Als je meer foto's maakt, dan komt op een gegeven moment het punt dat je over moet stappen op een groter geheugenkaartje. zo nu is bij mij ook dat moment aangebroken.
Nou was ik mij aan het orienteren op zo'n compactflash kaartje. Grotendeels geleid door een review in het laatste deel van de magazine zoom.nl.
Hieruit bleek dat transcent 120x qua snelheid (getest op 1gb kaartjes) niet onderdoet voor de Sandisk Extreme III kaarten.
Nou keek ik eens in de pricewatch en tot mijn grote verbazing viel mij het volgende op:
Met andere woorden, voor 4 euro minder, krijg je het dubbele aan geheugen!
nou ben ik behoorlijk zwartwit wat betreft dit soort dingen en als ik 1 ding wel geleerd heb dan is het wel "you get what you pay for". In het geheugenkaarten wereldje lopen de prijzen nogal uiteen, maar omdat ik deze 2 in gedachten heb zal ik hier even op voortborduren
. Dit houd het ook een beetje overzichtelijk.
Dus in mijn ogen zijn er een aantal mogelijkheden.
1. Transcend heeft heel goedkoop geheugen.
2. Sandisk heeft heel duur geheugen.
3. Sandisk gebruikt zeer goed, maar dure componenten in zijn hardware.
4. Transcend gebruikt om de prijs te drukken hele goedkope componenten en is dus inferieur aan de Sandisk kaarten.
Nou is snelheid relatief belangrijk voor mij (veel burst-foto's). Maar het allerbelangrijkste is voor mij zekerheid, ik wil niet thuiskomen van een dagje foto's maken om er achter te komen dat de helft van de kaart niet meer gelezen kan worden.
Om even kort samen te vatten mijn vragen:
- Wat zijn je ervaringen met de 2 kaarten
- Hoe komt het dat de prijzen zo uiteen liggen.
Ik hoop dat dit in het goede subforum staat. Omdat hier de grootverbruikers van kaarten zitten lijkt mij dit een hele logische keuze. Daarbij is bedrijfszekerheid van deze kaarten in dit forum het allerbelangrijkste.
Alvast bedankt voor je reactie!
Nou was ik mij aan het orienteren op zo'n compactflash kaartje. Grotendeels geleid door een review in het laatste deel van de magazine zoom.nl.
Hieruit bleek dat transcent 120x qua snelheid (getest op 1gb kaartjes) niet onderdoet voor de Sandisk Extreme III kaarten.
Nou keek ik eens in de pricewatch en tot mijn grote verbazing viel mij het volgende op:
code:
1
2
| Compact Flash 2GB (Transcend, 120x) € 50,46 Compact Flash 1GB (SanDisk, Extreme III) € 54,80 |
Met andere woorden, voor 4 euro minder, krijg je het dubbele aan geheugen!
nou ben ik behoorlijk zwartwit wat betreft dit soort dingen en als ik 1 ding wel geleerd heb dan is het wel "you get what you pay for". In het geheugenkaarten wereldje lopen de prijzen nogal uiteen, maar omdat ik deze 2 in gedachten heb zal ik hier even op voortborduren
Dus in mijn ogen zijn er een aantal mogelijkheden.
1. Transcend heeft heel goedkoop geheugen.
2. Sandisk heeft heel duur geheugen.
3. Sandisk gebruikt zeer goed, maar dure componenten in zijn hardware.
4. Transcend gebruikt om de prijs te drukken hele goedkope componenten en is dus inferieur aan de Sandisk kaarten.
Nou is snelheid relatief belangrijk voor mij (veel burst-foto's). Maar het allerbelangrijkste is voor mij zekerheid, ik wil niet thuiskomen van een dagje foto's maken om er achter te komen dat de helft van de kaart niet meer gelezen kan worden.
Om even kort samen te vatten mijn vragen:
- Wat zijn je ervaringen met de 2 kaarten
- Hoe komt het dat de prijzen zo uiteen liggen.
Ik hoop dat dit in het goede subforum staat. Omdat hier de grootverbruikers van kaarten zitten lijkt mij dit een hele logische keuze. Daarbij is bedrijfszekerheid van deze kaarten in dit forum het allerbelangrijkste.
Alvast bedankt voor je reactie!
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 27-05-2006 16:20 . Reden: typo ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz