Netscape mail -> Outlook express

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik moet voor een vriend een nieuwe computer bouwen. Op zijn oude pc staat al zijn mail nog, wat hij heeft gemaakt en ontvangen in Netscape. Nu moet ik dat dus overzetten naar outlook express op zijn nieuwe pc. Ik kan echter nergens die map vinden waar de mail in staat.

Specs van zijn oude pc:

Windows 98, mailserver = IMAP

Ik heb gezocht in Windows/Application Data/.mozilla/gebruikersnaam/2ts1ixha.slt/Mail/Mail/hostnaam

daar staat ook wel mail in, maar niet volledig alles. Ik heb niet alle mailtjes, wel heel veel, maar dus niet alle. Drafts heb ik niet over kunnen nemen en nog wat oudere berichten. Hoe krijg ik nu alle berichten in outlook?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hint: zoek eens op internet hoe een IMAP-server werkt.
Dan zul je zien dat daarbij alle mail op de server blijft staan

Berichten in outlook krijgen mag je dan zelf uitvissen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
Je kunt 'm ook Mozilla Thunderbird aansmeren. Er zijn genoeg howto's te vinden over hoe je mail vanuit het oude netscape overkrijgt naar Thunderbird. Is ook een fijne mailclient! (al zeg ik het zelf...)

Oh, ik had even over IMAP verhaal heengelezen. Waarschijnlijk staat inderdaad alle mail nog op die IMAP server, is dus een kwestie van account instellen binnen Outlook Express en klaar ;)

[ Voor 34% gewijzigd door 0siris op 28-05-2006 14:03 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik weet wel hoe een IMAP-server werkt, maar die Draft-mailtjes komen er niet in. Daarom voreg ik hoe ik mail kan overzetten.

Als ik in die mappen kijk, zegt outlook express tijdens het importeren dat hij die map niet kan lezen oid