Toon posts:

PC valt uit naar enkele minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik ben nieuw dus ik hoop dat ik het topic goed geplaatst heb.
Ik heb een AMD athlon XP 2400+. Enkele maanden geleden is het AGP slot van m'n moederboard doorgebrand. Ik heb een nieuw moederboard gekocht (ASUS A7N8X-VM). Heb het geheel in elkaar gezet en de PC opnieuw geïnstalleerd. Na enkele minuten in windows valt de PC na het vertonen van een blauw beeld uit en start opnieuw op. Daarna herhaalt de procedure zich weer.
Zelf dacht ik aan oververhitting van de processor. Wanneer ik in de BIOS de temperatuur van de processor bekijk ligt deze rond de 46 a 47 graden. Ik heb de pc al enkele keren opnieuw geïnstalleerd en nog steeds treedt het zelfde probleem op.
Ik ben radeloos :P. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn??

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:52:
hallo allemaal,

Ik ben nieuw dus ik hoop dat ik het topic goed geplaatst heb.
Ik heb een AMD athlon XP 2400+. Enkele maanden geleden is het AGP slot van m'n moederboard doorgebrand. Ik heb een nieuw moederboard gekocht (ASUS A7N8X-VM). Heb het geheel in elkaar gezet en de PC opnieuw geïnstalleerd. Na enkele minuten in windows valt de PC na het vertonen van een blauw beeld uit en start opnieuw op. Daarna herhaalt de procedure zich weer.
Zelf dacht ik aan oververhitting van de processor. Wanneer ik in de BIOS de temperatuur van de processor bekijk ligt deze rond de 46 a 47 graden. Ik heb de pc al enkele keren opnieuw geïnstalleerd en nog steeds treedt het zelfde probleem op.
Ik ben radeloos :P. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn??
Misschien wel handig om de melding even te noteren en op te schrijven? Kan zoveel zijn, maar je cpu is wel wat aan de hoge kant!!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je temperatuur van je processor kan al genoeg gezakt zijn na een reboot zodat lijkt dat daar niets mis mee is.

Zit de koelpasta goed op je koeler?

AGP slot doorgebrand? Hoe kwam dat? Voeding gecheckt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Hij geeft verder geen melding. Hij beeld word ongeveer 1 seconde blauw en daarna start de PC opnieuw op. Echt heel vreemd :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de koelpasta vandaag nog vervangen, er zit voldoende op. Waarom het AGP slot door is gebrand is voor mij een raadsel. De PC heeft 2 jaar zonder problemen gedraaid.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12
Blauw? Misschien wel een BSoD, doe eens rechtermuisknop op deze computer -> eigenschappen -> geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen -> Instellingen -> Systeemfouten -> De computer automatisch opnieuw opstarten (uitvinken!). Als ie dan weer reboot even kijken of je een foutmelding krijg, noteer zoveel mogelijk van die info en ga dan even langs op google & microsoft.com, zo nee, dan lijkt het probleem me hardwarematig (BSoD's kunnen ook hardwarematig zijn maar vaak wel door kut drivers e.d.)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de stappen uitgevoerd. In het blauwe scherm geeft hij de volgende foutmelding: DRIVER_IROL_NOT_LESS_OR_EQUAL gevolgd door een standaard verhaaltje...dat je contact op moet nemen met een systeembeheerder cq technische dienst etc. als het probleem vaker voorkomt.Vervolgens heb ik de PC gereset. Toen windows weer opgestart was gaf hij de melding het systeem is hersteld van een ernstige fout. Deze melding gaf hij een keer of 3.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 13:57

FlyEragon

Alien Monkeys

Heb je Windows XP znder service packs misschien >??

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook niet zijn, heb er XP service pack 2 op staan.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12
DRIVER_IROL_NOT_LESS_OR_EQUAL kan of door brakke hardware of door brakke drivers komen, ik zou zeggen gooi alle drivers die je hebt (inclusief ati of nvidia drivers) er eens af en installeer het allemaal opnieuw. (probeer ook eens combinaties van oudere drivers). Als dat niet werkt zou je toch even moeten gaan kijken welk stuk hardware er nou zorgt voor die BSoD's.. Omwisselen en controleren dus.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Doe eens een memtest: www.memtest86.com

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de PC opnieuw opstart krijg ik de volgende fout te zien : http://img101.imageshack.us/my.php?image=foutmelding0vr.jpg

Verwijderd

Ik neem aan dat je wel windows opnieuw hebt geinstalleerd met de komst van het moederbord :?

Ik zou es even naar je drivertjes kijken enzo, of dat allemaal wel snor zit.

edit: Install ziet er iig vers uit. Je zou ook even kunnen kijken of het plankje wel compatible is met je geheugen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 10:19 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

gideon82 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:55:
[...]
Misschien wel handig om de melding even te noteren en op te schrijven? Kan zoveel zijn, maar je cpu is wel wat aan de hoge kant!!
Voor een luchtgekoelde Athlon XP is deze temperatuur vrij normaal.

@ TS: Probeer eens oudere/andere drivers te installeren.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. De PC is inderdaad opnieuw geinstaleerd nadat het nieuwe moederboard erin zit. Er zit 1GB ( 2 X 512 MB) Twinmos DDR 400 geheugeugen in. Volgens de manual die bij het moederboard is dat geen probleem. Ik zal vandaag proberen nieuwe drivers voor mijn moederboard te instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe XP drivers voor het moederboard geinstaleerd. Via Asus gedownload. Na enkele minuten valt de PC weer uit onder vermelding van de volgende code BAD_POOL_EQUAL.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Memtest al gedaan dan?
Pagina: 1