Toon posts:

[XP] afmeldscherm > klassiek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs het een en ander veranderd in mijn windows xp, op visueel gebied dan.
Zo heb ik mijn afmeldscherm omgezet naar de klassieke modus ofzo, want ik ben eindelijk af van die 3 blokkerige iconen met afmelden, standby en afsluiten; ik heb nu gewoon de w98 achtige keuzelijst met deze 3 en meerdere opties.
Ook krijg ik door die wijziging nu als ik ctrl-alt-del doe een beveiligingsscherm waar ik kan kiezen voor afsluiten, taakbeheer etc, 6 van die knoppen. Hiervoor kreeg ik met ctrl-alt-del direct taakbeheer.

Ik vind dit zo fijn werken, op de good-old-style zullen we maar zeggen dat ik dit op m'n andere pc ook wil instellen, ik kan het echter nergens meer vinden. Alle opties met klassieke instellingen heb ik geprobeerd en ook gezocht in gebruikersaccounts, daar kun je een manier aangeven waarop gebruikers zich aanmelden, ik ben daar niets tegengekomen wat werkt.

Wie o wie weet hoe ik dit kan instellen?

bij voorbaat dank.

Verwijderd

Gebruikersaccaunts -> De manier waarop gebruik zich aan en afmelden wijzigen -> Het welkomsvenster gebruiken (uitvinken).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 11:46 ]

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-03 16:13
rechtermuisknop op je taakbalk, properties, tab blad start menu, en dan kiezen voor classic menu?
schiet je daar misschien al wat mee op. Denk dat dit in combinatie met de manier waarop gebruikers zich aanmelden jou brengt waar je wil zijn.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
richard_1st schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:47:
rechtermuisknop op je taakbalk, properties, tab blad start menu, en dan kiezen voor classic menu?
schiet je daar misschien al wat mee op. Denk dat dit in combinatie met de manier waarop gebruikers zich aanmelden jou brengt waar je wil zijn.
Dit heeft niet met het in/uitlogscherm te maken maar is alleen voor hoe het start-menu eruit ziet.
Zoals xCali al zei moet je gewoon in het configuratieschem bij de gebruikersaccounts de optie aanpassen.

[edit]
Alleen het afsluit-keuze-menu is niet 100% zoals in Win98.. Daar stonden namelijk de opties zichtbaar onder elkaar en niet in een dropdown-box zoals je krijgt als je de optie veranderd.
Bedoel je dus echt zoals Win98 of meer zoals Win2000? Als je Win2000 bedoelt dan staat het op de manier van xCali goed, als je bedoelt zoals in Win98 dan moet er nog iets aangepast worden (maar kan het zo snel even niet vinden).

[ Voor 31% gewijzigd door FlipFluitketel op 28-05-2006 11:59 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!