Toon posts:

Asus MB - chipset fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Asus MB (denk niet dat model van belang is, kan wel opzoeken indien nodig), waarop chipset fan beetje moeilijk doet.

Ongeveer paar weken geleden begon ie lawai te maken. Nou, opzich iritant, maar goed. Als ik die fan beetje aantik, dan ging ie weer goed.

Echter, sinds gisteren, bij opstarten - start fan niet meer, zonder met de hand beetje mee te helpen. En dan gaat ie weer (met dezelfde lawai).

Nou, mijn vraag is: MB is nog onder de garantie, dus ik ga ervanuit dat het gewoon vervangen zou worden. Echter, dan moet ik me PC naar de winkel brengen en paar dagen zonder PC zitten en dat is gewoon onacceptabel. Tja, ben nou eenmaal verslaafd :)

Welke andere opties heb ik nog? Voorzover ik heb gezien, fan is niet als CPU fan welke ik zelf zou kunnen vervangen, maar is 'vast' aan MB geplakt.

Of moet ik niet te moeilijk maken en gewoon paar dagen sociaal leven weer in orde brengen totdat ik me PC terug krijg?

Groetjes,
Aleks

PS. wat zijn gevolgen voor MB als fan stopt (en ik ben niet naast PC om dezelfde uit te zetten)?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als er garantie opzit moet je 'm gewoon wegbrengen, anders kan je er zelf een nieuwe koeler opzetten. Zalman heeft verschillende chipset koelers die op de meeste moederborden wel passen.

En wat er gebeurt als die fan stopt? Dat is heel simpel, hij wordt te heet en stopt er dus mee. Die koeling zit er niet voor niks op.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.