JVC Clear motion techniek?

Pagina: 1
Acties:

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Ik heb alleen dit topic gevonden hierover, dus ik hoop dat mijn topic niet zo snel wordt afgeschoten.

Momenteel zit ik naar een tweetal HDready schermen te kijken:

de JVC LT-37S60S en de JVC LT-37M60ZU

Het enige verschil dat ik tussen deze toestellen kan vinden is dat de laatstgenoemde een clear motion drive heeft (en een memory card slot wat ik niet zo boeiend vind). Het prijsverschil is zo'n 300 à 400 euro en ik vraag me af of dit de moeite is voor deze techniek.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik begrijp dat dit zorgt voor betere weergave van snellere bewegingen? Lijkt me niet onbelangrijk, maar misschien valt het in het echt reuze mee.

De LT-37M60ZU heeft wel een hoop positieve consumentenreacties op een aantal vergelijkingssites, dus ik neig een beetje daarheen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blindfold op 28-05-2006 10:14 ]

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46
Ervaringen van mensen zijn vaak vrij subjectief. Of ze hebben hem gekocht en vinden hem geweldig, of ze hebben hem niet gekocht en vinden hem bagger. Op welke consumentenreacties baseer je je keuze op dit moment? Als het maar niet iets is als kieskeurig. Is verder een goede site hoor, maar de beoordelingen zijn een klein beetje subjectief :/.

Wat ik zou doen is even vragen of iemand hem ergens heeft zien staan. Liefst beide in één winkel natuurlijk. Dan kun je zelf gaan kijken.

Deze motion technieken zijn vrij nieuw trouwens. Sony komt binnenkort ook met zoiets en Samsung komt met "Smooth Motion". Deze technieken zullen ongetwijfeld wel overeenkomsten hebben denk ik. Over Smooth Motion waren bezoekers van de CeBIT in ieder geval erg te spreken.

[ Voor 38% gewijzigd door Roet op 28-05-2006 11:10 ]

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Als het maar niet iets is als kieskeurig. Is verder een goede site hoor, maar de beoordelingen zijn een klein beetje subjectief
Afbeeldingslocatie: http://img52.exs.cx/img52/271/l9iblush.gif

Ja dat vind ik dus ook, vandaar dat ik hier hoopte op een wat technischere beoordeling. Als moet ik zeggen dat die reacties op Kieskeurig op zich zowaar nog best inhoudelijk waren (in tegenstelling tot wat ik meestal zie).

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46
Blindfold schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:32:
[...]

[afbeelding]

Ja dat vind ik dus ook, vandaar dat ik hier hoopte op een wat technischere beoordeling. Als moet ik zeggen dat die reacties op Kieskeurig op zich zowaar nog best inhoudelijk waren (in tegenstelling tot wat ik meestal zie).
Achja, ik kan je vertellen dat die Clear motion enkel nuttig is als je veel games speelt of veel (actie) films met panning kijkt. Of als je echt enorm dicht bij je scherm zit. Als je er meer dan 3 meter vanaf zit dan zul je denk ik weinig van het verschil merken en denk ik niet dat het het prijsverschil waard is.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 28-05-2006 14:06 ]

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Hmm, dat zijn net alle argumenten waarom ik het inderdaad wel wilde nemen. Ik denk dat ik dus inderdaad maar voor de duurdere ga.

Helaas kan je bij de goedkoopste winkel niet op afbetaling kopen. Even een keten zoeken waar hij ook redelijk goedkoop is en je hem met uitgestelde betaling kunt halen.

