HP Pavilion A350 valt elke keer uit

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Hey ik heb een probleem met mijn hp-tje.

Ik heb ongeveer 3 jaar terug een hp pc gekocht. (pavilion a350) maar de laaste tijd wil het niet echt goed meer lukken.

Tijdens mijn onderzoek waarom mijn wacom niet goed wilde werken kreeg ik te horen dat het misschien wel eens aan mijn grafische kaart zou kunnen liggen (ati 9600XT) Deze heb ik toen verwijderd maar het probleem deed zich nog steeds voor. Toen de kaart er eenmaal weer in zat. kreeg ik last van het uitvallen van de pc. Hij bleef een x aantal minuten aan waarna hij een klik / tik gaf (zelfde geluid als waneer hij op stand-by gaat) en daarna een blauw scherm liet zien met een stop error. Ik weet niet of het aan die handeling ligt maar daarvoor had ik er nog geen last van.

Hiervoor had ik ook al last van een boot device error die meestal opdook na een tijd niet aan geweest te zijn. In een geiriteerde bui met ik er ook achter gekomen dat waneer ik ff tegen de kast aan tik hij wel weer verder gaat.

Wat ik al heb geprobeerd:
systeem herstel xp, maar hij komt met de melding dat er geen wijzigingen zijn aangebracht.
systeem herstel hp (terug naar fabrieks instellingen) ook geen resultaat.
maxtor tool gedraaid (opstart disk met een tool die je hd checkt)

Alleen het rare is nu dat ik er nu een weekje geen aandacht aan heb kunnen geven. En hij bleef vanmiddag wel weer aan. Alleen gaf hij nog wel een boot divice error

Specs

CPU: AMD Athlon XP 2400+ 2000 MHz
Voeding: Highlight MPT-350P
Bus Speed: 133 MHz
Motherboard: ASUSTeK A7N8X-LA
System: HP DQ007A-ABH a350.nl
BIOS: AMI 3.17
Memory: 1024 MB
Video: RADEON 9600 SERIES

[ Voor 18% gewijzigd door Pixeldude op 27-05-2006 18:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens volledige specs (dus ook van je mobo e.d.).

Je zegt een boot device error te krijgen, maar daarna kun je wel weer gewoon in windows komen?
neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en post hier per stap wat de uitkomst ervan is, op die manier is het goed te doen het probleem te lokaliseren.

• Pixeldude
Terw_Dan schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:45:
Geef eens volledige specs (dus ook van je mobo e.d.).

Je zegt een boot device error te krijgen, maar daarna kun je wel weer gewoon in windows komen?
neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en post hier per stap wat de uitkomst ervan is, op die manier is het goed te doen het probleem te lokaliseren.
na wat resetten etc. start windows wel op

Specs updated

[ Voor 5% gewijzigd door Pixeldude op 27-05-2006 18:07 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Volgens mij is er iets met je moederbord of harde schijf (kabels?) aan de hand.
Probeer eerst een andere kabel, daarna probeer meer delay tijd in te stellen in de BIOS om de harde schijf te laten herkennen.
Als dat nog niet helpt voer je nog een scan uit met de tool van de harde schijf fabrikant.

Probeer ook de BIOS en chipset drivers te updaten.

Welke harde heb je trouwens?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 11:30
Is de voeding wel sterk genoeg? Ik neem aan dat je je grafische kaart er later bij gezet hebt? Misschien dat hij net teveel van je systeem vraagt. Misschien is die tik van de voeding: kreeg ik last van het uitvallen van de pc. Hij bleef een x aantal minuten aan waarna hij een klik / tik gaf (zelfde geluid als waneer hij op stand-by gaat)

verdwaalde ict'er op elektro!

• Pixeldude
Archimond schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:33:
Volgens mij is er iets met je moederbord of harde schijf (kabels?) aan de hand.
Probeer eerst een andere kabel, daarna probeer meer delay tijd in te stellen in de BIOS om de harde schijf te laten herkennen.
Als dat nog niet helpt voer je nog een scan uit met de tool van de harde schijf fabrikant.

Probeer ook de BIOS en chipset drivers te updaten.

Welke harde heb je trouwens?
- ik heb helaas geen andere kabels

- hoe stel ik de delay tijd in?

