[MYSQL] select met meerdere "where" waarden?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• martijn189
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 07:11
Hallo iedereen,

Zoals jullie wellicht kunnen zien plaats ik hier 3X nooit een post of topic. Dit omdat ik altijd de search gebruik en google doorzoek naar een oplossing voor problemen.... dat werkte ook altijd tot nu...

Ik wil graag in php een select query uitvoeren op mijn mysql database met meer dan 1 "WHERE" waarde is dit mogelijk??? en zo ja hoe... want het staat nergins in handleidingen van mysql.

Een voorbeeld met 1 where waarde:
SELECT id,kuikennaam FROM de_kuikentabel WHERE kip="stok"

Wat ik graag zou willen
SELECT id,kuikennaam FROM de_kuikentabel WHERE kip="stok,bloempot"

Let bij het tweede voorbeeld op de laatste waarde van het "WHERE" verzoek, ik zou dus graag meerdere waarden willen opgeven in plaats van 1... maar dit werkt niet.... iemand een idee?

• Bas Jansen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 13:57
Dat is wel heel basic SQL hoor:

SELECT id,kuikennaam FROM de_kuikentabel WHERE kip='stok' OR kip='bloempot'

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Gewoon een SQL tutorial doornemen en je zult het grote licht gezien hebben :)

Gebruik AND en OR operatoren

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie het commentaar hierboven dus :)

Dit is echt de basis van SQL en zal in heel wat SQL tutorials worden behandeld. Zie bijv. ook onze eigen SQL Faq :)

Lees ook Programming Beleid - De Quickstart nog eens door. Dan zie je wat we eigenlijk van iemand verwachten voordat je een topic opent :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.