Verwijderd

Philips heeft dit ook, gaat judder tegen en zorgt voor een betere verwerken van bewegende beelden.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 19:19
De enige manier om te beoordelen of dit geld waard is te gaan kijken. Behoorlijke dooddoener, maar wel waar. Er zijn mensen die er mee weg lopen en mensen die direct naar de uit knop zoeken. Overigens was Philips de eerste met dit soort technieken kwam, en dus nu is aangeland bij de 4e of 5e versie ervan. JVC komt net kijken. Dus mocht de techniek bevallen dan lijkt mij dat je misschien beter voor een Philips kan gaan. Wil je meer weten over de techniek erachter dan zou je eens op Natural Motion kunnen zoeken. Dat is het naampje van Philips, en is hier op GoT al een aantal keer langs gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Munchkin op 29-05-2006 12:10 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Prince_of_Darkness schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:07:
De enige manier om te beoordelen of dit geld waard is te gaan kijken. Behoorlijke dooddoener, maar wel waar. Er zijn mensen die er mee weg lopen en mensen die direct naar de uit knop zoeken. Overigens was Philips de eerste met dit soort technieken kwam, en dus nu is aangeland bij de 4e of 5e versie ervan. JVC komt net kijken. Dus mocht de techniek bevallen dan lijkt mij dat je misschien beter voor een Philips kan gaan. Wil je meer weten over de techniek erachter dan zou je eens op Natural Motion kunnen zoeken. Dat is het naampje van Philips, en is hier op GoT al een aantal keer langs gekomen.
Natural Motion bestaat inderdaad al sinds de 100Hz TV's. Bij LCD/Plasma en enkele moderne CRT's maakt het bij Philips deel uit van Pixel Plus. Daarvan is inmiddels de 3e versie ingevoerd. Sommigenj vinden het niks maar ik vind Pixel Plus echt een grote meerwaarde hebben :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Wat ik weet is dat als je eens naar avforums surft, dat bij de ideale settings van de members daar veelal de meeste opties uit zetten.

Noise reduction zetten ze meestal af of op het laagste, sharpness uit, ....

Denk eerder dat het marketinghype is, en de kwaliteit van de film hangt vooral af van de source en of je er echt wel op let.

Als je trouwens naar een 720p film kijkt die op 50 beelden/sec draait dan zal je sowieso smooth motion hebben denk ik :)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Prince_of_Darkness schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:07:
Helaas heb ik het niet zo op Philips. Een paar familieleden hebben wat normale CRT TV's aangeschaft (waarvan 1 met pixelplus) en alhoewel ik de beeldkwaliteit wel goed vind, zijn een aantal andere dingen niet echt naar mijn wens (autozoom, menusnelheid).
Mijn JVC 16:9 TV heeft mij erg trouwe dienst bezorgd (en doet dit trouwens nog steeds), dus vooralsnog heeft JVC nog wel een streepje voor bij mij.

Weet iemand misschien een winkel waar ik deze tv niet alleen voor een goede prijs kan halen, maar waar ze ook nog eens aan uitgestelde betaling doen (ik verwacht nog wat geld, maar niet voor het WK :( )

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:01:
Wat ik weet is dat als je eens naar avforums surft, dat bij de ideale settings van de members daar veelal de meeste opties uit zetten.

Noise reduction zetten ze meestal af of op het laagste, sharpness uit, ....

