Ben er een tijdje uitgeweest (andere hobby gevonden
) dus het PCen is op een laag pitje gekomen.
Vandaar dat dit waarschijnlijk een redelijk domme vraag is ,maar zijn dit "normale" snelheden voor Maxtor SATA schijven ?
Heb een Maxtor Maxline Plus II 250 GB (7Y250M0) als primaire schijf
En een Maxtor DiamndMAx 10 160 GB (6L160M0) als secundaire schijf
De 250 Gb heeft een Max transfer rate van 58,1 MB/sec ,een minimum van 29,6 MB/sec en een gemiddelde van 47,4 MB/sec
Terwijl de 160 Gb een max transfer rate van 67,3 MB/sec ,een minimum van 35,7 MB/sec en een gemiddelde van 55,3 MB/sec heeft
Het gemiddelde CPU gebruik is 15,2 procent
(heb ze gisteren nog gedefragmenteert)
Heb dit getest met HD Tune 2.10
Waarom ?
Heb van de week m'n schijven opnieuw ingedeeld en moest grote bestanden ( tussen de 2 en 4 GB) hen en weer copieren ,zat op een gegeven moment meer als 30 minuten te wachten ,vondt dit wel erg lang
Als ik een "zware" speel wil spelen (Boiling Point ,Ghost Recon Advanced Warfare etc) begint het speel dus gewoon te haperen ,terwijl het voorheen "vlot" liep
Steek dit persoonlijk op de HDD's (zal wel fout zitten ,maar ja
)
Ook het copieren van bestanden duurt erg lang (kleine bestanden tot 500 MB geen probleem ,groter bestanden kan ik rustig een bak koffie een 3 peuken roken voordat ie klaar is)
Volgens mij klopt er iets niet ,weet alleen niet wat
De rest van m'n systeem :
AMD Athlon 64 3500+
1024 MB PC400 RAM (dual channel)
ASUS A8V Deluxe met BIOS 1018.001 (gisteren erop gegooit)
ATI X800 XT 256 MB
Audigy 2ZS
Benq brander (moet effe model zoeken)
DVD speler (moet effe model en merk zoeken)
Realtek 8129 netwerk kaart
Vandaar dat dit waarschijnlijk een redelijk domme vraag is ,maar zijn dit "normale" snelheden voor Maxtor SATA schijven ?
Heb een Maxtor Maxline Plus II 250 GB (7Y250M0) als primaire schijf
En een Maxtor DiamndMAx 10 160 GB (6L160M0) als secundaire schijf
De 250 Gb heeft een Max transfer rate van 58,1 MB/sec ,een minimum van 29,6 MB/sec en een gemiddelde van 47,4 MB/sec
Terwijl de 160 Gb een max transfer rate van 67,3 MB/sec ,een minimum van 35,7 MB/sec en een gemiddelde van 55,3 MB/sec heeft
Het gemiddelde CPU gebruik is 15,2 procent
(heb ze gisteren nog gedefragmenteert)
Heb dit getest met HD Tune 2.10
Waarom ?
Heb van de week m'n schijven opnieuw ingedeeld en moest grote bestanden ( tussen de 2 en 4 GB) hen en weer copieren ,zat op een gegeven moment meer als 30 minuten te wachten ,vondt dit wel erg lang
Als ik een "zware" speel wil spelen (Boiling Point ,Ghost Recon Advanced Warfare etc) begint het speel dus gewoon te haperen ,terwijl het voorheen "vlot" liep
Steek dit persoonlijk op de HDD's (zal wel fout zitten ,maar ja
Ook het copieren van bestanden duurt erg lang (kleine bestanden tot 500 MB geen probleem ,groter bestanden kan ik rustig een bak koffie een 3 peuken roken voordat ie klaar is)
Volgens mij klopt er iets niet ,weet alleen niet wat
De rest van m'n systeem :
AMD Athlon 64 3500+
1024 MB PC400 RAM (dual channel)
ASUS A8V Deluxe met BIOS 1018.001 (gisteren erop gegooit)
ATI X800 XT 256 MB
Audigy 2ZS
Benq brander (moet effe model zoeken)
DVD speler (moet effe model en merk zoeken)
Realtek 8129 netwerk kaart
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.