Toon posts:

Welke Mac?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nou al enkele maanden aan het overwegen om een Mac te kopen (je hebt me wellicht wel eens zien posten in enkele topics in dit forum), ik kom er alleen niet helemaal uit wat ik wil...
Ik ben nu al sinds het DOS 6.22 tijdperk een PC gebruiker, maar heb een tijdje Mac OS X uitgeprobeerd en ben helemaal gek geworden van hoe relaxed Mac OS X werkt :)

Wat ik vooral wil gaan draaien is Macromedia Dreamweaver, Adobe Photoshop, MSN Messenger (AdiumX), Skype, TextMate en Microsoft Office (Of NeoOffice als het eindelijk voor Intel Macs uitkomt)

Allereerst overwoog ik om een Mac Mini aan te schaffen, omdat hij lekker goedkoop is, maar ik stuitte daarbij toch op een aantal nadelen:
  • On-the-fly kopieren is niet mogelijk
  • Moeilijk uit te breiden
  • Je kan maar 1 beeldscherm aansluiten, en geen ACD 30" als ik dat zou willen
  • Als ik Aperture zou willen gaan gebruiken dan zou dat niet mogelijk zijn
  • Onboard graphics
  • Hij is alleen wit te verkrijgen (Niet echt een nadeel, maar staat toch wel een beetje raar aangezien mijn beeldscherm, toetsenbord, muis en muismat(IceMat) zwart zijn)
Voordelen zijn wel dat het de goedkoopste Mac is die er verkrijgbaar is, en hij is lekker klein.

Toen kwam de MacBook uit, ik heb alleen niet zo heel lang geleden al een laptop gekocht (Dell Inspiron 6000) waar ik nu wel een beetje spijt van heb anders had ik nu de MacBook Pro gekocht
Al overweeg ik deze wel vanwege:
  • Het gelikte uiterlijk
  • ingebouwde iSight
  • Altijd Mac OS X bij de hand
Nadelen zijn wel:
  • Onboard graphics dus zou ook hier geen Aperture op kunnen draaien
  • Om extern beeldscherm aan te sluiten heb je een adapter nodig
  • Zwarte model kost nog eens 200 euro bovenop de witte versie
En wat ik me afvraag of dat glossy beeldscherm nou echt zo lekker werkt...

Dan hebben we nog de iMac, maar ik heb nog niet zo heel lang mijn zwarte 19" TFT en volgens mij ziet het er heel raar uit als ik mijn zwarte TFT naast mn misschien toekomste witte iMac neerzet.

Hij zou naast mijn PC kunnen draaien aangezien hij weinig ruimte inneemt en er (als ik het goed begrepen heb) stanaard Muis & Toetsenbord meegeleverd worden.

Voordelen zijn:
  • ingebouwde iSight
  • Goede graphics
  • Lekkere grote harde schijf
Nadelen:
  • Past niet echt bij mijn zwarte randapparatuur
  • Er is geen beeldscherm beschikbaar die ik als tweede beeldscherm zou kunnen gebruiken die bij het design van de iMac past
  • Wordt al aardig duur (maar dat is meer een kwestie van nog ff doorsparen ;) )
Ik kom er alleen echt niet uit wat ik wil, het liefst zou ik net zoals ik nu heb gewoon een tower hebben in het zwart waar ik zelf makkelijk extra harde schijven of DVD+/-branders in kan zetten, ik heb nog vrij weinig gevonden over de toekomstige Mac Pro maar deze zal wel vrij duur worden als je kijkt naar de nieuwprijs van PowerMacs. Ik snap alleen niet waarom het goedkoopste MacBook model goedkoper is dan een tower...

Kan iemand me misschien helpen om mijn keuze te maken want ik kom er echt niet uit...

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:33

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:48:

Toen kwam de MacBook uit, ik heb alleen niet zo heel lang geleden al een laptop gekocht (Dell Inspiron 6000) waar ik nu wel een beetje spijt van heb anders had ik nu de MacBook Pro gekocht
Al overweeg ik deze wel vanwege:
  • Het gelikte uiterlijk
  • ingebouwde iSight
  • Altijd Mac OS X bij de hand
Nadelen zijn wel:
  • Onboard graphics dus zou ook hier geen Aperture op kunnen draaien
  • Om extern beeldscherm aan te sluiten heb je een adapter nodig
  • Zwarte model kost nog eens 200 euro bovenop de witte versie
Adaptor zit er bij.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Over alle Macs die je overweegt bestaan topics met ervaringen, waarin de specifieke vragen die je stelt (o.a. de ervaring met het glanzende scherm van de MacBook) aan bod zijn gekomen.
De overweging die dan overbijft is een keuze die je toch echt zelf moet maken. Je hebt de voor- en nadelen al bij elkaar gezet, op basis daarvan kun je in de topics kijken en voor jezelf nagaan wat je nu echt belangrijk vindt.
Het heeft echt zo weinig zin als in dit topic veel mensen je de MacBook Pro aanraden en veel andere mensen aanraden om te wachten op de Mac Pro, aangezien hun overwegingen nooit 100% overeenkomen met de van jou. En inleven in je eigen overwegingen kun je zelf nog altijd het beste :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Dit topic is gesloten.