Vandaag raakte ik in deze discussie verzeild. Een vriendin, die had altijd een jaarcontract gehad (losse baantjes), nu werd ze een contract voor onbepaalde tijd aangeboden.
Maar haar mening was dan dat die onbepaalde tijd contract dus eigenlijk slechter was voor haar zekerheid, want daarin staat dat beide partijen, werkgever en werknemer een opzegtermijn van 1 maand hebben om het contract op te zeggen. Dus eigenlijk kunnen ze op elk moment haar wegsturen.
Eerlijk gezegd kan ik daar geen argumenten tegen verzinnen, want als ik het zo lees lijkt het wel te kloppen.
Hoewel de werkgever natuurlijk niet zonder reden iemand kan ontslaan, maar als we dan zeggen over een opzegtermijn, dan weet ik het niet.
Iemand met meer P&O-kennis die opheldering kan geven?
ik vraag me zelfs af of die 1 maand niet een beetje kortjes is...
Maar haar mening was dan dat die onbepaalde tijd contract dus eigenlijk slechter was voor haar zekerheid, want daarin staat dat beide partijen, werkgever en werknemer een opzegtermijn van 1 maand hebben om het contract op te zeggen. Dus eigenlijk kunnen ze op elk moment haar wegsturen.
Eerlijk gezegd kan ik daar geen argumenten tegen verzinnen, want als ik het zo lees lijkt het wel te kloppen.
Iemand met meer P&O-kennis die opheldering kan geven?
ik vraag me zelfs af of die 1 maand niet een beetje kortjes is...
[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 27-05-2006 19:28 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp