Iemand Swap/Page files op ram-schijf in w98/2k?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan dat? en Hoe? Je hebt wel progjes voor windows die een ramdrive aanmaken...dacht ik

specs

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Onder Windows 98 moet je gaan werken met RAMDRIVE.SYS in je CONFIG.SYS, hoe dat onder Win2k moet weet ik niet. Waarom zou je eigenlijk ? Een swap / pagefile is om het tekort aan RAM voor programma's op te vangen. Waarom zou je RAM op gaan offeren voor iets wat RAM moet opvangen, heeft mijns inziens totaal geen nut.
Greetz

• admiral866
  • Laatst online: 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

euh omdat je harddisk hartstikke sloom is in vergelijking met je memory.
daarom dus.

vertel ff als iemand dit heeft.

• The Genie
  • Laatst online: 23-01 17:01
Waarom maak je dan uberhaupt een swap / pagefile aan ? Gebruik dan alleen het memory zonder pagefile. Een pagefile heeft geen nut als het zich in hetzelfde portie RAM bevindt. Dat je schijf trager is dan RAM snap ik ook wel.

Verwijderd

heeft alleen zin wanneer je meer geheugen hebt dan waar windows mee kan werken, hoeveel was dat ook al weer 256? naja..whatever.

Verwijderd

Leuk als je +256 hebt, waarom denk je nou dat ik 256 kocht, always to the max.

Verwijderd

of doe dit:

zet gewoon je swap op 2x ram op d: ofzo

en zet in system.ini in [386Enh] het volgende regeltje: ConservativeSwapfileUsage=1

restart daarna natuurlijk

dit werkt alleen in windows 9X os-en dacht ik en alleen doen als je 64mb of meer hebt.

wat windows nu doet is dat hij pas de swapfile gaat gebruiken als het ram helemaal vol zit. Gek genoeg doet windows 9X het normaal andersom!

• maratropa
  • Niet online
yup dat ken ik...ik heb w98, maar dat gebruikt ik niet zo veel, gebruik eigenlijk alleen w2k. Kun je er in W2k ook voor zorgen dat ie pas gaat swappen als de Mem vol zit?...ik heb 196 mb, en zelfs bij weinig gebruik gaat w2k swappen. ik heb mn kernel/system files al permanent in mn ram staan. In w98 heb ik mn swap gewoon uitgezet...

specs

Verwijderd

geen idee sorry er is wel een Microsoft knowledge base misschien staat het daarin......

(en vraag ook niet waar je die Microsoft knowledge base kan vinden want dat weet ik ook niet)

• Fault
  • Laatst online: 22-08 13:06
hier?

Verwijderd

neej is iets anders
Pagina: 1