Ik hoor iedereen tekens over verschillende soorten geheugen. Ik weet het verschil wel tussen "gewoon" geheugen en ECC, maar voor de rest maakt het toch niet zo veel uit of je het "normale" geheugen van 120 gulden (128 MB 133MHZ pricewatch) koopt of heel duur geheugen. Of zie ik het verkeerd??
Als je wilt overklokken is merk geheugen erg gewenst.
Maar het kan ook zijn dat bij B-merken je computer onstabiel wordt.
Dane-Elec is een relatief goede merk en daarbij nog goedkoop
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Effe voor de goede orde, Dane Elec is een importeur.
Ja, ik wil zeker overclocken.
Ik ga volgende week een nieuw EPOX bordje
kopen met een duron 850.
Dus dan is overclocken wel een optie dacht ik zo.
Ik ga volgende week een nieuw EPOX bordje
kopen met een duron 850.
Dus dan is overclocken wel een optie dacht ik zo.
Verwijderd
Kingston, Infinion, Samsung en Siemens modules hebben meestal geen problemen.
Kies dan wel voor PC133 2-2-2 geheugen, is een paar tientjes duurder, maar het verschil is er wel.
Kies dan wel voor PC133 2-2-2 geheugen, is een paar tientjes duurder, maar het verschil is er wel.
Verwijderd
Zooooo , jij bent domOp donderdag 25 januari 2001 22:39 schreef FrankGuthrie het volgende:
Als je wilt overklokken is merk geheugen erg gewenst.
Om op je vraag te antwoorden: ja merkgeheugen is belangrijk. Bij een kennis van me wou een AMD systeempje niet stabiel lopen, tot ie er mushkin in gooide.
:?:?:?:?:?Op donderdag 25 januari 2001 23:34 schreef jumperFreed het volgende:
[..]
Zooooo , jij bent dom
komt je bekend voor he?
Alleen jij bent t echt.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Ik hoef t ook niet te onderbouwen, dat kun je meteen zien aan de reactie die je gaf: "Dane-Elec is een relatief goede merk en daarbij nog goedkoop " Bwoehahahaha 
Dat jij de prijzen nit in de gaten houdt dat is jou domheid, maar iedereen die hier komt zal zeker kunnen beamen dat het goedkooop is.Op donderdag 25 januari 2001 23:44 schreef jumperFreed het volgende:
Ik hoef t ook niet te onderbouwen, dat kun je meteen zien aan de reactie die je gaf: "Dane-Elec is een relatief goede merk en daarbij nog goedkoop " Bwoehahahaha
voor 300 gulden heb je als 256 MB PC133. Als je dat niet goedkoop vind moet je toch maar eerst lezen voor hier te gaan lopen blaten.
Russian Blue Neji
Kate Bush
wow prijzen zijn nog steeds als een gierende komeet aan het zakken?
Ik heb 3 maanden terug voor 500,- bij Mycom 256MB (2x128) Infineon PC133 geheugen gehaald.. en loopt prima op 133Mhz en CAS2 (2-2-2). Lekker snel en stabiel!
Heb je nou al 256MB Infineon voor 300,-? Naja.. je kan niet alles hebben.. misschien dan toch maar NOG es 256MB er bij kopen
Ik heb 3 maanden terug voor 500,- bij Mycom 256MB (2x128) Infineon PC133 geheugen gehaald.. en loopt prima op 133Mhz en CAS2 (2-2-2). Lekker snel en stabiel!
Heb je nou al 256MB Infineon voor 300,-? Naja.. je kan niet alles hebben.. misschien dan toch maar NOG es 256MB er bij kopen
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Anyway ff op de oorspronkelijke vraag terug te komen (zou handig zijn als je de complete thread weer zou kunnen zien als je aan het replyen bent!)..
Zowiezo schijnen AMD systemen nogal "gevoelig" te zijn voor merkloos geheugen. Merkloos geheugen is misschien niet helemaal top maar als het als 133Mhz geheugen verkocht wordt dan mag je doorgaans verwachten dat het ook WERKT. Laten we eerlijk zijn, geen enkele fabriek in Taiwan gaat opzettelijk geheugen stampen wat per definitie niet werkt.
