PC werkt niet meer zoals hij het deed in spellen.

Pagina: 1
Acties:

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Goedenavond,
Gisteren heb ik windows opnieuw geinstalleerd op mijn PC, omdat mijn PC niet meer werkte zoals hij zou moeten werken. Een kameraad was een paar dagen geleden bij mij en heeft wat dingen verwijderd uit de software lijst (misschien een paar drivers ook), maar dat zou geen kwaad moeten want die kan ik zo weer opnieuw installeren. Echter had ik in een spel ineens erg veel framerate loss toen ik aan het "dual clienten" (het 2x starten van het spel wordt zo genoemd, omdat je dan met 2 karakters tegelijk kan spelen zeg maar). Dit was eerst echter niet zo. Ik had alles geprobeerd; nieuwe drivers installeren, defragmenteren, etc etc etc. Niets hielp. Toen heb ik maar voor een windows reinstall gekozen (dat wou ik sowieso toch al doen om een andere reden). Goed, gister dus windows opneiuw geinstalleerd, chipsets van cd geinstalleerd, videokaart drivers van cd geinstalleerd, het spel geinstalleerd. Probeer ik te dual clienten, weer die rare lag en framerate loss. Nu snap ik hier werkelijk niets van en ben ik ten einde raad. Een fresh install zou alle problemen eigenlijk moeten oplossen, misschien ligt het aan mijn schijven, dat weet ik niet, maar dat lijkt me stug. Ik heb een 40GB C schijf en een 250GB D schijf. Het betreft deze PC:

SYSTEEM AMD 64 S939 PC
Behuizing NoRRoD Midi ATX zwar
Fortron 600 watt ATX voeding
Asus MBA A8N-SLI Deluxe S939
AMD Athlon64 X2 4400+ S939 Box
FDD Diskettestation ZWART
DDRAM 1Gb PC3200 400MHz
DDRAM 1Gb PC3200 400MHz
HDD 40Gb 7200rpm IDE
HDD 250Gb 7200rpm SATA II 8Mb
DVD ROM 16x Speler ZWART
NEC 3550 DVD +/- Rewr 16x ZW
Asus VGA 7900GTX 512Mb PCI-E
Systeemassemblage
MS Windows MCE 2005 NL NoRRoD
Installatie van OS software
Mc Afee Antivirus 2006 NoRRoD

Ik heb ook een klein vermoeden dat dit aan mijn windows ligt? (Windows MCE)
Tenslotte merk ik ook dat de pc soms gewoon raar traag doet als ik meerdere dingen tegelijk doe. trager dan mijn oude PC zelfs (een 2,8ghz intel p4 met 512mb ram). Dat zou eigenlijk niet kloppen, zeker aangezien ik een dual core heb. Ook merkte ik na de reinstallatie dat sommige dingen die ik gedownload heb gewoon niet opstarten of een rare fout aangeven. Dat kan echter ook aan mijn internet liggen, dat ie het niet goed download ofzo, kan dit door de ethernet controller komen die nvidia ook automatisch installeerde vanaf de cd? Ik had het geprobeerd te uninstalleren maar toen deed internet het niet meer dus toen heb ik het er maar weer opgezet. Zijn er nog andere drivers of dergelijke dingen die ik moet installeren om games soepel te laten lopen? Verder staat er ook zo'n raar "Hardware verwijderen" icoontje rechtsonderaan in mijn taakbalk, als ik er op klik kan in een harde schijf loskoppelen, hij stond er al voordat ik mijn windows gereinstalleerd heb, en is ook niet weggegaan na de reinstallatie, dat vond ik ook raar. Oh ja, en van hetzelfde spel als wat ik hierboven beschreef doet de updater (Het is een MMORPG, Hij downloadt automatisch updates via internet) ook raar, hij crashed aldoor op een willekeurig moment tijdens het updaten. Dat deed ie ook nooit voor de reinstallatie. En nee, het ligt niet aan de updater zelf of de servers ervan, want anderen hebben dat probleem helemaal niet. Ik dacht zelf dat het misschien ook door m'n internet komt, dataloss ofzo? Ik kan bijvoorbeeld ook niet surfen ofzo als ik bittorrents aan het downloaden ben, maar Msn doet het dan wel. Dat soort rare dingen.

• Meeloow
Een vriendelijke bump na 24 uur. (Ik typte het topic 's nachts, misschien kreeg ik daarom geen replies |:( )

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meeloow schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:12:
Een vriendelijke bump na 24 uur. (Ik typte het topic 's nachts, misschien kreeg ik daarom geen replies |:( )
Ik vrees dat je post te lang is. Hoe langer je post, hoe meer mensen afhaken en geen zin meer hebben om te reageren.