- een Daimondmax plus 9 80gb
5mebibyte schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:39:
Is de voeding wel sterk genoeg? Ik neem aan dat je je grafische kaart er later bij gezet hebt? Misschien dat hij net teveel van je systeem vraagt. Misschien is die tik van de voeding: kreeg ik last van het uitvallen van de pc. Hij bleef een x aantal minuten aan waarna hij een klik / tik gaf (zelfde geluid als waneer hij op stand-by gaat)
Ik had eerst een andere maar die heeft het destijds begeven. de gene die er nu in zit is volgens mij sterker. 350W. Maar toen de grafische kaart er uit was viel hij ook uit. dus denk niet dat het daar aan ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeldude op 27-05-2006 19:16 ]

• Pixeldude
Vanochtend gaf hij weer een wrong boot device error. Heb even me hand op de hd gehouden terwijl hij opstarte maar hij bleef stil (voor zo ver ik het kon voelen en horen) pas na dat ik wat rommelde met de hd begon hij op gang te komen. ben nu bezig om weer een test te doen met de tool "Maxtor PowerMax 4.22"

Hier heeft hij echter alleen bij de eerste keer last van. Als ik hem opnieuw opstart slaat hij gewoon gelijk aan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Civic schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:29:
Vanochtend gaf hij weer een wrong boot device error. Heb even me hand op de hd gehouden terwijl hij opstarte maar hij bleef stil (voor zo ver ik het kon voelen en horen) pas na dat ik wat rommelde met de hd begon hij op gang te komen. ben nu bezig om weer een test te doen met de tool "Maxtor PowerMax 4.22"

Hier heeft hij echter alleen bij de eerste keer last van. Als ik hem opnieuw opstart slaat hij gewoon gelijk Haan.
Dan zou ik toch gaan twijfelen aan je voeding. Probeer het eens met een andere en kijk of die het probleem ook geeft. En gooi er eens een andere hdd in mocht je met een andere voeding hetzelfde probleem blijven houden.

• Pixeldude
Net een Burn in Test gedaan en ik krijg gewoon als Test Results Passed. de Basic quick test passed hij ook.

@ Terw_Dan

gaat moeilijk worden, heb helaas geen andere voedingen of hd hier.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Civic schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:45:
@ Terw_Dan

gaat moeilijk worden, heb helaas geen andere voedingen of hd hier.
Dan zou ik die ergens proberen te lenen als ik jou was. Want anders wordt het verdomd lastig om deugdelijk te troubleshooten.

• Pixeldude
Oke, maar het lullige is dat hij na dat hij de eerste keer is aan geweest de daarop volgende keren gewoon aan gaat.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

De voeding zal echt niet te zwak zijn met deze specs hoor, hoogstens brak.
Ik heb zelf lange tijd met een 300W voeding een Asus mobo met Athlon XP 3000+ en Radeon 9800 pro draaiende gehouden. Bovendien zaten er twee harde schijven in. Heb later de voeding wel vervangen, maar niet omdat ie te zwak was maar ik wilde een stillere erin hebben.

Voeding is dus niet te zwak lijkt me, en aangezien je niet een andere hebt liggen, zou ik eerst eens een andere harddisk proberen.

Wat heb je overigens allemaal aan je IDE kanalen zitten, en hoe geconfigureerd?

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 16:12
dus als hij eenmaal na een lange tijd aangaat, gaat hij de volgende keren, kort daarop, makkelijk aan?

klinkt als een condensator probleem, je moederbord dus

• Pixeldude
Ben1985 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:31:
Wat heb je overigens allemaal aan je IDE kanalen zitten, en hoe geconfigureerd?
hd, cdwriter, dvd/cdwriter en een flopydrive.
DLGandalf schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:39:
dus als hij eenmaal na een lange tijd aangaat, gaat hij de volgende keren, kort daarop, makkelijk aan?

klinkt als een condensator probleem, je moederbord dus
idd, alleen vanochtend ging hij wel weer gelijk aan :/

Verwijderd

Die tik die waar je het eerder over had is hoogstwaarschijnlijk de HDD die afslaat en niet de voeding zoals werd gesuggereerd. Een afslaande HDD kan verklaart de blauwe schermen ook wel. Daar komt nog bij dat de HDD soms hapert bij het booten. Ik zou dus zeggen dat het inderdaad de HDD die de problemen geeft.