Dit geheugen zal misschien in een P3 systeem prima werken maar kan best in een AMD systeem voor problemen zorgen. Dit ligt niet aan het AMD systeem en ook niet helemaal aan het geheugen, tis meer een combinatie van beide.
Al werkt het goedkope geheugen wel, overklokken wordt lastig. Nu zal el-cheapo PC133 geheugen best op 133Mhz draaien (BUS+PCI clock) maar waarschijnlijk ook geen Mhz meer dan 133Mhz. FSB overclocken kan dan voor problemen zorgen. (nu zal je doorgaans toch eerst op je multiplier gaan oc'n maar door je FSB iets op te schroeven en je multiplier te verhogen kan je samen toch hele leuke resultaten krijgen!).
Daarnaast kan het best zo zijn dat El-cheapo PC133 CAS3 geheugen gewoon mindere prestaties heeft dan bijvoorbeeld Infineon PC133 CAS3 geheugen of een ander goed merk. (Ik zeg absoluut niet dat Infineon het aller beste is, het is goed en betaalbaar maar er zijn zat andere alternatieven... als iemand wat merken zou willen noemen?
).
Dus je hebt met el-cheapo geheugen de kans dat het gewoon langzamer is dan merk geheugen en dat komt je prestaties natuurlijk ook niet ten goede. Daarnaast zal el-cheapo PC133 CAS3 vaak ook niet op 133Mhz CAS2 (2-2-2) willen draaien wat natuurlijk ook weer voor aardige prestatie winst zorgt. Immers simpel overklokken is niet genoeg, we willen werkelijk zoveel mogelijk performance uit ons bakkie halen!
Ik zou gewoon zeggen.. ga voor merk geheugen. Hoeveel geld je er aan uit wilt geven moet je zelf weten ..Mushkin tikt aardig aan, Corsair is ook niet super goedkoop. Infineon is betaalbaar en goed. Ik heb geen ervaring met Apacer of Kingston maar dat is ook wel goed geloof ik. Merk geheugen is een tikkeltje duurder dan el-cheapo geheugen maar ik denk zelf dat het wel de moeite waard is. Althans Infineon vond ik de moeite waard, ik ga echt geen dozen vol geld uitgeven voor Mushkin (PC150.. droooooool) of Corsair maar dat moet ieder voor zich weten.
Kortom.. (als iemand nog niet ligt te
na dit verhaal):
Koop Merk Geheugen! Het is echt beter. Het is echt sneller. Het is echt kwaliteit. En het overklokt een stuk beter! En het is echt niet zoveel duurder.
Oh enneuh, ik meen gehoord te hebben dat geheugen met ECC (Error Correction Checksum... geloof ik?
) langzamer is (door die error correctie), wellicht minder overklokbaar is.. en voornamelijk bedoeld is voor servers etc. Dus ik zou zelf geen ECC geheugen kopen.. tis ook nog duurder.
Kan best zijn dat iemand daar niet mee eens is maar dat horen we dan wel.
Zowiezo schijnen AMD systemen nogal "gevoelig" te zijn voor merkloos geheugen. Merkloos geheugen is misschien niet helemaal top maar als het als 133Mhz geheugen verkocht wordt dan mag je doorgaans verwachten dat het ook WERKT. Laten we eerlijk zijn, geen enkele fabriek in Taiwan gaat opzettelijk geheugen stampen wat per definitie niet werkt.
Dit geheugen zal misschien in een P3 systeem prima werken maar kan best in een AMD systeem voor problemen zorgen. Dit ligt niet aan het AMD systeem en ook niet helemaal aan het geheugen, tis meer een combinatie van beide.
Al werkt het goedkope geheugen wel, overklokken wordt lastig. Nu zal el-cheapo PC133 geheugen best op 133Mhz draaien (BUS+PCI clock) maar waarschijnlijk ook geen Mhz meer dan 133Mhz. FSB overclocken kan dan voor problemen zorgen. (nu zal je doorgaans toch eerst op je multiplier gaan oc'n maar door je FSB iets op te schroeven en je multiplier te verhogen kan je samen toch hele leuke resultaten krijgen!).
