[Internet Explorer 6.0 SP2] invloed op aantal open programma

Pagina: 1
Acties:

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 20:49

Archimond

Lopende Helpdesk

Topicstarter
Tijdens het verkennen van de limiet van internet explorer, windows en het maken van een website stuitte ik en een vriend van mij op een heel vaag probleem.

Wanneer je eerst steeds nieuwe internet explorer vensters opent tot 60 vensters en wanneer nieuwe pagina niet meer laad dan krijgen wij het probleem dat je geen enkele andere programma op kan starten. Als je kladblok, rekenmachine, windows media player of Quicktime probeert start die heel even en sluit direct weer af.

Als je Adobe Photoshop of Macromedia Flash opstart kom je maar tot 25 internet explorer vensters en dan kan je al geen andere programma's meer opstarten. Soms kan je met Photoshop, Flash en wat andere programma's alleen maar 1 internet explorer pagina openen.

Eerst geloofde ik hem niet dat hij dit zei, maar nu heb ik dat ook uitgeprobeerd op meerdere pc's met Windows XP, windows 2000 pro, windows 2003 server en internet explorer 6.0 hetzelfde probleem ontdekt.

Hij wordt er gek van, maar ik heb er geen last van omdat ik Firefox en Opera gebruik. Helaas is het mij na 15X overhalen nog steeds niet gelukt hem bij Firefox te laten blijven.

Wat hebben we al geprobeerd:
- 71 Firefox 1.5.0.3 pagina's geopend, Adobe Photoshop, Indesign, Flash, Illustrator, Word, Excel opgestart er waren helemaal geen problemen. Wanneer je 10 internet explorer pagina's opende konden we weer geen andere programma's openen.
- Bij andere (5) computers waar ik soms langskom ook getest met Windows XP.
- Windows XP SP1, SP2, windows 2000 Pro SP3 en Windows 2003 en SP1 geprobeerd. Ook wanneer windows er net op zat.
- Swapfile tot 2GB vergroot terwijl alle programma's dat nog lang niet gebruiken.
- Temps en voltages hebben ik voor de grap gecheckt, maar blijven net als Idle goed staan.
- Als een pagina niet meer laad, de cache legen
- Nieuwe harde schijf en 5x nieuwe installatie geprobeerd.
- Harde schijf ruimte gecheckt > ruim 10GB nog vrij.
- Nieuwste Bios en chipset drivers
- Andere geheugen van de buurman geleend
- Alles staat op standaard snelheden
- Data execution uitgedaan (dus Buffer overrun protectie uit)
- Geheugen en processor gebruik op background en programma geprobeerd.
- Alle virusscanners en firewalls verwijderd
- Gescant met Mcafee, Norton, Kaspersky, Nod32, Hitmanpro, Hijackthis, Windows Antispyware, Avast, AVG op virussen en Spyware (ja echt op alle machines waar ik was geweest, was er toch voor de onderhoud)
- Schelden op de pc :+

- Nog niet geprobeerd: internet explorer 7

Ik heb een AMD 64 X2 3800+, Asus A8n-VM CSM, 2x512MB Corsair Twinx PC3200XL, Windows XP SP2 (vroeger met Windows 2000 en 2003 hetzelfde probleem gehad)
Hij heeft AMD Athlon XP 2500+, Asus A7n8X-E Deluxe, 2x512MB Kingston HyperX, Windows Xp SP2 (vroeger met Windows 2000 en 2003 hetzelfde probleem gehad)
Verder heb ik nog een P3 500mhz, 128MB SDram met Windows XP SP2.
Volgens mij had hij daar ook last van met zijn oude P3 550mhz, 768MB SDRam en windows 2000

Een oplossing is misschien Firefox gebruiken, maar hij moet zijn gemaakte sites wel regelmatig checken of het ook in Safari, firefox, internet explorer er goed uit ziet.

Wie weet wat er precies mis is met internet explorer of windows dat het aantal programma's daardoor wordt gelimiteerd?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Domme vraag, maar waarom zou je überhaupt zoveel vensters nodig hebben? Omdat het zou moeten kunnen? Zoveel gebruik je er echt nooit!
En in IE7 kun je tabs gebruiken (max 60 geloof ik), en dan nog een aantal andere vensters openen, dus dan kan je even vooruit :)

We are shaping the future

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Topicstarter
De limiet van het aantal internet explorer vensters is lager wanneer er meerdere grote programma's als Photoshop, Flash, 3D studio Max en allerlei andere programma's open hebt.

Soms kan er maar 1 of 2 vensters geopend worden.

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Topicstarter
Even een schopje met een zinnige post.

Ik heb 2 plaatjes gemaakt.

1 is met zoveel mogelijk programma's naast Photoshop, Dreamweaver, Flash, Indesign en Illustrator met nog 3 Internet explorer sites, daarna sluit elk nieuw programma dat je nog op wilt starten automatisch heel snel af.
http://www.ckgrafix.com/fotos/Vol.JPG

De 2e is zonder Internet explorer, dus de limiet komt eerder met zwaardere programma's maar internet explorer hoeft niet eens het probleem te zijn.
http://www.ckgrafix.com/fotos/Vol%20zonder%20IE.JPG

Mijn Pagefile is 1,4GB.

Wie heeft een idee?
Dit komt bijna zeker weten ook wel op mijn andere computer voor, een pentium 3 en bij een HP computer van een kennis van mij.