Je hebt nu gewoon een verhaal geschreven en op post geklikt. Probeer daarom je post zo kort mogelijk te maken door hem te editten. Hoe korter hoe beter, zolang alle relevante informatie maar blijft bestaan. Probeer deze structuur:
Alinea 1: Probleem + Hele korte inleiding van probleem.
Alinea 2: Vraag
Alinea 3: Wat je zelf geprobeerd hebt
Alinea 4: Specs: handig om de list functie te gebruiken en overbodige info weg te halen:
[code]
  • A
  • B
Wat ik na het herschrijven van je post zou proberen is 3dmark te draaien en te kijken naar je score. Daarna kijken of andere spellen ook problemen geven. Maar serieus: post herschrijven!

• Meeloow
wwillem, Heel erg bedankt voor je advies. Ik wou zelf ook een overzichtelijker, korter, en bovendien duidelijker topic typen, maar het probleem is heel complex, en ik wist het niet goed te verwoorden. Daarom ben ik maar aan het typen gegaan en heb het er zo neergekwakt. Ik zal het later in de avond proberen te herschrijven op een betere manier. Ook bedankt voor je 3dmark tip, ik zal het proberen. :>

• Meeloow
Mijn excuses, ik ben nog niet toegekomen aan het herschrijven van mijn topic. Wel heb ik 3DMark laten runnen(de laatste versie, 3DMark06 toch?), het eerste filmpje stotterde een klein beetje, het tweede filmpje ging lekker soepel, bij de derde stotterde die heel erg (1 frame per 2 seconden?), en bij de filmpjes die erna kwamen hetzelfde(1 frame per 2 seconden ongeveer). Ik ging ondertussen even weg en toen ik weer terug kwam was mijn PC half vastgelopen en veel stukken van mijn beeldscherm waren gewoon zwart. Ik zag nog een klein stuk tekst in het midden "3DMark has finished testing" ofzo. Ik wou op Ok drukken maar toen sloeg mijn beeldscherm af, en 3 seconden later weer aan, bijna alles was nog steeds zwart en ik kon practisch niets meer met mijn PC, dus heb ik maar ge reboot. Nu snap ik dat dit zeker niet normaal is, en ik vermoed dat het wel iets met mijn drivers te maken heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Meeloow op 31-05-2006 13:18 ]

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
Misschien een nieuwe driver downloaden van het internet. Deze is altijd nieuwer als op de cd. Daarnaast zou je haast bijna gaan denken dat je videokaart het aan het begeven is. Of misschien word hij wel heel erg warm, check dat ook is even!

• Meeloow
reactie op verzoek verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Microkid op 05-11-2016 13:23 ]

Verwijderd

Aangezien je windows net opnieuw geinstalleerd is zou je ook bijv. een tijdelijke partitie aan kunnen maken of XP op een andere schijf installeren en kijken of daar dezelfde problemen ook voorkomen.

Zorg erg iig wel voor dat je de nieuwste drivers van het internet gehaald hebt want diegene op CD zijn meestal allang verouderd.

Je had ook een dual-core las ik, is er niet iets te doen met processor affinity? De ene instance op #1 en de andere op #2 (kan best nutteloze toevoeging zijn, heb zelf geen dual core)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

Dat kan echter ook aan mijn internet liggen, dat ie het niet goed download ofzo, kan dit door de ethernet controller komen die nvidia ook automatisch installeerde vanaf de cd?
Ja, dit kan. Deinstalleer de nForce drivers maar eens, en dan opnieuw derop zonder de IDE drivers en de ActiveArmor Suite (das de nVidia firewall, het slechtste stukje programmeerwerk uit de geschiedenis van nVidia). hoop dat dat helpt

My iRacing profile | Strava

• Kale_77
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10-2025
Kijkend naar je ervaring met 3dmark '06, zou het mischien ook aan je videokaart kunnen liggen. Er zijn op dit moment nogal wat mensen die problemen hebben met een 7900 GTX (ook ik). Er zijn hier op GOT nog wel wat posts over te vinden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kale_77 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:05:
Kijkend naar je ervaring met 3dmark '06, zou het mischien ook aan je videokaart kunnen liggen. Er zijn op dit moment nogal wat mensen die problemen hebben met een 7900 GTX (ook ik). Er zijn hier op GOT nog wel wat posts over te vinden.
driverissues? is niet 1e keer dat nvidia brakke drivers heeft

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kale_77
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10-2025
bartgrefte schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:41:
[...]

driverissues? is niet 1e keer dat nvidia brakke drivers heeft
Nee, ik bedoel hardwarematig. Er zijn nogal wat brakke kaarten ge-RMA-ad.

Aan de andere kant heb ik toen ik een pc voor mijn broertje in elkaar heb geschroeft ook nogal wat problemen met de nForce drivers (voor asus A8ne-Sli) gehad. De drivers daarna met zo min mogelijk franje geinstalleerd. Vervolgens liep ie als een zonnetje.

[ Voor 38% gewijzigd door Kale_77 op 31-05-2006 16:55 ]

Pagina: 1