Toon posts:

Debian KDE: Network Browsing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even in het kort.

Ik heb nog nooit met Linux gewerkt en dit is mijn eerste keer. Ik heb gisteren voor het eerst Debian 3.1 geinstalleerd, samen met X-Window en KDE 3.3. Tot dusver bevalt het mij uitstekend :)

Wat ik graag wil weten is hoe je een desktop icoontje, net als bij XP (My Network Places) op je bureablad krijgt, of dat die in ieder geval ergens verschijnt.

Ik heb SAMBA en LISa geinstalleerd en geconfigureerd. Ik kan op mijn Windows 2003 server komen door smb://ip-adres in te typen.

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 20:27
ik weet niet zeker of het in KDE 3.3 al zat.

Rechtermuisknop op je desktop
Create New
Link to location (URL)

Hier kan je direct je url voor je share invullen, maar ook bijvoorbeeld system:/remote
Met laatste krijg je je netwerkomgeving te zien.

Je zegt dat dit je eerste keer werken met Linux is, maar waar wil je de pc voor gebruiken, als je het namelijk als desktop gaat gebruiken is het wellicht handiger om Debian Testing/Unstable te draaien vanwege de nieuwere software.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

rechtermuis => create new link to location

filename: Lokaal netwerk

Letop geen smb://

Laatmaar system:/remote is practischer

[ Voor 20% gewijzigd door daft_dutch op 27-05-2006 19:43 ]

>.< >.< >.< >.<

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Of probeer Kubuntu :) Is ook Debian based en met KDE

Als je Konqueror start dan zie je in je scherm ook 6 knoppen. Een daarvan is Network Folders. Hierin kun je makkelijk mappings maken naar Windows systemen. Is dat een optie?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is grotendeels opgelost. Ik was de hele tijd als root ingelogd. Kennelijk verschijnt het icoontje Lan Browser alleen wanneer je als een gewone gebruiker bent ingelogd.

Maar waarom heeft root dat icoontje niet?

Het maken van een link die naar de URL verwijst werkt uitstekend :).

Alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat elke gebruiker die wijzing meekrijgt. Is er niet een soort van Default user map in debian?

Tevens heb ik ook enorm veel last van foutmeldingen, dat alles vastloopt etc. Hoe kan dit? Mensen zeggen Debian stabieler is dan Windows en toch krijg ik allerlei foutmeldingen.

Ik denk zelf dat ik aan KDE ligt. Misschien dat deze versie nog een aantal bugs bevat.

Maar behalve dat, bevalt Debian mij goed. Nu nog uitzoeken hoe je moet compilen :)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:21:
Het probleem is grotendeels opgelost. Ik was de hele tijd als root ingelogd. Kennelijk verschijnt het icoontje Lan Browser alleen wanneer je als een gewone gebruiker bent ingelogd.

Maar waarom heeft root dat icoontje niet?

Het maken van een link die naar de URL verwijst werkt uitstekend :).

Alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat elke gebruiker die wijzing meekrijgt. Is er niet een soort van Default user map in debian?

Tevens heb ik ook enorm veel last van foutmeldingen, dat alles vastloopt etc. Hoe kan dit? Mensen zeggen Debian stabieler is dan Windows en toch krijg ik allerlei foutmeldingen.

Ik denk zelf dat ik aan KDE ligt. Misschien dat deze versie nog een aantal bugs bevat.

Maar behalve dat, bevalt Debian mij goed. Nu nog uitzoeken hoe je moet compilen :)
Aangezien je toch een redelijke beginner bent, zou ik -Zoals Zomertje al zegt- eens kijken naar Kubuntu. Deze ondersteund out of the box toch wat meer hardwarematige zaken en dingen waarvoor je in Debian wat meer moeite moet doen. Misschien lost dit op een heel simpele manier je probleempjes op en daarnaast loopt het qua packages wat meer voor op Debian :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil juist meer moeite doen. Ik wil alle dingen zelf doen, want daar ik leer je van in plaats dat alles voor je gedaan wordt.

Daarom heb ik tijdens de configuratie van Debian niet gekozen gekozen voor de optie "Desktop Environment" omdat dan alles voor jou wordt geregeld.
Pagina: 1