Ik heb een script dat automatisch rij-kleuren in een tabel veranderd. In firefox werkt alles goed, alleen in IE krijg ik een vage foutmelding:
Regel 11 is de regel overview = document.getElementById('overview');. Het lijkt erop dat IE het element met id 'overview' (de tabel) niet kan vinden, terwijl deze er toch weldegelijk is.
Hieronder mijn javascript functie:
zoals je ziet heb ik van de 2e regel in mijn functie een comment gemaakt, als ik deze comment weghaal dan krijg ik geen error, maar dan werkt mijn hele functie ook niet meer (oftewel: hij heeft false gereturned)
het gekke is dat als ik slechts de regel van overview = document.getElementById('overview') weghaal, de functie het ineens wel weer doet in IE (maar in Firefox niet).
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Regel 12 was dus leeg in mijn script, maar als ik van regel 11 een comment maak is de error weg.Regel: 12
Teken: 2
Fout: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object
Code: 0
Regel 11 is de regel overview = document.getElementById('overview');. Het lijkt erop dat IE het element met id 'overview' (de tabel) niet kan vinden, terwijl deze er toch weldegelijk is.
Hieronder mijn javascript functie:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function scanRows() { if( !document.getElementById ) return false; //if( !document.getElementById('overview') ) return false; overview = document.getElementById('overview'); table_rows = overview.getElementsByTagName('tr'); for( i = 0; i < table_rows.length; i++ ) { if( i % 2 != 0 ) table_rows[i].className = "row_light"; } } |
zoals je ziet heb ik van de 2e regel in mijn functie een comment gemaakt, als ik deze comment weghaal dan krijg ik geen error, maar dan werkt mijn hele functie ook niet meer (oftewel: hij heeft false gereturned)
het gekke is dat als ik slechts de regel van overview = document.getElementById('overview') weghaal, de functie het ineens wel weer doet in IE (maar in Firefox niet).
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
[ Voor 15% gewijzigd door Wizz15 op 27-05-2006 16:02 ]
PSN: RikBruil | BFBC2 stats