[netdirekt.de] Belachelijk goedkope dedicated servers

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik kwam gisteren toevallig uit op www.netdirekt.de.

De beste mensen daar bieden je een dedicated server met Linux aan met deze specs:
  • PIII 733Mhz
  • 256MB RAM
  • 10GB HDD
  • 500GB Transfer
  • Replacements van defecte hardware
Er staat ook duidelijk bij dat het een echt dedicated systeem is, geen virtual server of iets dergelijks. Op zich geen snel systeem, maar het voldoet prima als een persoonlijke meuk/shell bak en voor mijn paar kleine websites.

Volgens hun website bestaan ze al 10 jaar en geven ze 99.5% uptime garantie. Niet spectaculair veel uptime, maar genoeg.

Nu het ongeloofwaardige punt, dat dedicated systeem kost 15 euro per maand! Dat kan toch nooit. Volgens mij is alleen de stroomrekening al hoger en in Nederland betaal je voor traffic ook een stuk meer.

Daarom mijn vraag; Heeft iemand ervaring met netdirekt.de en weet iemand waar de addertjes zitten?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:17
Goed dat je die laatste regel er nog bijvoegd, anders leek het gewoon spam :)

Ik ben ook wel geïntereseerd in ervaringen met deze dienst, de vraag is natuurlijk of de snelheid een beetje deftig is.

Anders zou het nog prima zijn voor gebruik als backup/ftp server.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
Kan prima lijkt me. Als je een redelijk netwerk zelf in beheer hebt heb je vaak ruimte over in je racks.

Een P3-733 / 256Mb enz is een bak die uit de oertijd stamt, en kwa aanschaf dus niets kost, of wat dus allang afgeschreven hardware is.

500Gb traffic aanbieden is prima mogelijk. Reken dat dus maar een heel klein deel van de gebruikers dat ook daadwerkelijk zal gebruiken. Daarnaast, als je 10Gb harddisk hebt, zul je aardig hits moeten hebben op dezelfde bestanden, je hebt simpelweg niet de ruimte om veel op te slaan.

Ik betaal hier in NL, in Redbus, ook 15 eur (excl btw dan) voor 1U met 1Mbit 95%. En daar hangt dan alleen mn eigen hardware. (Die wel krachtiger is dan een P3-733)

btw: Ik zie ook nergens staan of je 10Mbit of 100Mbit link krijgt...

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 28-05-2006 13:46 ]

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
FragileM64 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:40:
;)

Bandbreedte (dataverkeer) is altijd al goedkoper geweest in Duitsland bij hosters dan in Nederland. Het lijkt wel goedkoper het laatste half jaar dan de dump prijzen die je in de USA ziet af en toe. Eindelijk is het dan zo-ver misschien ;)

Waarom er nog een (groot) verschil zit tussen NL en DE geen idee. Want beide landen hebben datacenter ruimte zat en alle grote netwerken hebben zowel in NL als in DE een POP gewoon.

Dat dit zo extreem goedkoop kan is omdat ze misschien deze servers nog willen verhuren omdat ze er toch hangen en de operationele kosten van hardware uitval misschien heel erg mee valt. Als ze de ruimte niet nodig hebben kunnen ze tegen dump prijzen deze (oudere) machines gewoon nog verhuren en elke € is er één natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
FragileM64 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:40:
Dan had ik mn post misschien beter in het duits kunnen typen. "Gutentag, ich bin real-doc und ich habe eine sehr tolle webhostingdienst gefunden!" :P

Anyway, ik was eigenlijk vooral op zoek naar praktijkervaringen. Mocht er niemand ervaring hebben, dan denk ik dat ik het maar eens uitprobeer. Je kan toch met je creditcard betalen, dus als het echt troep is kan ik het geld gewoon terug laten halen door Visa.

Alleen al aan stroom gebruikt een server wel een euro of 6-7 per maand. Dan moet je nog airco hebben, een locatie en connectivity. Daarnaast zitten er daar mensen die gratis op de resetknop van je server drukken en installeren ze zelfs je OS op verzoek opnieuw. Om nog maar te zwijgen over de spare parts die ze op voorraad moeten hebben en het vervangen van hardware. Dan moeten ze wel erg veel ruimte over hebben, en financieel erg aan de grond zitten.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb net ff zitten zoeken en dan zie ik toch dat ook easyracks een pakket heeft voor 39 euro per maand, leaseweb heeft er ook eentje van 39 euro per maand. Dus ook in NL kan het goedkoop ( ok nog meer dan 2x zo duur als de, maar qua hardware is het beter )

En als mensen toch ruimte over hebben in het datacenter, dan is er toch al airco en personeel voor de duurdere servers dus dit zijn geen kosten die op jouw server doorberekend moeten worden.
En spare parts en OS reinstall zijn wel mogelijkheden, maar ergens vermoed ik toch dat als jij iets wil dat je wel achteraan de rij komt te staan, dit hoeft niet erg te zijn, maar je moet er wel even rekening mee houden.

Dus wmb ziet het er leuk uit voor een prive server, maar voor echt zakelijk zou ik toch een iets duurder pakket afnemen. Met iets betere support voorwaarden etc.

• DJSmiley
  • Laatst online: 13:15
real-doc schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:00:
[...]

Dan had ik mn post misschien beter in het duits kunnen typen. "Gutentag, ich bin real-doc und ich habe eine sehr tolle webhostingdienst gefunden!" :P

Anyway, ik was eigenlijk vooral op zoek naar praktijkervaringen. Mocht er niemand ervaring hebben, dan denk ik dat ik het maar eens uitprobeer. Je kan toch met je creditcard betalen, dus als het echt troep is kan ik het geld gewoon terug laten halen door Visa.

Alleen al aan stroom gebruikt een server wel een euro of 6-7 per maand. Dan moet je nog airco hebben, een locatie en connectivity. Daarnaast zitten er daar mensen die gratis op de resetknop van je server drukken en installeren ze zelfs je OS op verzoek opnieuw. Om nog maar te zwijgen over de spare parts die ze op voorraad moeten hebben en het vervangen van hardware. Dan moeten ze wel erg veel ruimte over hebben, en financieel erg aan de grond zitten.
Wat ik al zei, als je ruimte over hebt in je DC is dat geen punt. Daarnaast wordt stroom vaak per rack betaald, en niet per kWh. Als je genoeg over hebt kun je zat spul neerzetten. Reset zit meestal bij het colocontract al in (hands-on service).
Kwa hardware: een P3-733 kost misschien 30 eur inkoop. (overstock/refurbished). Een kleine desktop past prima in een rack ter opvulling, niemand die t ziet.
Koop er een hele zooi, maak een mooi image en de softwarekosten (herinstallatie) zijn ook nihiel.
Pagina: 1