HD in een laptop van Dell

Pagina: 1
Acties:

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Hallo,
ik heb een laptop van dell en daar wilde ik een hd van Seagate in zetten,
maar nou heb ik eens een keer gehoord dat er niet zomaar dingen in een dell laptop kunnen omdat ze dan kunnen weigeren.

is dit zo ? en zoja hoe kan ik dit gemakkelijk oplossen ?

alvast bedankt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25
Lijkt me onzin, waarschijnlijk zit er gewoon een standaard 2.5" schijf in. Je moet wel rekening houden met eventueel de limiet van je bios, en stroomvoorziening/warmteafvoer die je laptop heeft.

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-01 14:03
Je kan gewoon een hdd kopen van 2.5" en erin bouwen.

Let wel op dat je ff in de documentatie zoekt of er geen limiet zit aan de schijfgrootte.

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Is het schadelijk voor de laptop als ik er bv een hd van 80 gb inzet en dat hij maar bv 60 aankan ?
of geeft hij gewoon max 60 gb aan in windows.

en als ik hem erin zet moet ik dan nog wat extra's doen of is het hetzelfde as bij een gewone computer

alvast bedankt

Verwijderd

Schadelijk niet iig, je ziet dan gewoon maar 60. Maar 60 is geen logische grens, 128 zou een grens kunnen zijn.
Er wil nog wel eens in de handleiding een maximum staan, maar da's meer omdat het ding nooit met een grotere schijf geleverd is (of grotere bestonden toen niet).

't zou wel kunnen dat je huidige schijf een diagnostics of recoverypartitie heeft. Die mis je dan natuurlijk. Voor de pc zal dat niet zo'n probleem zijn, wel voor jou als je alleen een recovery cd hebt :P