Azureus weigerd

Pagina: 1
Acties:

• Katarn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb inmiddels een groot aantal topics hier doorgelezen over Azureus, maar tot dusver ben ik mijn probleem (of een oplossing daarvoor) niet tegengekomen.

Ik gebruik Azureus al een tijdje, maar sinds kort lijkt hij niet meer te werken ik heb een bestand voor 10% gedownload, maar die gaat dus ook niet meer verder) Wat voor torrent ik ook heb, de smilies blijven rood, en er vindt geen activiteit plaats.

Onderin staat er bij de NAT-status : Firewalled
De NAT-test laat een OK zien.

Ik heb hier Wanadoo Family, zonder de Livebox. Daarvoor in de plaats heb ik een sitecom DC-214 Home Station. Poort 52525 (die ook staat ingesteld in Azureus) staat geforward naar het toegewezen IP-adres van m'n PC (192.168.1.96)
Daarnaast heb ik op mijn PC Norton Anti-Virus en Norton Firewall 2004 staan. In de firewall staan voor Azureus.exe alle verbindingen open.

Ik de Wiki-pagina van Azureus al een aantal malen doorgenomen, maar ik kan niks meer vinden waar het nu nog aan kan liggen. Wie kan me dus uit de brand helpen?

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 20:10
Heb je zowel udp / tcp geforward?
De NAT-test test namelijk alleen op tcp, maar Azureus heeft ook udp nodig.

Infinitus est numerus stultorum

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Hoeveel seeds & peers zijn er? Upload je zelf ook iets of blijft dat op 0 staan?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Katarn
Ik heb zowel de TCP als de UDP geforward in m'n router configuratie.

Bij Uploaders staat vermeld 0(19) en bij Ontvangers 0(57).
Als ik de torrents selecteer van de site neem ik altijd diegene met de meeste seeds.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:36

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je voor de grap je modem al eens opnieuw opgestart? Ik had laatst een vergelijkbaar probleem (NAT-configuratie die soms wel, soms niet helemaal lekker liep) en na opnieuw opstarten van mn modem liep het weer als een zonnetje. Weliswaar een compleet ander modem, maar toch...

Rail Away!

Verwijderd

welke poorten TCP en UDP heb je geforward?

Ik heb 52525 geforward en werkt perfect!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 18:28 ]

• Katarn
Mijn modem opnieuw opstarten helpt helaas niet. Ook dat heb ik al een eerder geprobeerd.
TCP en UDP heb ik de poort 52525 geforward.

Ik heb gister overigens toch weer een download binnengehaald via Azureus. Andere downloads blijven echter op rood staan, en nadat de download voltooid was, kwam er onderin weer "Firewalled" te staan (terwijl tijdens het downloaden "NAT OK" stond)

Heb ik hier nu gewoon de pech dat ik bestanden download waar te weinig seeds zijn?

Verwijderd

Bij Uploaders staat vermeld 0(19) en bij Ontvangers 0(57)
Er zijn dus geen up en downloaders zijn waar jij iets aan hebt of waar jij iets aan kan geven, het is of wachten of er seeds komen met beschikbare parts (liefst complete natuurlijk) of anders een andere torrent zoeken. Als de file(s) vrij zeldzaam is/zijn zou ik eMule proberen.

• DefTool
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
stel in de firewall ook javaw.exe in,
maybe that helps
azureus is namelijk een javaprog

en probeer es me ne vree populaire torrent

[ Voor 21% gewijzigd door DefTool op 28-05-2006 11:02 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke versie Azareus? Er zijn versies/is een versie waarmee er bekende problemen zijn toch?

Verwijderd

zet transportencryptie eens aan

gereedschappen, configuratie, server, transportencryptie

http://azureus.aelitis.co...php/Avoid_traffic_shaping

• Katarn
Ok, schiet mij maar lek, want ik snap het echt niet.

Ik gebruik Azureus 2.4.0.2
Het vinkje bij Enquire encrypted transport staat nu aan.
M'n router heb ik net gereboot.

Ik probeer nu seizoen 2 van 24, en een aflevering van Lost te downloaden. Beide lijken me toch zeer populaire downloads. Al een uur lang gebeurd er echter niets. De NAT-status staat op Firewalled.

Verwijderd

hmm, its strange..

probeer eens norton antivirus en firewall en de rest van norton te verwijderen.
daarna ccleaner erover, (schoonmaken en register).
download een gratis virusscanner (www.avast.com (ff registrere)).
zet de windows xp sp2 firewall aan, enable azureus en javaw to access internet.

kijk eens hoe dat gaat.

anders ff inlogge op je router (192.168.1.1)
kijk ff naar virtual server en firewall instellingen.
forward een andere poort (bv. 29999)

en als dat niet werkt, probeer een andere torrentclient zoals utorrent, of herinstall azureus.

maar iets zegt mij dat het aan norton ligt :)
Pagina: 1