Toon posts:

RAID0 - Partitie tabellen weg na moederbord vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 2x 250GB in RAID0. Hierop staan 7 partities waarvan 1 partitie bootable(WindowsXP).

De RAID-array heb ik aangemaakt op mijn A8N-SLI Deluxe moederbord. Maar nadat ik mijn moederbord had vervangen voor een A8N32-SLI Deluxe begon de drama. Ik kon WindowsXP niet meer opstarten dus ik dacht ik moet weer de raid drivers slipstreamen tijdens installatie WindowsXP. Omdat de raid drivers van de oude moederbord niet het zelfde waren als van de nieuwe moederbord moest ik WinXP opnieuw installeren. Tijdens installatie zag ik nog steeds de 7 partities. Waar de huidige WindowsXP op stond heb ik WindowsXP opnieuw op geinstalleerd. Nadat de installatie was afgelopen en ik in Windows terecht kwam herkende WindowsXP de 6 resterende partities niet meer. Ik heb toen met een Recoverytool gekeken of de partities nog bestonden en hij zag ze nog steeds maar kon het niet restoren.

Kan iemand mij misschien op weg helpen om mijn data terug te halen. Het is van zeer groot belang dat ik alles terug krijg.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zie je de partities in schijfbeheer? Kun je ze actief maken of initialiseren?

Configuratiescherm -> Systeembeher -> Computerbeheer -> Schijfbeheer

Belangrijke data zet je trouwens nooit op een RAID0 partitie he. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door PD2JK op 28-05-2006 01:39 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

OM FAQ / Beleid Die heb je al doorgenomen neem ik aan ;)

Als de data van groot belang is, is het dan niet de moeite waard om het oude moederbord terug te plaatsen en het op die manier te proberen? Lijkt me relatief betrouwbaarder dan te gaan experimenteren met recovery programma's enzo...

En het is nu natuurlijk overbodig om te zeggen, maar het is natuurlijk niet echt slim om zeer belangrijke data op een raid 0 array te zetten, en die dan ook nog eens over proberen te zetten op een ander moederbord, zonder een goede backup te maken :X

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op zondag 28 mei 2006 @ 01:38:
Zie je de partities in schijfbeheer? Kun je ze actief maken of initialiseren?

Configuratiescherm -> Systeembeher -> Computerbeheer -> Schijfbeheer

Belangrijke data zet je trouwens nooit op een RAID0 partitie he. ;)
Ja ik weet, maar het was maar tijdelijk.

Ik was vergeten te zeggen wat ik zie.

Ik zie de 1e partitie (de WindowsXP) gewoon als bootable.
Maar de overige partities is gewoon 1 groot extended partities en zie de logische partities er niet in.

Ik heb de FAQ natuurlijk door gelezen.

Ik ben nu bezig met een programma genaamd TESTDISK. Hij ziet mijn logische partities

Hier screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.thaialoy.nl/raidpartitie.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Het is al terug met dank aan het programma: TESTDISK. Ik kan het iedereen aan raden en het werkt gewoon in Windows.