iPod Shuffle voor de 4x kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Ik heb mijn 4de ipod shuffle een paar weken geleden binnengekregen en deze werkt ook niet meer.

Als ik de ipod shuffle (1GB) aansluit komt rechtsonderin (in de taakbalk) wel een pictogram te staan voor "hardware veilig verwijderen".

Maar wanneer ik in Deze Computer mijn ipod wil openen blijft Deze Computer hangen en gebeurt er dus niks. Na een aantal keren klikken kreeg ik de melding i/o fout.

Ik heb al geprobeerd met ipod updater de Ipod te herstellen en resetten maar hier krijg ik nu een melding van Ipod-service-fout.

En in Itunes wordt mijn Ipod geeneens herkent.

Ik draai Windows XP SP2.

Mvg.
Jordi claeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
PMD --> APL

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
I/O fout? Scan je shuffle eens op fouten, mocht dat mogelijk zijn. Als verder de firmware hersteller niet werkt zal er wel niks anders opzitten dan Apple een vervangede te laten regelen.

Vraag me toch af wat je er mee doet dat hij 4x stuk is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
RoD schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:44:

Vraag me toch af wat je er mee doet dat hij 4x stuk is gegaan
Brakke USB port die teveel stroom uitstuurt en daarmee iPod's kilt?
Je zou niet de eerste zijn met die probleem.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zou het probleem gaan zoeken bij spanningspieken oid... 4x kapot klinkt nogal hetzelfde als "mijn 4e harde schijf is kaduuk".

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:32

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Probeer ook eens een andere computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Bedankt voor jullie tips. Ik krijg deze Ipod met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Ik ben dus wel genoodzaakt om deze Ipod weer om te ruilen.

Allen ben ik bang dat ik straks weer met hetzelfde probleem zit :( .

Ik heb hier twee usb poorten op de voorkant van mijn kast zitten, maakt dat qua spanning wat uit als ik mijn ipod shuffle rechtstreeks in het moederbord steek (aan de achterkant van de kast) of aan de voorkant van mijn kast?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
jordi.c schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:14:
Bedankt voor jullie tips. Ik krijg deze Ipod met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Ik ben dus wel genoodzaakt om deze Ipod weer om te ruilen.

Allen ben ik bang dat ik straks weer met hetzelfde probleem zit :( .

Ik heb hier twee usb poorten op de voorkant van mijn kast zitten, maakt dat qua spanning wat uit als ik mijn ipod shuffle rechtstreeks in het moederbord steek (aan de achterkant van de kast) of aan de voorkant van mijn kast?

Groetjes
Probeer anders met je volgende ipod een kabel van achter je computer (verlengkabel) en gebruik die port dan een tijdje. Mijn ervaring met porten achter op je mb is dat diebetere spanning leveren.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Ballebek schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:19:
[...]

Probeer anders met je volgende ipod een kabel van achter je computer (verlengkabel) en gebruik die port dan een tijdje. Mijn ervaring met porten achter op je mb is dat diebetere spanning leveren.
Goed Idee :)

Dan hoef ik tenminste niet steeds mijn kast weg te schuiven 8) .

zijn er meer mensen die erachter kwamen dat de USB poort in de kast minder stabiele stroom levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
jordi.c schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:21:
[...]

Goed Idee :)

Dan hoef ik tenminste niet steeds mijn kast weg te schuiven 8) .

zijn er meer mensen die erachter kwamen dat de USB poort in de kast minder stabiele stroom levert?
Had laatst bij een vriend dat als ie zijn ipod in zijn kast stak zijn hele computer uit ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Ballebek schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:35:
[...]

Had laatst bij een vriend dat als ie zijn ipod in zijn kast stak zijn hele computer uit ging :P
Woow freaky, dat zegt wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Denk dat je USB poort een spanningsprobleem heeft en daarmee je iPod opblaasd. Dat je PC hangt lijkt in mijn ogen op een voedingsprobleem. Je iPod is het in iedergeval niet. Kijk bij apparaatbeheer of de USB controllers problemen hebben.

@ Ballebek: Ook dat is een voedingsprobleem.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
matiasjansen schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:11:
Denk dat je USB poort een spanningsprobleem heeft en daarmee je iPod opblaasd. Dat je PC hangt lijkt in mijn ogen op een voedingsprobleem. Je iPod is het in iedergeval niet. Kijk bij apparaatbeheer of de USB controllers problemen hebben.

@ Ballebek: Ook dat is een voedingsprobleem.. :P
DAt hangen gebeurt alleen wanneer ik de Ipod Shuffle aansluit en dat deed mijn pc uiteraard niet toen mijn Ipod Shuffel naar behoren werktte.

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/1679/usb0dd.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door jordi.c op 28-05-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Probeer bij je volgende iPod eerst op 'n andere computer, als ie het daar wel doet dan weet je toch dat 't probleem sowieso bij je computer ligt.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Suaver schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:02:
Probeer bij je volgende iPod eerst op 'n andere computer, als ie het daar wel doet dan weet je toch dat 't probleem sowieso bij je computer ligt.
Ja alleen het probleem is dit gebeurt iedere keer na ongeveer 4 weken.

Dus dan moet ik wel erg lang een andere computere gaan gebruiken, wat niet erg handig is.

Kan het ook zijn als je de ipod niet goed ontkoppelt of te lang laat opladen of iets anders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan niet mijn ipod laat ik geregeld 24 uur in het stopcontact en die werkt nog:P, dus het zal denk ik echt een spannings probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Dus het moet wel een spannings probleem zijn.........

dan moet het aan mijn usb uitgang liggen, want ik heb een A-merk voeding Nexus 450Watt.

Edit: Zijn er nog meer mensen die dit problemen hebben, of denken te weten waar het aan ligt?

[ Voor 26% gewijzigd door jordi.c op 28-05-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:35:
[...]

Kortsluiting, hetzelfde effect als met een paperclip in je USB-poort frotten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Hallo mensen,

Inmiddels heb ik mijn nieuwe shuffle hier al weer liggen.

Zijn er nog tips die ik in acht kan nemen om een volgende "dode" shuffle te voorkomen?

bvd
Jordi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
eerst even een tijdje in een andere pc proberen? (als dat mogelijk is) zo niet, dan dus voortaan even met een usb verlangkabel naar de achterkant de ipod gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44

En1

tip: koop een USB hub die haalt eventuele spanningspiekjes eruit omdat hij een externe voeding heeft (niet allemaal btw dus wel 1 met externe voeding kopen :P ) zo kan je testen of dus je mobo aan het overlijden is nouja haar USB porten dan :)

suc6

Maximum effort - Deadpool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
En1 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:57:
tip: koop een USB hub die haalt eventuele spanningspiekjes eruit omdat hij een externe voeding heeft (niet allemaal btw dus wel 1 met externe voeding kopen :P ) zo kan je testen of dus je mobo aan het overlijden is nouja haar USB porten dan :)

suc6
Is het niet zo dat als ik zo'n oplader van apple koop waar je je ipod shuffle in kan zetten en deze op mijn usb poort aansluit, er eventuele spanningspieken ed. vermeden kan worden?

[ Voor 20% gewijzigd door jordi.c op 02-06-2006 18:34 ]

Pagina: 1