Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CCFL] Dual inverters worden niet meer verkocht !?

Pagina: 1
Acties:

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Blijkbaar (blijkt van verschillende winkels) worden dual inverters niet meer verkocht,
en enkel de vrij prijzige single inverters ofwel dan een dual inverter waarvan 1 uitgang toegestopt is,
hierbij mag je dus maar 1 CCFL aansluiten.
Volgens de verschillende winkeliers die ik geraadpleegd heb, was 2 CCFL's
op een dual inverter "niet goed", maar meer wisten ze mij er niet over te zeggen.

Weet iemand wat er kan gebeuren moest ik toch 2 CCFL's aansluiten op een dual inverter ?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Ik heb al een jaar lang 2x30cm UV en 2x30cm Blauw CCFL's op 2 dual inverters en nooit ergens problemen mee gehad.. Vreemd verhaal :?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In de Mediamarkt heb ik nog wel eens een dual inverter met 2 CCFL's zien liggen. Natuurlijk iets prijziger dan de gemiddelde webshop maar ze worden dus nog wel verkocht. Ik zie ook ni in waarom het slecht zou kunnen zijn.

Verwijderd

Het verhaal hierachter is dat de printopbouw van een dual en een "single" hetzelfde is, alleen heeft de echte dual andere componenten en daardoor meer capaciteit.
Bij de single versie hebben ze 1 poort dichtgekit, als je die openmaakt kan je er 2x 10cm ccfl's op aansluiten.
grotere ccfl's zullen dan niet mogelijk zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 13:04 ]

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Waarom wordt in 3 bezochte el winkels dan dual inverters met één toegestopte uitgang verkocht ?
En wat zou er gebeuren moest ik er toc 2 aan hangen (wat dus mijn bedoeling was)
- korte levensduur ?
- lampen kaput ?
- ...

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 12:02
Loop is naar de MYcom bij jou in de buurt, 1 30cm Spire CCFLétje voor 5 euro met een DUAL inverter _/-\o_

Verwijderd

De fabrikant heeft geregeld uitgebrande inverters terug gehad. Blijkbaar ga je met 2 30cm CCFL's net over het berekende vermogen. De ene overleeft dit wel, de andere niet. Daarom heeft de fabrikant al zijn inverters dichtgekit

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
RisingSun schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:32:
Loop is naar de MYcom bij jou in de buurt, 1 30cm Spire CCFLétje voor 5 euro met een DUAL inverter _/-\o_
Of Vobis, ook 1 van 30CM met dual inverter en schakelaartjes en alles erbij _/-\o_
Pagina: 1