[HD]C: partitie clonen

Pagina: 1
Acties:

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 19:47

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Het lukt me niet om de C: partitie fatsoenlijk te clonen zodat ik mijn nieuwe drive als C: gebruiken....
Ik heb nu een raid0 config bestaande uit 2 sata schijven (beide 160GB) verdeelt in een C (60 GB) en D (240 GB) partitie (ja, ik weet het het is niet zo bijster slim). Ik heb een derde schijf gekocht. Ik wil dus de C-partitie clonen op de nieuwe schijf, en liefst zo dat ik gelijk alle ruimte van de nieuwe schijf benut (160 GB). Ik ben al de hele middag in de weer met Ghost en Drive image. Ghost cloont hem wel, maar dan heb ik een drive die de letter L: ofzo heeft, als ik daarvan boot gaat het dus mis. (ik kan in mijn bios gewoon zeggen welke drive de boot drive is) Drive image wil na de instellingen opnieuw booten en dan het clone proces beginnen, maar na een reboot kom ik gewoon weer in windows en niet in het bekende powerquest dos scherm......
Ik wil dus de data die nu op de partities C en D staan behouden het maakt me niet uit wat voor drive letters die krijgen, maar de nieuwe drive moet C: worden. Ik heb de faq doorgenomen maar daar kan ik niet specifiek deze situatie vinden, en op google levert het ook al niet veel op. Ze gaan er ieder keer vanuit dat je na het clone proces de oude drive verwijderd, en ik wil die gewoon laten zitten.
Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 21:12
Probeer eens g4u te vinden op http://www.feyrer.de/g4u/ daar heb ik in het verleden tientallen verschillende systemen mee gekloont.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Ik heb zelf ook goede ervaringen met g4u, werkt er goed en snel.

Maar als je na het clone proces de oude drive's los haalt en dan windows laat booten. Dan zou je windows gewoon van je nieuwe drive moeten opstarten. Daarna kan je eventueel je partitie vergroten met een partitie tool.

Als je daarna je andere 2 schijven aansluit en je bent er zeker van de je pc van de nieuwe schijf start, kan je de data overzetten en je oude schijven opnieuw indelen.

Dit is de manier waarop ik het een keer met succes gedaan heb.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
salvador4 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:57:
Probeer eens g4u te vinden op http://www.feyrer.de/g4u/ daar heb ik in het verleden tientallen verschillende systemen mee gekloont.
Dit lost mijn probleem nog niet op, het clonen opzicht lukt wel.....maar de verdraaide drive letters niet. Ik wil mijn raid config niet uitelkaar trekken want dan ben ik partitie C en D kwijt. En "ghost 4 unix" heeft een ftp server nodig...die heb ik hier niet in de buurt waarop ik 40 gieg kwijt kan.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 21:12
Zoals yogy zegt. Overigens is het wel mogelijk om via g4u disks te clonen zonder ftp server. Je moet alleen wel even goed lezen. Zie: 4.5 Copying a partition locally

[ Voor 13% gewijzigd door salvador4 op 27-05-2006 19:14 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Ik twijfel trouwens of het wel werkt met g4u omdat je vanaf een RAID array moet lezen. Waarschijnlijk heb je dan een extra driver nodig.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
yogy schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:22:
Ik twijfel trouwens of het wel werkt met g4u omdat je vanaf een RAID array moet lezen. Waarschijnlijk heb je dan een extra driver nodig.
mja , ik ga het eens aandachtig doorlezen.... maar ik durf nog steeds niet goed mijn raid array los te koppelen, ik ben bang dat ik dan alles kwijt ben. Maar goed anders zit er nix anders op dan het op de geeigende manier te doen... maar dan heb ik nogal wat weg te branden.

edit ik heb nog een ander ideetje, ik ga hem eens clonen met g4u en dan met een of andere bootcd de c partitie op de raid array te "hiden"

Oplossing:
Ik heb de C: partitie gecloond met Ghost gereboot met een bootcd met partion magic en de "oude" C: partitie verborgen en hij boot nu netjes vanaf de nieuwe schijf...(die nu ook netjes C: heet, :) ) ik moet nu alles nog netjes herschikken maar dat komt wel goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Caveman op 28-05-2006 00:15 ]

Pagina: 1