Toon posts:

Externe harddisk uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje domme vraag misschien, maar goed. ik heb net een nieuwe externe harddisk (La Cie 250gb) gekocht voor aan mijn laptop. Als ik nu stop en de pc afsluit blijft de harde schijf gewoon aan. via het knopje aan de achterkant kan ik hem uitzetten, maar is dit wel verstandig om te doen? (steeds iedere dag een paar keer aan of uit), of kan ik die beter gewoon aan laten staan (vreet veel stroom?) Iemand tipje?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Als je 'm niet om de haverklap aan en uit zet kun je 'm rustig gebruiken hoor, daar zit 'ie er immers voor op. Zo'n ding continu aan laten staan is imo net zo slecht ivm de warmte van de schijf.

Verwijderd

Het knopje zit er idd niet voor niks. moet dus makkelijk kunnen.

Verwijderd

Ik heb zelf een externe hdd in een andere case, hier blijft hij ook spinnen zodra mn pc uitstaat. Ik zet hem al aantal maanden uit via de knop aan de achterkant en heb tot op heden nog geen problemen ondervonden :D

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Er zijn enorme discussies te vinden over uitzetten/aanlaten. Dat gaat dan vooral over spin down in computers die altijd aanstaan. Hier gaat het over een externe drive aan een machine die zelf niet eens permanent aan staat. In jouw geval zet je je computer zelf wel uit (en daarmee dus ook de hdd in je computer) dus is het logisch om de externe hdd zeker uit te zetten. Je interne hdd wordt immers meer gebruikt dan je externe, al was het maar omdat je OS daar op staat, dus als je al een drive permanent aan zou moeten laten zou dat de interne zijn. Aangezien dat bij jou gebruik niet logisch is om de computer zelf permanent aan te laten zou ik de externe drive zeker uitzetten. Tenzij je weet dat je hem over 5 minuten weer gaat gebruiken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de reacties, ik zet hem inderdaad dus gewoon uit.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 12:03

chromeeh

the Gnome

Ik heb een externe schijf van Freecom, die gaat wel uit als je de pc uitzet, maar m'n maxtor externe disk blijft ook aan....
Gewoon ff met het knopje / stekkertje er uit en klaar :)
Als je het niet constant achter elkaar blijft doen is er niets aan de hand :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:20:
Het knopje zit er idd niet voor niks. moet dus makkelijk kunnen.
Jij zet alle schakelaartjes om omdat ze er zitten? 8)7
denk niet dat dat zo goed is voor je computer, vooral niet als je dat 110volt schakelaartje achter op je voeding omzet. :P

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik zou hem in ieder geval voordat je hem uitzet even 'veilig verwijderen' via het bekende icooontje in je system tray.

Edit: Niet goed gelezen door mij ;) Je had je systeem al uitgeschakeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Henk007 op 28-05-2006 12:25 ]

Pagina: 1