ik de settings maar een tikkeltje omlaag.
Ik zal iig dat geheugen proberen want dat stond zowiezo op het schema :)

Verwijderd

Zoals ik al zei, misschien heb je de mogelijkheid van een vriend oid een videokaart te lenen en even te kijken hoe hij daarop reageerd. Let wel op drivers dan!!

Als je dus nu de videokaart aanpast, kan je eventueel over een tijdje je geheugen wat upgraden. Als je zegt van het kost me liever geen geld, zet dan je settings lager, en speel op 1024*768!

Een leuke videokaart heb je trouwens al in de 200-300euro range!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 14:50 ]

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 17:52

Steffy

Ayreonaut

Daar zal extra geheugen weinig aan veranderen, zijn al een aantals tests gedaan met 1 of 2 GB en het is eerder slechter dan beter als je er 2 Gb in zet. BF2 zou volgens de echte die hards enorm veel beter draaien maar het resultaat was 1% verbetering ofzo.

Denk dat als je HD vaak wat wegschrijft en blijft hangen het beter is om een Raid te gaan draaien. Stukken sneller en daar heb je meer aan dan 2Gig dacht ik zo.

Verwijderd

Steffy schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:52:
Daar zal extra geheugen weinig aan veranderen, zijn al een aantals tests gedaan met 1 of 2 GB en het is eerder slechter dan beter als je er 2 Gb in zet. BF2 zou volgens de echte die hards enorm veel beter draaien maar het resultaat was 1% verbetering ofzo.

Denk dat als je HD vaak wat wegschrijft en blijft hangen het beter is om een Raid te gaan draaien. Stukken sneller en daar heb je meer aan dan 2Gig dacht ik zo.
FEAR heeft echt geen raid nodig hoor... dat is onzin. Het is daarintegen wel sneller! Maar dan zit je weer aan een leuk prijskaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:49:
Zoals ik al zei, misschien heb je de mogelijkheid van een vriend oid een videokaart te lenen en even te kijken hoe hij daarop reageerd. Let wel op drivers dan!!

Als je dus nu de videokaart aanpast, kan je eventueel over een tijdje je geheugen wat upgraden. Als je zegt van het kost me liever geen geld, zet dan je settings lager, en speel op 1024*768!

Een leuke videokaart heb je trouwens al in de 200-300euro range!
yeah i know, maar deze kaart is nog niet zo oud en vind het een beetje jammer hem nu al te vervangen voor een nieuwere.
Ik heb deze gekocht met het oog op het feit dat ik af en toe eens een spelletje doe.

Omdat het in pricype perfect draait alstie niet met mijn HDD gaat prutsen ging ik er vanuit dat het probleem elders te zoeken was, dit is dus blijkbaar niet zo helaas.
So be it dan maar. :)

Meer geheugen heb ik toch nodig (werk veel met 3dprogramma's en photoshop enzo) dus dat zal ik dan zowiezo wel gaan doen in de nabije toekomst.

Toch bedankt voor je hulp :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:55:
[...]

FEAR heeft echt geen raid nodig hoor... dat is onzin. Het is daarintegen wel sneller! Maar dan zit je weer aan een leuk prijskaartje.
Die RAID hoeft in princype geen geld te kosten, ik heb die hd die ik noemde 2x, de 2e staan alleen losse bestanden op.
Ik princype kan ik dus zo een raid opstelling maken.
Maar welke kan ik dan het beste nemen? RAID 5?

Verwijderd

Ik zou dan voor raid 0 gaan, striping. Puur omdat je hier de meeste snelheid mee wint!

Raid 5 heb je 3 hdd's voor nodig!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 15:09 ]

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 17:52

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:55:
[...]

Raid is handiger dan 2Gb geheugen, je kunt je mem wel vol pompen met data maar als het niet sneller weggeschreven kan worden blijft het probleem.

Raid 0 is een goeie oplossing voor gamers, en het kost idd weinig meer. Niet alleen voor FEAR maar voor alle games wel, alles draait en laad net ff sneller.

En als je toch 100 euro gaat uitgeven ben je met raid meer geholpen dan met 2Gb maar dat is mijn ervaring. Dat kan voor ieder anders zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Raid 0 dus, ik zal er eens wat documenten op nalezen hoe dit nou werkt want ik heb 0,0 ervaring met raid maar we komen er vast wel uit :)

Nogmaals bedankt voor de hulp beiden :)
Pagina: 1