Toon posts:

[OpenSuse] Captive NTFS & user >_<

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden Captive NTFS gecompiled op m'n OpenSuse 10.0 systeempje.
Gisteren had ik wat tijd om de installatie af te ronden en het werkt feilloos voor root.

Echter zijn er wat problemen voor gewone users:

code:
1
2
3
4
5
mount /mnt/windows/

** ERROR **: Owner of /var/lib/captive/tmp/captive-orbit-10076-0 is not the current user

aborting...

Volgende regel staat in m'n /etc/fstab
code:
1
/dev/hda1            /mnt/windows         captive-ntfs defaults,rw,noauto,user,uid=1000,gid=1000,umask=000 0 0

Weet iemand hier raad mee? Met google heb ik geen informatie kunnen vinden over die foutmelding. Heeft iemand dit al meegemaakt en weten op te lossen?

Alvast bedankt.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:00
Een gedeelte van de foutmelding valt weg op deze manier. Hoe dan ook, als iets als root wel werkt en als andere user niet, is het een rechtenprobleem. Maak de groep van de gebruik ook de eigenarengroep van het bestand of zorg op andere wijze dat de gebruiker genoeg rechten heeft (even experimenteren wat er nodig is). Eventueel kun je ook nog met sudo aan de slag.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Uhuh ... heb al op verschillende commands de rechten moeten aanpassen zodat user het kan gebruiken. Na m'n werk nog eens wat verder zoeken :)