Toon posts:

Geen wpa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd, nu heb ik het volgende probleem. Ik heb een router waar een laptop en een desktop achter zitten. Voor de beveiliging heb ik in de router wpa-psk (en tkip) gebruikt, deze 64 cijferige code is ook ingesteld op de laptop. Maar op de pc kan ik hem niet instellen, simpel omdat het nergens in te stellen is?? Lijkt wel of de ethernetkaart dit niet meer ondersteunt terwijl dit voor de installatie wel het geval was. De ethernetkaart heb ik ook zo goed als het kan van nieuwe drivers voorzien.

Windows xp service pack 2
Asustek/broadcom 440x 10/100 integrated controller (stuurprog. versie 3.48.0.0)

Modem asus wl 502-g

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:07
Asustek/broadcom 440x 10/100 integrated controller is een bekabelde netwerkverbinding en die maakt geen gebruik van wireless beveiliging zoals WPA-PSK.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

Indeed, dat is een bekabelde controller. Misschien moet je de drivers van je wireless adapter nog installeren?

Verwijderd

Topicstarter
flapstaart schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:24:
Asustek/broadcom 440x 10/100 integrated controller is een bekabelde netwerkverbinding en die maakt geen gebruik van wireless beveiliging zoals WPA-PSK.
Vreemd. Haal ik misschien dingen door elkaar heen ofzo, hoe kan het dan dat ik nu met geen mogelijkheid op internet komt zodra mijn desktop achter die router zit??

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:19

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:15:
[...]

Vreemd. Haal ik misschien dingen door elkaar heen ofzo, hoe kan het dan dat ik nu met geen mogelijkheid op internet komt zodra mijn desktop achter die router zit??
Het kan dat ik fout zit, maar sinds wanneer word een bekabeld netwerk met WPA beveiligd (WPA=WiFi Protected Access,WiFi, dus niet bekabeld!)

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22
Je WPA beveiliging is toch enkel toepasbaar op apparaten die draadloos connectie willen maken met de router, als je via een ethernetbekabeling een pc aansluit moet je toch helemaal geen wpa of iets dergelijks instellen? Ik zie het probleem niet...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
FragileM64 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:22:
Je WPA beveiliging is toch enkel toepasbaar op apparaten die draadloos connectie willen maken met de router, als je via een ethernetbekabeling een pc aansluit moet je toch helemaal geen wpa of iets dergelijks instellen? Ik zie het probleem niet...
je hebt gelijk, ik haal dingen door elkaar heen (ben al uren aan het klooien, dan denk je niet meer helder ; ) ). toch maar weer een keer de router instellingen goed nalopen, hier zal de fout dan moeten zitten. in ieder geval bedankt voor de reacties!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

Gewoon kabeltje ertussen en gaan met die banaan, krijg je wel een IP van je DHCP?
Pagina: 1