Daarnaast kan het best zo zijn dat El-cheapo PC133 CAS3 geheugen gewoon mindere prestaties heeft dan bijvoorbeeld Infineon PC133 CAS3 geheugen of een ander goed merk. (Ik zeg absoluut niet dat Infineon het aller beste is, het is goed en betaalbaar maar er zijn zat andere alternatieven... als iemand wat merken zou willen noemen?
Dus je hebt met el-cheapo geheugen de kans dat het gewoon langzamer is dan merk geheugen en dat komt je prestaties natuurlijk ook niet ten goede. Daarnaast zal el-cheapo PC133 CAS3 vaak ook niet op 133Mhz CAS2 (2-2-2) willen draaien wat natuurlijk ook weer voor aardige prestatie winst zorgt. Immers simpel overklokken is niet genoeg, we willen werkelijk zoveel mogelijk performance uit ons bakkie halen!
Ik zou gewoon zeggen.. ga voor merk geheugen. Hoeveel geld je er aan uit wilt geven moet je zelf weten ..Mushkin tikt aardig aan, Corsair is ook niet super goedkoop. Infineon is betaalbaar en goed. Ik heb geen ervaring met Apacer of Kingston maar dat is ook wel goed geloof ik. Merk geheugen is een tikkeltje duurder dan el-cheapo geheugen maar ik denk zelf dat het wel de moeite waard is. Althans Infineon vond ik de moeite waard, ik ga echt geen dozen vol geld uitgeven voor Mushkin (PC150.. droooooool) of Corsair maar dat moet ieder voor zich weten.
Kortom.. (als iemand nog niet ligt te
Koop Merk Geheugen! Het is echt beter. Het is echt sneller. Het is echt kwaliteit. En het overklokt een stuk beter! En het is echt niet zoveel duurder.
Oh enneuh, ik meen gehoord te hebben dat geheugen met ECC (Error Correction Checksum... geloof ik?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik heb in m'n comp ook 2 x 128 Mb PC133 van Infineon zitten, draait perfect 133 Mhz cas2. (Ik heb nog niet hoger geprobeerd) Tsja, vooral als je ook je busspeed hoger wil krijgen is het wel verstandig om merkgeheugen te nemen. (in ieder geval met chips < 8 ns)
Koop het cas 2 dane elec. bij mij zit er 7 ns toshiba op en gaat gewoon op 145 mhz cas 2
ik heb wel iets meer betaald, maar het is dan ook spd cas 2 (dus 'echt')
ik heb wel iets meer betaald, maar het is dan ook spd cas 2 (dus 'echt')
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
[off-topic]Op vrijdag 26 januari 2001 00:49 schreef tazzman het volgende:
Anyway ff op de oorspronkelijke vraag terug te komen (zou handig zijn als je de complete thread weer zou kunnen zien als je aan het replyen bent!)..
Dat kan tegenwoordig ook. ff in je prefs instellen. Het staat default op off
[/off-topic]
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Toch vindt ik het prijsverschil tussen CAS2 en 3 behoorlijk groot; heb net 512MB Dane-Elec besteld (2*256 CL3 7.5ns), maar als ik voor CL2 was gegaan zou ik honderden guldens meer kwijt zijn geweest. Misschien dat dit spul ook wel CL2 haalt, zo niet, pech dan, 't gaat om slecht waarneembare real-life percentages.
Overigens is Dane-Elec geen importeur, maar maken ze wel zeker modules! De chips die daar op zitten halen ze bij andere (A-merk)fabrikanten vandaan.
Overigens is Dane-Elec geen importeur, maar maken ze wel zeker modules! De chips die daar op zitten halen ze bij andere (A-merk)fabrikanten vandaan.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Knights16, ik hoop 't ook voor mij (krijg ze begin volgende week denk ik): 512MB op Cas2 is natuurlijk niet verkeerd:9. Ik las laatst een artikel in de computertotaal (jawel) dat ze daar elke geteste PC133-333 module stabiel op 222 kregen. Maar ik ga niet zeuren als 't niet wil, dan had ik maar meer moeten uitgeven.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1