Toon posts:

Geen lawaai kaart ?

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ben op zoek naar een vervanger voor mijn huidige video kaart (128 mb ASUS EN5750 PCI ex) daar deze nogal een herrie maakt.

Zat te denken aan een ATI 1600Xt kaart met passieve koeling. Nou weet ik dat er zat andere kaarten te koop zijn, maar geen enkel review gaat over een dergelijk vergelijk van kaarten met passieve koeling... vandaar mijn post hier.

Wie kan mij helpen om een goede keus te maken hierin. Er zal vooral veel mee gegamed en videobewerkingen mee worden gedaan. Oja budget zal rond de €180,- euries liggen.

Alvast bedankt!!!

Jan

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja 't probleem van bijna alleen relatief nieuwe pasieve GPU's is dat ze erg heet worden... dus zul je haast wel een orkaan door je kast moeten laten waaien ;) je kan ook een gewone kaart kopen en daar een stille zalman of artic opzetten :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Snellere _passief_ gekoelde kaarten zijn er niet, anders zou de kaart te heet worden.

Lijkt mij een prima kaartje voor dat geld. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Je hebt wel een 7800GT die passief gekoeld is, maar die is buiten je budget :o De X1600XT lijkt me een goede keuze als je een passief gekoelde kaart wilt

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 10:41
wat GoldenSample al zegt, koop gewoon een goeie VGA kaart, en koop voor 20/30 euro extra een aftermarket cooler die wel stil zijn.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:27

lasharor

7 december 2004

Asus VGA GeForce 7600GT Silent 256 MB?? € 197,00 http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=21785&ref=2

is dit messchien wat?

Review:

http://www.bytesizedrevie...&cat_id=64&action=reviews

deze blaast de 1600xt omver.

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar dan neem ik aan dat deze chips, wat btreft de temperatuur, van deze passieve koelingen hierop zijn angepast, zou je zeggen tenminste.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

natuurlijk die zijn teruggeclockt.

anders heb je binnen de kortste keren een gefrituurde videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat die Asus VGA GeForce 7600GT Silent 256 MB, beter is als de 1600XT. Zijn er dan ook nog overwegingen waard om idd een "normale" kaart te kopen en deze te voorzien van een, bv, Zalman koeler (Systeem kast heeft een grote langzaamdraaiende fan achterin, misschien dat dit nog meespeeld in het geheel)

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Sorry voor de dubbelpost maar ik zag dat jij al eenzelfde topic had geopend waarop een modje dit had gesloten met een verwijzing naar een ander Topic

dus volg deze link....

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1124775//

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie mijn opmerking in je vorige topic Stilste videokaart gezocht En dat is ook niet voor niks op slot gegaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• lasharor

lasharor

7 december 2004

je moet alleen zo'n Silencer kaart nemen als je een goede airflow in je kast hebt. zo niet dan kan je net zo goed zonder koeler gaan gamen.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zag ik idd, maar kan jij me vertellen waar ik dus een topic kan vinden enkel en alleen gewijd aan kaarten met passieve koeling,.... Is er niet naar mijn weten, vandaar deze vraag van mij.

Vind het zelf geen rare vraag btw,.... maar goed.

Jan

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:57:
ja dat zag ik idd, maar kan jij me vertellen waar ik dus een topic kan vinden enkel en alleen gewijd aan kaarten met passieve koeling,.... Is er niet naar mijn weten, vandaar deze vraag van mij.

Vind het zelf geen rare vraag btw,.... maar goed.

Jan
offtopic:
als je het niet eens bent met bijv. een slotje kan je er een topic voor openen in het moderator gedeelte van dit forum :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dion_b in "Stilste videokaart gezocht"

Die is niet voor niets gesloten. Als je het niet eens bent met dat slotje neem dan even contact op met dion_b :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.