Verwijderd

Ik weet uit ervaring dat sommige Maxtors niet samen gaan met bepaalde voedingen. Ik heb dat probleem zelf gehad toen ik een externe maxtor harde schijf gekocht. Die ging gewoon niet bij een bepaald type case. Zelfde probleem als bij jouw, eens ze gestart was, startte ze wel terug op, maar het duurde een tijd voor dat lukte. Uiteindelijk heeft mijn pc-winkel mij een case van een ander merk bezorgd, en daarnmee werkte het wel. Case was niet brak, want met andere harde schijven werkte hij perfect.
Misschien kun je daar mee verder? probeer is jouw schijf in andere pc? of een andere voeding in jou pc?

• Pixeldude
Ik dacht zelf ook eigenlijk aan mijn hd lag ook omdat deze tijdens de wrong boot device error gewoon weg niet aanstond (geen geluid geen trillingen)

Maar het verotte is nu dat het over lijkt te zijn. Hij start nu gewoon weer op en slaat niet meer af. Dus dat word lastig testen |:(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:21:
Die tik die waar je het eerder over had is hoogstwaarschijnlijk de HDD die afslaat en niet de voeding zoals werd gesuggereerd. Een afslaande HDD kan verklaart de blauwe schermen ook wel. Daar komt nog bij dat de HDD soms hapert bij het booten. Ik zou dus zeggen dat het inderdaad de HDD die de problemen geeft.
Ik sluit me hierbij voor 100% aan. Vervang je HDD maar eens voor een andere.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Is het in de tussentijd in je kamer wat koeler geworden?
Kan het misschien komen door de molex van de harde schijf die er niet goed op zit of IDE kabel? (probeer eens de kabels van de DVD speler met de harde schijf te verwisselen)

Ik had het vroeger ook met een Fujitsu Siemens harde schijf. Als ik die schijf op een sterke 400Watt voeding aansloot had ik geen problemen. Wanneer die op een P3 pc met voeding van 350watt van een onbekend merk werd aangesloten wilde die in het begin niet herkennen, pas na het uitpluggen van de molex en weer insteken, terwijl de pc gewoon aan was, spinde de schijf op.

Je had vroeger toch ook problemen met je videokaart? Lijkt mij een probleem met je voeding of moederbord.

• Pixeldude
Sorry voor deze bump... maar hier even een update.

Na weer twee weken stabiel te hebben gedraait gaf hij vanochtend weer een boot device error. Na wat gekloot met de hd starte de pc weer op na dat ik hem uit- en in geschakeld had. Toen hij echter een paar minuten aan stond gaf hij de bekende klik / tik weer, en na dat ik nog even snel mn draft van gmail gesaved had reageerde hij helemaal nergens meer op. Ook het beeld bleef stil staan.

Ook heb ik even de voeding door gemeten maar die geeft overal de goede waardes aan. Dus die lijkt gewoon goed te zijn.

Dit bericht type ik trouwens weer gewoon vanachter mn pc. hij staat nu weer een uurtje aan zonder problemen.

Kan het trouwens kwaad als ik een hd uit een ander pc (met daarop windows xp etc.) in mijn pc steek en dan opstart? gaat hij dan geen instellingen etc. wijzigen? of dingen instaleren?

@ Archimond

Klopt, mijn tv-out van mijn video kaart geeft geen goed beeld meer. (hoog contrast en donker beeld) Maar tijdens het gamen heb ik nergens last van.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 11:30
Civic schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:05:
...

Kan het trouwens kwaad als ik een hd uit een ander pc (met daarop windows xp etc.) in mijn pc steek en dan opstart? gaat hij dan geen instellingen etc. wijzigen? of dingen instaleren?
Ik zelf heb het nog nooit geprobeerd. Volgens mij kan het wel vrij makkelijk, zolang je ide hebt en niet teveel onboard devices en excostische hardware. Hij gaat alleen wel de drivers installeren van je HP pak. Je kunt beter even een oude schijf zoeken en daar windows op gooien, als je op safe wilt spelen.

verdwaalde ict'er op elektro!

Pagina: 1