Denk eerder dat het marketinghype is, en de kwaliteit van de film hangt vooral af van de source en of je er echt wel op let.
Ik kan je verzekeren dat het geen marketing hype is. Je ziet een enorm verschil tussen Pixel Plus aan en uit. Of je het een vooruitgang vindt is een persoonlijke zaak. Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik het vrijwel altijd aan heb staan.
Als je trouwens naar een 720p film kijkt die op 50 beelden/sec draait dan zal je sowieso smooth motion hebben denk ik :)
Als het echt 50 fps progressive scan is wel. Niet als het een 50Hz interlaced is met 25 fps progressive scan. 25Hz progressive vind ik persoonlijk vaak te schokkerig. Sommigen noemen dat juist een authentieke bioscoop ervaring 8)7
Blindfold schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:44:
Helaas heb ik het niet zo op Philips. Een paar familieleden hebben wat normale CRT TV's aangeschaft (waarvan 1 met pixelplus) en alhoewel ik de beeldkwaliteit wel goed vind, zijn een aantal andere dingen niet echt naar mijn wens (autozoom, menusnelheid).
Wat menusnelheid betreft heb je absoluut gelijk, want dat is drama. Gelukkig heb je het menu zelden nodig ;) Wat autozoom betreft: alle opties die ik me kan wensen maar ik heb wel een wat luxer model (Cineos serie). De Philips op m'n slaapkamer (5320 serie) is wat simpeler.
Mijn JVC 16:9 TV heeft mij erg trouwe dienst bezorgd (en doet dit trouwens nog steeds), dus vooralsnog heeft JVC nog wel een streepje voor bij mij.
Ik hoop dat je je wel realiseert dat JVC nogal wat te maken heeft met kwaliteitsproblemen. Ze erkennen dat zelfs. Niet dat een ander merk gegarandeerd foutloos zal zijn, maar goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
quote: exirion
Ik hoop dat je je wel realiseert dat JVC nogal wat te maken heeft met kwaliteitsproblemen. Ze erkennen dat zelfs. Niet dat een ander merk gegarandeerd foutloos zal zijn, maar goed.
Ach ja. Dan komen we inderdaad op het gevoelsargument. Je neemt meestal een merk totdat je er slechte ervaringen mee krijgt en dan ga je wellicht weer verder kijken. Tot nu toe heeft JVC me niet teleurgesteld (ok, behalve de DVD speler dan, die was bagger), maar TV en Dolby Digital set hebben nog geen steekje laten vallen.

De verlengde garantie vind ik ook wel een goed iets. Stel dat ze nou een slecht exemplaar bij me dumpen, dan kan ik daar tenminste nog aanspraak op doen.

Jammer dat er niet mensen zijn met specifiek deze tv die hun ervaringen kunnen delen, aangezien het nu zo een vergelijking wordt van iets dat andere merken wellicht anders implementeren.

Bedankt voor alle reacties in ieder geval. Ik heb weer wat over na te denken (maar als ik geen goede winkel vind op afbetaling, dan gaat het feestje toch niet door, want zo hoog was m'n vakantiegeld nou ook niet).

[ Voor 9% gewijzigd door Blindfold op 30-05-2006 13:45 ]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Blindfold schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:44:
Bedankt voor alle reacties in ieder geval. Ik heb weer wat over na te denken (maar als ik geen goede winkel vind op afbetaling, dan gaat het feestje toch niet door, want zo hoog was m'n vakantiegeld nou ook niet).
Ook iets persoonlijks uiteraard, maar ik zou nooit iets op afbetaling kopen. Als je het financieel niet kunt behappen dan kun je het beter niet kopen.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 13:26
Typisch dat iemand een grote tv op afbetaling wil kopen tijdens het wk :)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Wil jij de topic starter niet naar beneden halen met je denegrerende sarcastishe opmerking.
Dekaasboer schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:56:
Typisch dat iemand een grote tv op afbetaling wil kopen tijdens het wk :)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Hehe, ik begrijp de vooroordelen. In de meeste gevallen is het namelijk zo dat iemand zich tot aan z'n nek in de schulden brengt en dan toch grote shit wil kopen.

In mijn geval krijg ik over een aantal maandjes een optieregeling uitbetaald waardoor het WK me inderdaad een goede gelegenheid leek om hier alvast een voorschot op te nemen.

Maar bedankt voor jullie bezorgdheid :)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Ik heb op de JVC site nog een linkje gevonden waar iets meer over de door hun gebruikte technieken wordt gepraat.

Misschien heeft iemand er iets aan:

http://www.jvc.nl/site/nl/lcd/feat1.html#feat01_06

Het is natuurlijk door JVC geschreven, dus een hoop reclamepraat, maar daar moet je doorheen prikken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Blindfold op 18-06-2006 13:06 ]

Pagina: 1