Onderstaande configuratie boot niet. Dat wil zeggen: scherm blijft zwart, dus zelfs het biosscherm wordt niet getoond.
- Asus P5LD2-VM, 945G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, VGA)
- Intel Pentium D 805 Dual Core (S775, 2.66GHz, 533MHz, 2x1MB, Boxed)
- 2x Twimos 512MB (PC2-4200 DDR2/CL4)
Om uit te sluiten dat het niet aan de voeding ligt, wordt nu - in plaats van een Antec 350 Watt model - de volgende power supply gebruikt:
- Tagan TG480-U15, 480W (ATX 2.02, PCI-e)
Het groene LED-lampje op het mobo brandt keurig. Bij inschakelen gaat de processorfan spinnen. Verder geen geluiden over de pc-speaker. Situaties die onder andere zijn getest: externe videokaart, verschillende posities op de geheugenbank.
Mogelijke oorzaken van het probleem:
- Defect in moederbord / processor / geheugen
- Moederbord ondersteund processor niet*
- Moederbord is niet compatible met geheugen
* Ondersteund vanaf v0406 - 2005/12/01, huidige biosversie onbekend
In mijn nabije omgeving zijn geen personen met een soortgelijke configuratie. Testen van hardware wordt dus lastig.
Heeft iemand nog suggesties voor zaken die ik over het hoofd kan hebben gezien?
- Asus P5LD2-VM, 945G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, VGA)
- Intel Pentium D 805 Dual Core (S775, 2.66GHz, 533MHz, 2x1MB, Boxed)
- 2x Twimos 512MB (PC2-4200 DDR2/CL4)
Om uit te sluiten dat het niet aan de voeding ligt, wordt nu - in plaats van een Antec 350 Watt model - de volgende power supply gebruikt:
- Tagan TG480-U15, 480W (ATX 2.02, PCI-e)
Het groene LED-lampje op het mobo brandt keurig. Bij inschakelen gaat de processorfan spinnen. Verder geen geluiden over de pc-speaker. Situaties die onder andere zijn getest: externe videokaart, verschillende posities op de geheugenbank.
Mogelijke oorzaken van het probleem:
- Defect in moederbord / processor / geheugen
- Moederbord ondersteund processor niet*
- Moederbord is niet compatible met geheugen
* Ondersteund vanaf v0406 - 2005/12/01, huidige biosversie onbekend
In mijn nabije omgeving zijn geen personen met een soortgelijke configuratie. Testen van hardware wordt dus lastig.
Heeft iemand nog suggesties voor zaken die ik over het hoofd kan hebben gezien?