Toon posts:

Rode streep door nieuwe samsungsyncmaster 930 bf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben sinds een week in het bezit van een nieuwe samsung 19 inch tft(voor type zie titel topic).
En af en toe verschijnt er een rode verticale streep door het beeld na een tijdje verdwijnt hij dan ook weer van zelf.
eerst dacht ik dat het een driver probleem was en heb met drivercleaner verwijdert en nieuwe forceware 84.56 geinstaleerd.
Mijn video kaart is een asus 7800gt Moederbord asus a8n premium sli pci enz, met amd 3800 x2 op 2400mhz iets geklokt dus.
Voor hulp, of idee alvast bedankt en voor meerdere systeem specs verstrek ik die gaarne.
wil nog graag vermelden dat ik uiterraard garantie heb op dit tft maar heb hem via internet aangeschaft en is zo,n gedoe om hem weer terug te sturen.

Verwijderd

je kan toch altijd via samsung zelf je garantie claimen

verdwijnt de streep vanzelf, of nadat je iets doet?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 11:54 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nou dan draai je hem toch open en fiks je hem zelf. :?
Garantie? Das voor janetten! Link naar snelle eddy 8)

Nee serieus, heb je het met een ander scherm op je 7800 ook?
Ja? dan ligt het aan je 7800(/eventueel software). Nee? dan ligt het aan je scherm.

Als het aan je scherm ligt zal je deze moeten terug sturen. Zal niks anders opzitten.
Als het aan iets anders ligt, moet je eens proberen van een andere grafische kaart te gebruiken. Of eventueel als je grafische kaart overclocked is, die eens @fabrieksinstellingen laten draaien.
Ligt het daar niet aan, herinstall van windows of zo?

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 28-05-2006 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:53:
je kan toch altijd via samsung zelf je garantie claimen

verdwijnt de streep vanzelf, of nadat je iets doet?
nee hij verdwijnt na een tijdje minder dan 5 min.
Mijn oude dell monitor die ik nog over had van mijn oude systeem heeft 5 maanden zonder problemen gefunctioneerd met deze videokaart ,dus denk dat het een probleem is van deze monitor

Verwijderd

lol, als je garantie gaat claimen doe dat bij de winkel en niet bij samsung zelf !!!
die kerels besteden namelijk alles uit aan nederlandse bedrijven die dan de garantie uitvoeren. Ze checken dus wat de chade is en meestal komen ze tot een conclusie : fout van de gebruiker.... dan heb je nog 3 keuzes over :
- of je laat het bij hun repareren voor veels te hoge bedragen
- of je laat het terugverzenden en betaal je 50 euro onderzoekskosten waar niemand het ooit over heeft gehad
- je neemt afstand van je scherm en je betaald geen onderzoekskosten

dus een beetje maffia achtige praktijken, of je betaald of we nemen jouwn eigendom in beslag :P

praat uit ervaring met een mp3 speler EN een mobieltje... samsung is een erg leuk merkje maar als je bij hun garantie moet gaan claimen dan kun je net zo goed je spulletjes weggooien...

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Kapot! :+

Maar ff serieus: :) Gewoon terug naar de winkel idd, garantie claimen door te zeggen dat hij dus af en toe 'uitvalt', je krijgt waarschijnlijk meteen (of na een snelle test) een nieuwe mee.
Het vervelende is idd dat je hem via internet hebt gekocht, maar toch moet je de winkel 'aanklagen' omdat het een defect product is.

Valt dit eigenlijk nog nét onder de Wet van Koop op Afstand? (internetkopen > je hebt het recht om het artikel terug te brengen binnen 8dagen oid. zonder kosten)

[ Voor 4% gewijzigd door DarthPlastic op 28-05-2006 12:11 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:02
DarthPlastic schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:11:
Kapot! :+

Maar ff serieus: :) Gewoon terug naar de winkel idd, garantie claimen door te zeggen dat hij dus af en toe 'uitvalt', je krijgt waarschijnlijk meteen (of na een snelle test) een nieuwe mee.
Het vervelende is idd dat je hem via internet hebt gekocht, maar toch moet je de winkel 'aanklagen' omdat het een defect product is.

Valt dit eigenlijk nog nét onder de Wet van Koop op Afstand? (internetkopen > je hebt het recht om het artikel terug te brengen binnen 8dagen oid. zonder kosten)
In een ongeopende verpakking :+ :Y)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Coolmaster schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:16:
[...]

In een ongeopende verpakking :+ :Y)
Ongeopende verpakking geldt alleen voor software/muziek/films. Een monitor valt hier *NIET* onder. Zie ook de posts van oa Wekkel op dit forum hierover.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

ik zou eerst bekijken of ie er op een andee computer,geen last van heeft,voordat je ehm terug stuurt.
Als er niets mee aan de hand is kun je nog onderzoekskosten gaan betalen ook,als je pech hebt.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ik heb wel wat oudere TFT's gezien met een verticale rode streep, dit kwam dan doordat de beeldfrequentie op 75Hz stond ipv 60.

[ Voor 5% gewijzigd door Carel op 28-05-2006 15:24 ]

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 20:35
Carel schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:23:
Ik heb wel wat oudere TFT's gezien met een verticale rode streep, dit kwam dan doordat de beeldfrequentie op 75Hz stond ipv 60.
Ik heb ook een 930BF en hij draait hier gewoon op 75hz. geen rode strepen te zien :) je kunt (tenzji je rare 3rd party software gebruikt) de refreshrate van een TFT niet forceren hoger dan 75. dan geeft ie wss geen beeld meer, zolang je normale videodrivers gebruikt etc zal je altijd kunnen kiezen tussen 60 en 75 hz, ik raad mensen altijd aan om 75 te pakken, kwa beeld maakt het niks uit, en je hebt in games 15 fps meer als je met V-sync aan speelt.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ik snap dat deze TFT 75Hz aankan, maar ik wilde alleen aangeven waar de eventuele bron van het probleem kan liggen.

Verwijderd

Ik ben benieuwt of de TS het scherm al op een andere pc heeft uitgeprobeert.En die van mij draait ook op 75hz.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb met samsung gebeld en afgesproken dat ik door technische dienst binnen 24 word terug gebeld zodat deze monitor kan worden omgeruild met een nieuwe.
Kijk dat noem ik pas service!

Verwijderd

EDIT: Laat maar aangezien je post hierboven, dat je al een nieuwe krijgt.

Tip: (Aangezien er in reacties voor mij slechte ervaringen met de Samsung RMA service zijn)

Maak een foto van het Samsung scherm als deze aan je pc hangt en zodra dit gebeurt.
Print hem 2x uit (1x voor jezelf) en 1x om mee te sturen.

Maak eventueel nog een foto met een ander scherm eraan om te laten zien dat dit probleem zich niet voordoet en merk ze eventueel met datums om je bewijs echt hard te maken

Print deze ook 2x uit en stuur er hier ook een van mee en stuur deze op naar samsung.
Gaan ze dan moeilijk doen heb je in ieder geval keihard bewijs dat het dus aan de Monitor ligt en dat ze een nieuwe MOETEN geven, zo niet kun je er rechtsmatig 1 afdwingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 12:24 ]

Pagina: 1