Realpayer kan geen gebruik maken van audio uitvoer

Pagina: 1
Acties:

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een iMac Core Duo 20". Hier op had ik Realplayer 10.1 Universal geinstalleerd. Na het configureren werkte alles prima, ik luister vaak livesets op 3VOOR12 en was dus blij dat ik geen bugs tegenkwam.

Toen downloadde en installeerde ik Audacity 1.3 Beta. Op dat moment speelde ik een liveset af in Safari met de Realplayer plugin. Toen ik Audacity opstarte, en het programma was geladen, stopte realplayer opeens met geluid produceren, echter, het progresscursortje speelde vrolijk door.

Ik sloot Safari en Audacity af en starte Realplayer opnieuw. Ik probeerde er een MP3tje in te gooien maar daarbij kreeg ik de volgende foutmelding: "Cannot open the audio device" Another application may be using it." Ik verwijderde Audacity en Realplayer volledig (incl Lib bestanden etc) en installeerde alleen Realplayer opnieuw, maar helaas, zelfde foutmelding..

Ik kan op het moment geen audio afspelen in Realplayer. In de prefs staat niks over gebruikte videokaarten of frequentiebereik. Ik heb google afgestruind en heb ontdekt dat ik niet de enige ben. Op Apple support is er wel een te vinden, maar helaas was dit ook niet van toepassing in mijn situatie.

Suggesties iemand?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik hetzelfde gehad. vreemd genoeg moest ik toen garageband even starten en weer afsluiten. daarna deed alles het weer. Ik denk dat het een reset van je audio doet ofzo. je kan vast via de terminal eea resetten, maar zo werkt het dus ook.

(geen idee meer waar ik dat dan gevonden heb, misschien hier: http://forum.macosx.nl/vi...ght=realplayer+garageband)

ping 127.212.23.124

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bij mij werkt ie inmiddels gek genoeg ook weer. Heb even zitten fiddelen met de instellingen van Audio en Midi utility en nu werkt ie weer :? .. geen audacity meer voor mij

Edit: Het heeft dus te maken met de instellingen voor de uitvoer van je Mac, die moeten op 44100.0 Hz staan, garageband reset die setting alleen maar...

[ Voor 33% gewijzigd door Matias op 28-05-2006 19:23 ]