Toon posts:

Externe HDD wordt met clonen met Ghost 2003 niet gevonden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik probeer al een week een exacte copie te maken van mijn harde schijf. :(

Ik heb een externe harde schijf via USB aangesloten die in windows normaal gezien wordt. Zodra ik reboot met Ghost 2003 vind ik die externe schijf niet meer en kan ik dus geen copie naar die schijf maken.

Ik heb een Asus P4S8X Board en heb de bios inmiddels al geupdate naar een netbios 1005.013 (op aanraden van Asus) dit biedt geen oplossing. Asus heeft het over updaten naar een netbios van 0803 of hoger, maar deze kan ik voor mijn P4S8X Board niet vinden !! Wel kan ik deze vinden voor de P4S8X-MX maar durf deze niet te gebruiken, ik heb immer dat board niet.als dit wel kan hoor ik het graag.

De externe Hdd heb ik als allocated space opgemaakt, zou geen probleem moeten zijn met Ghost. Ik heb het namelijk ook al geprobeerd met een partitie op de Ext Hdd, ook dit maakt geen verschil.

Kan iemand mij op weg helpen?

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even zoeken op www.asus.com, global en download geeft als nieuwste BIOS de 1005.013 (beta).Het lijkt erop dat de genoemde 0803 BIOS dus überhaupt niet beschikbaar is voor het P4S8X moederbord.

Overigens, een BIOS is iets anders dan NetBIOS...

Heb je al geprobeerd om je PC vanaf een DOS diskette op te starten en daarna proberen je USB HDD te benaderen?

[ Voor 63% gewijzigd door LeGato23 op 28-05-2006 00:03 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Heb je wel een Ghost bootdisk aangemaakt mét de USB drivers ?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nielson schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:36:
Heb je wel een Ghost bootdisk aangemaakt mét de USB drivers ?
Wat ook nog kan schelen is eerst Liveupdate draaien voordat je de Ghost diskette aanmaakt. Dit lost o.a. USB problemen op.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Dingen waar je rekening mee moet houden:
- Ghost 2003 heeft (nog steeds) geen support om images weg te schrijven naar een NTFS volume (iets wat windows 9 van de 10 keer maakt als hij een partitie maakt op een disk.
- USB drivers voor dos moeten wel op de bootdisk zitten. Zelfs als die erop zitten zouden ze mogelijk op jouw moederbord niet werken aangezien je een sis chipset hebt.

Houd er echter wel rekening mee dat er vaak USB 1.1 max. mogelijk is vanuit DOS door de drivers die gebruikt worden en niet altijd goed ondersteund worden.

If it ain't broke, fix it till it is...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bakfiets schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:22:
Dingen waar je rekening mee moet houden:
- Ghost 2003 heeft (nog steeds) geen support om images weg te schrijven naar een NTFS volume (iets wat windows 9 van de 10 keer maakt als hij een partitie maakt op een disk.
- USB drivers voor dos moeten wel op de bootdisk zitten. Zelfs als die erop zitten zouden ze mogelijk op jouw moederbord niet werken aangezien je een sis chipset hebt.

Houd er echter wel rekening mee dat er vaak USB 1.1 max. mogelijk is vanuit DOS door de drivers die gebruikt worden en niet altijd goed ondersteund worden.
Waar komt de mythe toch vandaan dat Ghost (2003) geen NTFS kan schrijven/lezen? Dit kan hij prima, probeer het maar. Zowel lezen als schrijven, zowel partities als image files.

Tevens heeft Ghost 2003 gewoon USB 2.0 support mits je dit aangeeft bij het aanmaken van de diskette, je kan NL kiezen wat voor USB support je geeft.
Pagina: 1