Ok, ik weet dat hier al veel topics over zijn geweest en ik heb ze al allemaal doorgelezen, maar het lost niet mijn problemen op. Ik ben hier al een tijd mee bezig en ik wordt er zo gek als een
van
Ik heb een server met linux NAT en ipchains en daar achter een win2k bak met ICQ. Ik heb al 20 poorten naar mijn win2k bak geforward en ICQ zo ingesteld zoals in dit forum eerder is beschreven. Ik kan keurig files verzenden. Ik kan alleen geen files ontvangen. De tegenpartij krijgt geen verbinding.
ik gebruik het Trinity OS ipchains script http://www.ecst.csuchico.edu/~dranch/LINUX/TrinityOS.wri
Regels die ik toegevoegd heb zijn:
/sbin/ipchains -A input -j ACCEPT -p tcp -s $UNIVERSE -d $EXTIP 2000:2020
# ICQ forwarden
port=2000
while [ $port -le 2020 ]
do
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $EXTIP $port -R $PORTFWIP1 $port
port=$((port+1))
done
Ik vermoed dat het heeft de maken met de -y optie die geen inkomende connecties toelaat. Ik heb de volgende regel gedisabled:
/sbin/ipchains -A input -j ACCEPT ! -y -p tcp -s $UNIVERSE -d $EXTIP $UNPRIVPORTS
zodat inkomende connecties wel worden toegelaten. Wat doe ik fout?
Ik heb een server met linux NAT en ipchains en daar achter een win2k bak met ICQ. Ik heb al 20 poorten naar mijn win2k bak geforward en ICQ zo ingesteld zoals in dit forum eerder is beschreven. Ik kan keurig files verzenden. Ik kan alleen geen files ontvangen. De tegenpartij krijgt geen verbinding.
ik gebruik het Trinity OS ipchains script http://www.ecst.csuchico.edu/~dranch/LINUX/TrinityOS.wri
Regels die ik toegevoegd heb zijn:
/sbin/ipchains -A input -j ACCEPT -p tcp -s $UNIVERSE -d $EXTIP 2000:2020
# ICQ forwarden
port=2000
while [ $port -le 2020 ]
do
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $EXTIP $port -R $PORTFWIP1 $port
port=$((port+1))
done
Ik vermoed dat het heeft de maken met de -y optie die geen inkomende connecties toelaat. Ik heb de volgende regel gedisabled:
/sbin/ipchains -A input -j ACCEPT ! -y -p tcp -s $UNIVERSE -d $EXTIP $UNPRIVPORTS
zodat inkomende connecties wel worden toegelaten. Wat doe ik fout?