Toon posts:

Logitech keyboard, wel of geen ergo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers en Tweakerinnen,

Ik ben van plan een nieuw Toetsenbord plus muis aan te schaffen van Logitech :) Ik moet kiezen tussen deze 2:

1. www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/64

of

2.www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/62

Nu zou ik zelf liever die eerste willen kopen waar het niet dat die ergonomisch is vormgegeven. Da's leuk maar ik ben geen blind-typer. Ben wel redelijk snel met een aantal vingers maar niet blind. Mijn vraag aan jullie: Kan ik dan beter een 'recht' model nemen zoals die 2e of denken jullie dat het niet uitmaakt en dat je als 'niet blind typer' ook plezierig zult kunnen werken met nr 1 (misschien wel ff wennen) ??
Plz let me know....

Alvast heel erg bedankt,

Stefke

Verwijderd

hmmz als ik niet blind kon typen zou ik voor #2 gaan denk ik, lijkt me toch net iets handiger als je "vinger voor vinger" typt, omdat die tamelijk recht is. ik denk dat je bij #1 alleen echt voordeel hebt als je goed blind kan typen, want danliggen je handen namelijk in een lekkere positie.

succes ermee eej stef!

Verwijderd

onzin, ik heb op dit moment een ergonomisch en ik heb nooit een tiepcursus gehad. Zodra je zo'n ergonimisch keyboard hebt wen je eraan en blijft elke hand netjes aan z'n eigen kant. Ik tiep nu met 8 vingers en niet volgens de type regels maar op m'n eigen manier en dat gaat toch vrij snel.
Pinken gebruik ik alleen voor shift en enter toetsen.

Als je een ergo gewend bent wil je trouwens niet anders meer!