homepage maken voor kinderen

Pagina: 1
Acties:

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Beste Tweakers,
Ook nu heb ik eigenlijk geen idee of dit het juiste forum is.
Ik zit nu eigenlijk al meer dan een uur te zoeken maar kan niets echts zinnigs vinden op de zoekterm
" homepage maken voor en door kinderen" of "beste software voor maken eigen homepage"
Ik heb hier zelf 0,0 verstand van maar mijn dochter (9) wil een eigen homepage maken.
Het lijkt mij logisch dat ze geen Html? wil leren.
Het probleem is dat ik A: geen faq kan vinden hierover en ook geen duidelijkheid kan krijgen wat voor programma je hier uberhaupt voor nodig hebt.
Ik begrijp dat dit eigenlijke een nogal lame topicje is maar sorry ik kom er gewoonweg niet uit.
Als iemand me op een goed spoor wil zetten ben ik hem erg dankbaar.
Thx

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Microsoft Frontpage? Macromedia Dreamweaver?

We are shaping the future

• MatMich
Alex schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:44:
Microsoft Frontpage? Macromedia Dreamweaver?
Voor kinderen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

MSN Space? Waarschijnlijk heeft ze al een hotmail account, dan is het rap gefixed.

Voor Frontpage heb je Frontpage extensions nodig op de server, valt dus wss erbuiten.

Dreamweaver is niet goedkoop

Dan heb je dat gratis pakket van Mozilla, maar daar ben ik even de naam van kwijt :|

Logisch dat ze geen HTML wil leren? Ergens vind ik dat stom, het is zoveel gemakkelijker om te krijgen wat je wilt, rechtstreeks in HTML, dan via een WYSIWYG (meestal krijgt ge niet wat ge ziet) editor.

Merci Lamber :>

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Kan prima hoor, die programma's zijn vrij duidelijk. Overigens heb je de Frontpage Extensions ook helemaal niet nodig, dat is alleen wanneer je de Frontpage-tellers enzo wilt gebruiken...

We are shaping the future

Verwijderd

snake903 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:54:
MSN Space? Waarschijnlijk heeft ze al een hotmail account, dan is het rap gefixed.

Voor Frontpage heb je Frontpage extensions nodig op de server, valt dus wss erbuiten.

Dreamweaver is niet goedkoop

Dan heb je dat gratis pakket van Mozilla, maar daar ben ik even de naam van kwijt :|

Logisch dat ze geen HTML wil leren? Ergens vind ik dat stom, het is zoveel gemakkelijker om te krijgen wat je wilt, rechtstreeks in HTML, dan via een WYSIWYG (meestal krijgt ge niet wat ge ziet) editor.
NVU? http://www.nvu.com/index.php

NVU is een zeer makkelijk programma om een homepage te maken. Volgens mij is het ook in het Nederlands te downloaden, nog makkelijker :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 18:02 ]

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 13:01
De websitemaker van kennisnet is hier uitermate geschikt voor.
Ik heb 'm zelf tijdens een cursus websitemaken op een basisschool gebruikt.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

• MatMich
Iedereen bedankt voor de nuttige tips.
Ik denk dat ik hiermee enorm ben geholpen.
Thx _/-\o_

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Of gewoon in Word iets maken en opslaan als HTML, kan ook geloof ik.

• newpegasus
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Bergen schreef op zondag 28 mei 2006 @ 04:25:
Of gewoon in Word iets maken en opslaan als HTML, kan ook geloof ik.
:X Dat lijkt mij dan weer een minder idee....ok, je krijgt uiteindelijk wel een webpagina, maar of die uber ranzige code nu is wat je wil vraag ik me af. Dan ben je nog beter af met Frontpage.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Verwijderd

Gratis Lycos accountje met webspace? Daar heb je toch zo'n Website bouwer?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

newpegasus schreef op zondag 28 mei 2006 @ 04:46:
[...]

:X Dat lijkt mij dan weer een minder idee....ok, je krijgt uiteindelijk wel een webpagina, maar of die uber ranzige code nu is wat je wil vraag ik me af. Dan ben je nog beter af met Frontpage.
Tja, ik schrijf zelf ook liever pure HTML, maar we hebben het hier over een meisje van 9. Ik denk dat Frontpage wat te hoog gegrepen is dus. Bovendien maakt Frontpage ook verschrikkelijke HTML aan, dus dat maakt ook niet zoveel uit.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:22
Kan je geen CMS installeren, dan kan ze online met een editor content toevoegen, kleurtjes veranderen e.d..

Dan hoeft ze niet moeilijk te doen met programma's, FTP-en e.d.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:20

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

wil ze niet gewoon Cu2 / hyves ofzo? Daar kan je ook veel mee of wil echt iets zinnigs, werkstuk of iets online zetten? Anders kan je beter cu2 / hyves gebruiken denk ik..
Pagina: 1