[s939] socket of CPU dood?

Pagina: 1
Acties:

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
CPU: AMD Athlong 64 2.2GHz 3700+ San Diego
Moederbord: Asus A8N-E

Vandaag heb ik lekker overgeklokt, op een gegeven moment ging het niet helemaal goed meer, dus heb ik het voltage van m'n processor verhoogd naar 1.4125 volt. Toen ik in Windows kwam kreeg ik allemaal errors, en werd er gezegd dat ik CHKDSK moest uitvoeren, wat ik gedaan heb. Dit hielp echter niet, dus ik wilde m'n pc uitzetten om vervolgens alles 2 stappen terug te zetten. Tijdens het afsluiten bleef hij hangen en kreeg ik een andere error, die ik niet meer weet.

Ik heb toen in het BIOS alles teruggezet naar de standaard settings, want deze errors leken mij een beetje té onveilig. Echter startte Windows niet meer op hierna, ik kreeg tijdens het laden het bluescreen of death te zien... Om er zeker van te zijn dat alles goed stond heb ik toen m'n CMOS settings gereset dmv een jumper, maar ook dat werkte niet.

Om er ook zeker van te zijn dat dit probleem niet in m'n harde schijf zat, heb ik er een andere harde schijf aangehangen (met Windows-install erop) maar ook deze gaf het blue screen of death.

Ik kan dus wel gewoon probleemloos in m'n BIOS, en ook kan ik via een DOS-opstartdiskette in DOS, maar dan alleen in de A:\. Veilige modus, veilige modus met DOS-prompt én laatst werkende configuratie (oid) werkt ook niet.

Nu is mijn vraag dus, zal het m'n processor of m'n moederbord zijn dat overleden is? Ik hoop persoonlijk m'n moederbord, want daar zit nog garantie op.

edit:
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik windows opnieuw moet installeren, dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7 Moet ik wel ff een pc vinden waar m'n s-ata schijf aan vast kan om te backuppen..

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 27-05-2006 19:26 ]

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 20:40
Je laatste opmerking is inderdaad iets wat je altijd eerst zal moeten controleren. Bij een overclock gaat een moederboard en/of processor niet zo heel snel dood maar als het na/tijdens een volledige herinstallatie fout blijft gaan wil ik je aanraden om memtest86 te draaien om te controleren of je geheugen nog wel 100% is voordat je conclusies gaat trekking richting cpu of mobo.

• TheZeroorez
  • Niet online
OK, dan ga ik even op zoek naar iemand met een s-ata aansluiting op z'n moederbord, want dat hebben we hier beneden niet..
edit:
Die memtest zal lastig gaan als het dan nog steeds fout gaat..

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 27-05-2006 19:40 ]

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 20:40
Memtest86 kan je een iso(tje) van downloaden en branden op cd of booten via floppy/usb-memorystick met memtest86 erop. Het zou inderdaad niet handig zijn geweest als memtest onder windows zou moeten werken maar dat is dus niet het geval ;)

• TheZeroorez
  • Niet online
Ahh.. hij is nu aan het formatteren boven, dus dan kan ik ondertussen even memtest downloaden en op stikkie zetten :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Het probleem is opgelost door een verse Windows-install. Memtest86 geeft geen fouten, dus ik begrijp niet helemaal waarom ik dat allemachtige BSOD toch steeds kreeg, waarschijnlijk herkende Windows m'n 'nieuwe' hardware niet goed meer ofzo :?

Dit had dus een edit kunnen zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 27-05-2006 22:02 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:02:
Het probleem is opgelost door een verse Windows-install. Memtest86 geeft geen fouten, dus ik begrijp niet helemaal waarom ik dat allemachtige BSOD toch steeds kreeg, waarschijnlijk herkende Windows m'n 'nieuwe' hardware niet goed meer ofzo :?

Dit had dus een edit kunnen zijn...
Als je de gegevens van de bsod gepost had dan hadden we misschien meer over de oorzaak kunnen vertellen. Ik denk aan een corrupted registry.

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar dat ding kwam bij de boot, en flitste binnen een seconde weer weg, het enige wat ik kon opvatten was dat er iets met geheugendumps en fatale error stond, wit op blauw zegmaar. Gewoon een BSOD dus :/

Verwijderd

was de OS op de vervangende hdd wel van een amd 64 ook dan ?en ook een s939 versie ?

want ik hing in mijn P4 eens een hdd van een AMD en die kreeg ook zonder pardon een BSOD

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Tijdens je overclockpoging is windows dermate corrupt geraakt dat deze niet meer wilde opstarten. Opstarten met een andere schijf met een windows install ging niet, omdat die windows installatie niet bij jouw systeem hoorde (drivers etc), waardoor je ook een BSOD kreeg.

• TheZeroorez
  • Niet online
Volgende keer dus gewoon ies voorzichtiger :)

Ik weet nu in ieder geval hoever ik kan gaan ;)
Pagina: 1